نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت

نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت

نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت

در این مقاله به بررسی نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت پرداخته میشود.

  • نگهداری در برابر نور خورشید و دما

نور خورشید یکی از آن عواملی است که اثرات مخربی بر روی کابینت های چوبی دارد. باید مراقب نور و دمای بالا یا پایین باشید. اگر کابینت های چوبی برای مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرند، به مرور زمان کم رنگ شده و عمر مفید خود را از دست می دهند. دما عامل دیگری است که باید در نظر گرفته شود. کابینت های چوبی را باید از اجاق گاز، اجاق گاز، توستر و مایکروویو دور نگه داشت، زیرا گرما و دمای بالای آن ها به شدت بر رنگ و جنس کابینت تاثیر می گذارد.

  • استفاده از تهویه مناسب

برای کنترل رطوبت باید از وسایل تهویه در مکان هایی مانند آشپزخانه یا جاهایی که مرطوب هستند استفاده کنید. فن های مناسب را در خانه قرار دهید و در حین آشپزی هود را روشن کنید. اگر در خانه تهویه مناسب و پنکه ندارید، به یاد داشته باشید که پنجره ها را در فواصل زمانی معین باز کنید. با بازکردن پنجره ها و جابجایی هوا می توانید به تهویه هوا کمک کرده و رطوبت اضافی خانه و آشپزخانه خود را از بین ببرید. به دنبال برندهای هودی باشید که بسته به آب و هوا و محیطی که در آن هستید، امکان مکش صحیح و کامل بو و بخار ناشی از پخت و پز را فراهم می کند.

بیشتر بخوانید مقاله نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت : قیمت کابینت پولیشی

نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت

  • تعادل دمای هوای خانه

یکی دیگر از اقدامات مهم برای جلوگیری از افزایش رطوبت در خانه، کنترل دما است. بهتر است دمای هوا خیلی زیاد یا خیلی پایین نباشد. حفظ تعادل دما رطوبت هوا را کنترل می کند. بهتر است دمای وسایل گرمایشی مانند بخاری و بخاری را روی دمای متوسط ​​یا حتی کم تنظیم کنید. اگر دما به طور همیشگی در همان سطح نگه داشته شود، رطوبت کمتری در هوا تشکیل می شود. اما وقتی هوا گرم و سرد می شود، رطوبت محیط افزایش می یابد.

  • خشک نکردن لباس ها در منزل

خشک کردن لباس ها و پارچه های خیس در فضای داخلی خانه باعث افزایش رطوبت می شود. به عنوان مثال، وقتی حوله ها و لباس های خیس خود را روی بخاری یا بخاری می اندازید، چون رطوبت از بافت آنها خارج می شود، حوله ها و لباس های شما خشک می شوند، اما هوا مرطوب تر می شود.

  • نصب صحیح خشک کن و ماشین لباسشویی

برای مقابله با تجمع رطوبت در خانه، وسایلی مانند خشک کن و ماشین لباسشویی نیز باید به درستی نصب و تنظیم شوند. اگر رطوبت در این وسایل باقی بماند، رطوبت خانه افزایش یافته و مشکلاتی را ایجاد می کند. دستگاه هایی مانند این باید بتوانند به درستی و به طور کامل رطوبت را از داخل تخلیه کنند.

  • استفاده از رطوبت سنج

اگر می خواهید سطح رطوبت خانه خود را به طور دقیق مدیریت کنید، استفاده از رطوبت سنج ایده خوبی است. به یاد داشته باشید که می توانید رطوبت هوا را با کمک دستگاه های رطوبت گیر یا رطوبت گیر نیز تنظیم کنید. بخار دادن پنجره های خانه و ریزش آب روی آنها نشان می دهد که رطوبت داخل فضای شما بیشتر از بیرون است و باید اوضاع را کنترل کنید.

  • نظر به شیرآلات آشپزخانه و سایر قسمت های خانه

رطوبت نیز باعث زنگ زدن شیرآلات در قسمت های مختلف خانه می شود. آیا نمی خواهید بعد از مدتی تکه های زنگ قهوه ای و قرمز روی شیرهای آشپزخانه و سایر قسمت های خانه خود مشاهده کنید؟ پس بهتر است برای خانه خود شیرآلات باکیفیتی تهیه کنید که با تمیز کردن و خشک کردن مداوم فرسوده و آسیب نبینند. برخی از شرکت ها و برندهای معروف با تولید شیرآلات استیل مشکلات شما را در این زمینه حل کرده اند. پس در خرید شیرآلات به این نکته توجه کنید.

  • توجه به وسایل برقی آشپزخانه

رطوبت زمانی ایجاد می شود که هوای گرم در مجاورت سطوح سرد باشد. اگر این رطوبت به داخل وسایل آشپزخانه شما نفوذ کند، آنها را از بین می برد. برای جلوگیری از این اتفاق، بهتر است وسایل برقی خود را هر هفته با یک حوله خشک تمیز کنید و از ماندن رطوبت در قسمت های مختلف آن جلوگیری کنید. تداوم رطوبت در قسمت های مختلف هر وسیله الکتریکی آن را از کار می اندازد. این روزها که تعداد وسایل برقی مختلف در خانه زیاد است باید جلوی تاثیرات منفی رطوبت را در آنها بیشتر کنید.

بیشتر بخوانید مقاله نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت :قیمت کابینت چوبی لوکس

افزایش طول عمر کابینت

  • جلوگیری از ورود حشرات به داخل کابینت

یکی از مهم‌ترین عواملی که در نگهداری کابینت چوبی باید حتماً با آن دقت ویژه‌ای داشته باشید، جلوگیری از ورود حشرات به داخل کابینت‌ها است. زیرا کابینت‌ها محل مناسبی جهت رشد و تکثیر آنها هستند. پس باید به طور مرتب آنها را از هرگونه آلودگی و مواد غذایی تمیز نموده تا حشرات و موریانه‌ها را به خود جذب نکنند. هر روز کابینت‌ها را بررسی و وارسی کنید که مواد غذایی در آن باقی نماند. همچنین ذرات چربی را تمیز کنید تا حشرات به آن نفوذ نکنند.

نکات مهم برای افزایش طول عمر کابینت MDF

  • خارج کردن اجسام نوک تیز

سطح ام دی اف به اجسام نوک تیز حساس است. اگر اجسام و وسایل تیز به سطح کابینت برخورد کنند باعث ایجاد ترک بر روی آن می شوند. این ترک ها به محلی برای رشد قارچ ها تبدیل می شوند و ممکن است به قسمت های عمیق تری از چوب کابینت برسند. برای افزایش طول عمر کابینت ام دی اف بهتر است اجسام نوک تیز را از کابینت دور نگه دارید.

  • خنک نگه داشتن سطح کابینت

قطعا گرمای زیادی در محیط آشپزخانه وجود دارد و این به دلیل پخت و پز در این فضا است. بهتر است کابینت ام دی اف خود را از حرارت دور نگه دارید و هرگز ظروف داغ را روی سطح آن قرار ندهید. با این کار دوام کابینت ها را بالا برده و از مزایای آن بهره مند خواهید شد.

  • محافظت از لولا و یراق آلات

درهای کابینت با استفاده از یراق آلات و لولا باز و بسته می شوند. برای رفع مشکلات و آسیب های احتمالی باید این موارد را در فواصل زمانی معین بررسی کنید. بهتر است لولاها را در زمان مشخصی روغن کاری کنید تا به خوبی در جای خود قرار گیرند و بدون مشکل باز و بسته شوند.

جمع بندی مقاله نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت

کنترل رطوبت عمر تجهیزات شما را افزایش می دهد. با اندازه گیری رطوبت می توانید به راحتی با این مشکل مقابله کنید. علاوه بر کابینت های چوبی، سایر مبلمان شما نیز ممکن است در اثر قرار گرفتن مداوم در معرض رطوبت خراب شوند و در آخر نباید از وسایل برقی غافل ماند.

بیشتر بخوانید مقاله نکات مهم در افزایش طول عمر کابینت : قیمت کابینت پلی اورتان

نکات مهم در طول عمر کابینت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید