قیمت کابینت پولیشی

تولید و ساخت در قیمت کابینت پولیشی در اصفهان به چه صورت می باشد؟!

در نظر بگبرید که کابینت های پولیشی جز خاص ترین نوع اجرا؛ در کابینت های ام دی اف و چوب محسوب می شوند. از آنجاییکه این نوع کابینت حساس بوده و به یک محیط ایزوله نیازمند است؛ تولید آن رایج نبوده و دارای قیمت بسیار بالایی می باشند. اما با در نظر گرفتن قیمت بالای آن، این سبک کابینت همچنان طرفدار های خاص خودش را دارد.

آلپینو به عنوان نمایندگی و مرکز فروش کابینت انزو اصفهان با استفاده از دستگاه های برش حرفه ای، ام دی اف ها را در سایزهای مورد نظر بنا به درخواست مشتری برش می دهد و این سبک کابینت را با بالاترین کیفیت و نازل ترین قیمت به شما ارائه می دهد. در صورتی نیاز به دریافت اطلاعات تکمیلی و استعلام قیمت انواع کابینت از این مجموعه هستید با شماره تماس های درج شده در ارتباط باشید.

نحوه محاسبه قیمت پلی اورتان مات :

  • کابینت زمینی با ارتفاع 90 سانتی متر و 60 درصد در هر متر
  • هزینه نهایی = ۰.۶*۲,۰۰۰,۰۰۰=۱,۲۰۰,۰۰۰
  • کابینت دیواری با ارتفاع 70 سانتی متر و 40 درصد در هر متر
  • هزینه نهایی = ۰.۴*۲,۰۰۰,۰۰۰=۸۰۰,۰۰۰

لیست قیمت کابینت پلی اورتان 

  • کابینت ام دی اف با درب ملامینه ( ورق ایرانی ) مات : شروع قیمت از 22,000,000
  • کابینت ام دی اف با ورق های گلس ایرانی مات : شروع قیمت از 28,000,000  ریال
  • کابینت ام دی اف با ورق های گلس ترک درجه یک ( AGT )مات : شروع قیمت از 31,000,000  ریال
  • کابینت ام دی اف با ورق فرامید مات : شروع قیمت از 27,000,000  ریال
  • کابینت ممبران ساده (بدون ابزار) مات : شروع قیمت از 34,000,000  ریال
  • کابینت ام دی اف رنگ شده پلی اورتان (پلی یورتان) مات : شروع قیمت از 49,000,000 ریال
  • کابینت ام دی اف با ورق روکش طبیعی چوب مات : شروع قیمت از 39,000,000  ریال
  • کابینت پلی اورتان با ام دی اف خام مات : 9 تا 11 میلیون
  • کابینت پلی اورتان با روکش چوبی مات : 11 تا 14 میلیون
  • کابینت پلی اورتان تمام چوب مات : 14 تا 18 میلیون

قیمت کابینت پلی اورتان مات بر اساس هر متر مربع می باشد.

  • کابینت نئوکلاسیک رنگ پلی اورتان مات : 6.200.000 تومان
  • کابینت نئوکلاسیک دو رو رنگ پلی اورتان مات :  6.800.000 تومان
  • کابینت نئوکلاسیک ام دی اف خارجی رنگ پلی اورتان مات : 7.300.000 تومان
  • کابینت نئوکلاسیک ام دی اف خارجی رنگ دو رو پلی اورتان  مات : 7.700.000 تومان

در بازار دو نوع رنگ پلی اورتان ایرانی و خارجی داریم که نوع خارجی آن کیفیت و قیمت بالایی دارد. در مجموع این رنگ جزو رنگ های گران قیمت صنایع چوب محسوب می‌شود و در تولید کابینت آشپزخانه و کمد دیواری پلی یورتان مات  استفاده می‌شوند.

  • رنگ پلی اورتان بر پایه آب: خشک شدن سریع + غلظت کم
  • رنگ پلی یورتان بر پایه روغن: کمی دیرتر خشک می‌شود و غلظت زیادی دارد.

اتحادیه چه قوانینی برای محاسبه قیمت کابینت پلی اورتان مات  دارد؟

  • قیمت کابینت ها بر اساس یک متر طول کابینت در نظر گرفته می شود.
  • یک متر کابینت به معنای یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری محاسبه می شود.
  • برای متر کردن کابینت ها از ابتدا تا انتهای آن به‌صورت طولی اندازه گیری می شود.
  • پس از پایان اندازه گیری متراژ زمینی آشپزخانه محل قرار گرفتن یخچال، گاز، ماشین لباسشویی و ظرف‌شویی و دیگر موارد از این قبیل از متراژ زمینی کم می شود.

قیمت کابینت پولیشی در اصفهان

از آنجایی که متریال اولیه این سبک از جنس ورق ام دی اف بیست و پنج میلی متری است و این مقدار بیشتر از قطر ام دی اف سایر کابینت ها (شانزده یا نهایتا هجده میلی‌متر) می باشد. خود دلیل بسیار واضحی برای افزایش قیمت کابینت پولیشی است.

همینطور استفاده از رنگ پولیشی سفید براق در این نوع کابینت؛ دلیل بعدی افزایش قیمت آن ها می باشد. حال با توجه به مطالبی که ارائه کردیم به موضوع قیمت کابینت پولیشی چیست در دسته کابینت نئوکلاسیک پی برده ایم. لازم به ذکر می باشد که شما همراهان همیشگی تیم آلپینو دکور می توانید به پشتوانه‌ی تلاش‌های دو دهه اخیر؛ دیزاین و طراحی منازل و کسب و کار خود را به ما بسپارید. ما در نظر می گیریم برای انتخاب راحت‌تر شما فضای منزل و کسب و کارتان را با طراحی رایگان؛ به شما ارائه می کنیم. که می توانید به وسیله‌ی مشاوره‌ی رایگان با تیم حرفه ای و تولیدی آلپینو دکور همراه باشید. هدف ما ایجاد یک رابطه ی بلند مدت با شما مشتریان عزیز می باشد

پولیش چه چیزی است؟

پولیش اکثرا به صورت مایعی بسیار خمیری شکل و اسپری است؛ که بر روی سطوح  بسیار مختلف به کار می رود. و باعث از بین رفتن خط و خش و آلودگی ها از تمام سطوح پلاستیکی، شیشه ای، چوبی و فلزی می گردد؛ که در نهایت سطوح شفاف و درخشنده را به ما می دهد. و همینطور استفاده از پولیش می تواند به خوبی از اکسید شدن هر سطحی جلوگیری می نماید. پولیش ها به این صورت عمل می کنند که؛ با برداشتن یک لایه ی نازک از رنگ؛ می توانند خط و خش ها را پر کرده و آن ها را از بین ببرند. و این موضوع باعث افزایش درخشندگی سطح مورد نظر می گردد. در واقع پولیش به دلیل داشتن مواد ساینده (نرم یا زبر) مانند: سنباده عمل می نماید. علاوه بر این اکثر پولیش ها برای جلا و درخشندگی بیشتر حاوی واکس می باشند. البته باید توجه کنید که استفاده بیش از حد از پولیش می تواند به شدت مضر باشد. زیرا: با توجه به توضیحاتی که در مقاله قیمت کابینت پولیشی ارائه شده است ضخامت لایه ی بیرونی را کاملا از بین می برد. و این موضوع موجب می شود که آن سطح نسبت به عوامل محیطی آسیب پذیرتر شود.

مزایای کابینت پولیشی را بیان کنید:

بارزترین مزایای رقابتی کابینت پولیشی، نسبت به کابینت های موجود در بازار را بررسی می نماییم. و همچنین با مطالعه آن به موضوع کابینت پولیشی چیست پی خواهید برد:

  • در کابینت پولیشی به دلیل اضافه شدن رنگ پولیشی؛ ضخامت صفحه ها دو تا سه میلی متر بیشتر خواهد شد، و این موضوع موجب این می شود که ورق های ما بسیار محکم تر از قبل شوند. و به هیچ دلیلی مثل فشار، دچار تاب نمی شوند.
  • یکی دیگر از مزیت های کابینت پولیشی این است که؛ در اثر هر ضربه احتمالی دچار آسیب و فرو رفتگی نمی شوند. زیرا خمیر پولیشی به کار رفته بعد از سفت شدن مانند چسب سفت عمل می کند. و سطوح به هیچ عنوان دچار فرو رفتگی نمی شوند.
  • موضوع بعدی مقاوم بودن این کابینت های پولیشی در برابر آب می باشد. زیرا علاوه بر این که رنگ پولیش تمام سطح را با ضخامت زیادی پوشش می دهد، همچنین در این کابینت ها، تمام سطح لبه های کار با رنگ روی درب یکی می شوند. به نوعی دور تا دور کار را ماده پولیش شامل می شود؛ و در این حالت به هیچ عنوان آب در کابینت نفوذ نمی کند، خوب می باشد.

تعریف دقیقی از کابینت پولیشی چیست؟

در دنیای کابینت ها و کابینت سازی، بسیاری بر این عقیده می باشند که کابینت پولیشی در واقع نوعی از کابینت آشپزخانه انزو می باشد که مغزی آن از جنس های بسیار متفاوت و جنس روی بدنه و نمای آن به جای استفاده از روکش وکیوم، از رنگ پولیشی استفاده می گردد. با این دید هر کابینتی و با هر سبکی که می تواند با رنگ پولیشی تهیه و تولید شود. البته با این امکان، هر مدل و سبک از کابینت را می توان با رنگ پولیشی طراحی و تولید کنید،  این بدین معنا می باشد که شما به راحتی می توانید کابینت هایی به سبک هایگلاس یا حتی طرح ممبران با تراش های بزرگ را با استفاده از رنگ پولیشی طراحی کرده اند و برای آشپزخانه بسازید. در نظر داشته باشید که علت طراحی درشت تراش های این کابینت این می باشد که بعد از رنگ کاری باید سطح آن به خوبی سمباده بخورد و و از آنجایی که تراش های ریز امکان سمباده کاری کامل را ندارند، هرچه درشت تر باشد بسیار بهتر بوده ست. همچنین هرچه سبک کار مدرن تر باشد رنگ پولیشی بیشتر نمایان می شود، اما در کابینت انزو از روکش وکیوم استفاده شده است و نوعی تراش خاص پله ای در کناره درب ها قرار دارند. این موضوع دلیلی می باشد تا قیمت کابینت انزو نسبت به قیمت کابینت پولیشی بسیار بیشتر شود.

نحوه اجرا کابینت پولیشی را بیان کنید؟

نحوه اجرای کابینت های پولیشی از دسته ی بسیار خاص  نوع اجرای کابینت بوده است. این دسته از کابینت با اینکه هزینه و قیمت بالایی داشته و نسبت به سایر کابینت ها، تولید کمتری را دارد، همواره طرفداران بسیاری داشته و افراد زیادی درصدد سفارش آن برای آشپزخانه های خود می بوده اند. در نخستین گام ساخت این کابینت ها متریال انتخابی که اغلب ام دی اف است را به سایز ها و ابعاد مورد نظر برش داده، سپس با استفاده از دستگاه های سی ان سی تمام اتوماتیک، ابزار قطعات را انجام داده و حکاکی می کنند و در انتها که مربوط به رنگ زدن آن می باشد رنگ پولیشی را روی قطعات ابزار خورده طبق مراحل زیر اعمال می نمایید:

  • ابتدا ماده خمیری پولیش با اضافه کردن تینر بسیار رقیق می کنند.
  • ماده پولیش با پیستوله به سطح کار به صورت یکنواخت پاشیده می شود.
  • پس از خشک شدن در دو مرحله سمباده زده می شود.
  • مجددا رنگ پاشیده و سمباده می زنند (این مراحل را ۴ مرتبه انجام می گیرند، طوری که در پایان ضخامتی در حدود ۳ میلیمتر بر روی کار ایجاد می گردد)

 این پروسه بسیار حساس بوده است و اگر درست انجام نگردد و سطح کار تراز نباشد اختلاف سطح بوجود می آید و زیبایی کار از بین می رود. این مرحله بسیار وقت گیر و هزینه اجرا و تجهیزات آن بسیار زیاد بوده است و همین مورد باعث قیمت بالای این مدل کابینت می گردد.

مزایای کابینت رنگ پولیشی

  • استفاده از رنگ پولیشی ضخامت کابینت را در حدود ۲ تا ۳ میلی‌متر بسیار افزایش داده و از سایر کابینت ها ضخیم تر می گردد. ضخامت بیشتر ورقه ها موجب افزایش استحکام ورقه‌ها خواهد شد.
  • خمیر پولیشی روی کابینت‌ها مثل یک ضربه‌گیر محکم عمل می کند. برای همین در اثر ضربه آسیب ندیده و یا دچار فرورفتگی نمی شود.
  • این کابینت ها کاملاً ضدآب می باشند، این موضوع به این دلیل است، که کابینت با ماده‌ی پولیشی پوشیده شده باشند و هیچ راه نفوذی برای آب و رطوبت باقی نخواهد ماند. اگر در مناطق مرطوب زندگی می‌کنید ، توصیه می کنیم که این کابینت را مد نظر قرار دهید؛ چراکه این مورد می‌تواند مزیت بسیار مهمی باشد.
  • ضد خش می باشند و اگر به ‌وسیله جسم سختی خراشی رویشان ایجاد شود به ‌راحتی قابل ترمیم است.
  • ظاهری به شدت کاملا براق و درخشان داشته است و برای آشپزخانه های کوچک و یا کم نور بسیار مناسب هستند.

آشنایی با آلپینو دکور برای قیمت کابینت پولیشی

 گروه دکوراسیون داخلی آلپینو با بیش از سال ها تجربه ، طراح و مجری انواع دکوراسیون های اداری ، تجاری و مسکونی و پیش رو در کسب رضایت مشتری، در سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را در زمینه طراحی ، تولید و اجرای کابینتهای مدرن و کلاسیک و سایر بخش های دکوراسیون داخلی ، بصورت تخصصی آغاز کرده است.

پس از کسب تجربیات مختلف و طراحی و اجرای پروژه های متنوع ، گستره مشتریان شرکت افزایش چشمگیری یافت و با بهره گیری از طراحی های جدید و نیروهای متخصص و مجرب و استفاده از ماشین آلات مدرن وسعی بر آن نموده است تا نظر مشتریان را به خود جلب نماید. مفتخریم که در طی این سال ها مشتریان مان نماینده ما در جهت معرفی برند آلپینو بوده است.

خرید کابینت پولیشی در اصفهان :

کابینت ها – اعم از چوبی ، ورقه ورقه ای ، فلزی یا حتی شیشه ای، در معرض تجمع کثیفی و کثیفی و اثرات چگالش و تغییرات دما قراردارند. به طور بسیار خاص کابینت های آشپزخانه در معرض دود و پودر پخت و پز روغن قرار گرفتند، و باید مرتباً تمیز و صیقل داده شوند تا درخشندگی و کیفیت سطح را بازگرداند. برای بعضی از مواد ، تمیز کردن سطح و ایجاد حالت صاف کننده در آن روش صحیح پرداخت شده است.در حالی که بعضی دیگر مانند چوب باید مرتباً کمی تمیز گردد و سالانه صیقل داده شوند تا خسارات باقیمانده برطرف بشود.

ویژگی‌های کابینت پولیشی مدرن را نام ببرید؟

در مورد ویژگی کابینت مدرن پولیشی می‌توان موارد مختلف و بسیار متنوعی ذکر کنیم که بیشتر سلیقه‌ای و تابع نظر طراح آنها است. اما برخی از ویژگی‌های برجسته این سبک کابینت آشپزخانه عبارت است از:

  • تقارن:  تقارن مهم‌ترین و اصلی‌ترین اصل در طراحی کابینت مدرن می باشد و طراحان آنها سعی می‌کنند هر اندازه که کابینت ها بزرگ باشد، این تقارن را به شدت حفظ می کنند. تقارن در طراحی به حدی مهم می باشد که ممکن شده است، قسمتی از فضای آشپزخانه فدای این طراحی شود و حتی کابینت بر روی آن نصب نمی شود. این یکی از اصلی ترین نکات تفاوت کابینت کلاسیک و مدرن پولیشی است، که در برخی موارد، کابینت مدرن نمی تواند از تمام فضای موجود استفاده می نماید.
  • یکپارچگی و سطح صاف: در طراحی کابینت مدرن پولیشی عمدتاً از رنگ‌های یکپارچه و صاف و براق استفاده خواهد می گردد،  این ویژگی هارمونی و هماهنگی زیبایی را با تجهیزات هوشمند آشپزخانه به وجود آورده و هم اصل تقارن کابینت را برهم نمی زند. چیدمان درب کابینت در این سبک به صورتی می باشد که کمترین درز ممکن به وجود می‌آید و تا حد امکان از دستگیره استفاده نمی شود.
  • مطابقت با تجهیزات و لوازم جانبی پیشرفته:  امروزه نسبت به گذشته، تمام تجهیزات آشپزخانه مدرن و هوشمند شده است. این تجهیزات طوری عمل می نمایند که به سبک خاصی از چیدمان کابینت نیاز اساسی دارند. کابینت های مدرن به راحتی با این تجهیزات تطبیق یافته و سهولت استفاده از آنها را به دنبال دارد.
  • استفاده خلاقانه از تجهیزات قدیمی در کنار تجهیزات پیشرفته: کسانی که از کابینت مدرن پولیشی استفاده می‌نمایند، معمولاً فضای کافی برای خلاقیت نیز در اختیار می گیرند و این فضا به آنها کمک بسیار فراوانی می‌کند که از تجهیزات قدیمی و دوست داشتنی خود در دکوراسیون آشپزخانه بهره ببرند.

قیمت کابینت پلی اورتان مات

در این مقاله به بررسی موضوع قیمت کابینت پلی اورتان مات پرداخته میشود. امروزه با توجه به اینکه سلیقه افراد برای طراحی آشپزخانه یا به‌صورت کلی منزل به سمت مدرنیته تمایل دارد؛ بنابراین انتخاب کابینت های پلی اورتان مات نیز طرفداران بیشتری پیدا کرده است، هرچند کابینت های مات  علاوه بر زیبایی دارای ویژگی های مختلفی از جمله مقاومت بالا در برابر خش خوردگی می باشد.

کابینت های براق در هر حال طرفداران خاص خود را دارند و از گذشته تاکنون نیز تکراری و یا به عبارتی از مد خارج نشده اند و همچنان زیبایی خود را در هر نوعی حفظ کرده است، کابینت های پلی اورتان براق می تواند به محیط آشپزخانه شما کمک کند و به دلیل انعکاس نور محیط آشپزخانه را بزرگ‌تر جلوه می دهد، همچنین استحکام و مقاومت بالای این کابینت ها در برابر خش خوردگی نیز از موارد مهم و ویژگی های این نوع کابینت ها به شمار می آید.

در نظر داشته باشید قیمت کابینت پلی اورتان براق تا حدی از کابینت های پلی اورتان مات بیشتر است و بهتر است قبل از خرید این مسئله را در نظر داشته باشید.

 

قیمت کابینت پلی اورتان مات

انواع کابینت آشپزخانه طرح چوب مات

مهمترین و پرطرفدارترین مزایای کابینت با رنگ پلی اورتان، قابلت پیاده سازی انواع طیف رنگی مات یا براق است. بنابر این افراد علاقه‌مند به این مدل کابینت می‌توانید از میان کالیته رنگی گسترده، هر نوع رنگی را که به آن علاقه دارند را، برای طراحی و اجرای کابینت‌ آشپزخانه خود سفارش دهند. در مجموعه ی اُرسی 3 نوع کابینت با رنگ‌های پلی اورتان اجرا می‌شود که شامل کابینت با روکش چوب ، کابینت تمام چوب و کابینت ام دی اف با رنگ پوششی می باشد.

  • کابینت روکش چوبی: مغز ام دی اف خام خارجی + روکش چوب طبیعی (راش،بلوط یا گردو)
  • کابینت کلاسیک تمام چوب: بدنه ام دی اف + درب و تاج و ستون و سرستون تمام چوب
  • کابینت با رنگ پوششی: تمام ام دی اف با روکشی از رنگ خارجی

چرا قیمت کابینت پلی اورتان مات نسبتاً گران است؟

کیفیت بالا و زیبایی فراوان باعث افزایش قیمت کابینت پلی اورتان مات شده است. همچنین این کابینت ها یکی از پرطرفدارترین و نسبتا گران قیمت ترین انواع کابینت با بدنه چوبی و روکش پلی اورتان می باشند، به عنوان مثال:

در برابر اشعه، نور خورشید و رطوبت بسیار بادوام هستند. عواملی مانند لکه، ساییدگی و خط و خش در این نوع کابینت تاثیری ندارد. رنگ های متنوعی از این روکش در بازار موجود است که به راحتی با سایر اجزای آشپزخانه هماهنگ می شود. این ویژگی ها باعث شده تا مشتریان با کمال میل برای خرید کابینت پلی اورتان مات هزینه کنند.

کابینت پلی اورتان مات چه مزایایی دارد؟

  • هیچ محدودیتی در ساخت مدل‌های مختلف کابینت با استفاده از چوب یا MDF خام و رنگ پلی اورتان وجود ندارد.
  • پلی اورتان دامنه رنگی گسترده‌ای دارد که باعث می‌شود دست مشتری در انتخاب رنگ کابینت بازتر باشد.
  • درصد مات یا براق بودن کابینت را خودتان انتخاب می‌کنید (ناچار به انتخاب رنگ مات یا براق نخواهید بود)
  • رنگ پلی اورتان چسبندگی بالایی دارد و به سرعت خشک می‌شود (بعد از خشک شدن مانند لاک محکم و مقاوم خواهد شد)
  • پوشش پلی یورتان در صورت آسیب دیدن کابینت، قابلیت ترمیم و رنگ آمیزی مجدد دارد.

معایب

هر کابینت سازی قادر به ساخت کابینت نئوکلاسیک مات نیست، زیرا این کابینت ها به دستگاه های مختلف، محیطی بزرگ و عاری از آلودگی و دقت بسیار زیادی در فرآیند تولید نیاز دارند.

کابینت های نئوکلاسیک مات طرح های اولیه ساده ای دارند و این ممکن است از نظر برخی، از زیبایی کار را بکاهد. اگر کار در مراحل تولید به درستی پردازش نشود، ممکن است خروجی کار با آنچه مشتری درخواست کرده است، متفاوت باشد.

قیمت کابینت پلی اورتان مات

 قیمت کابینت پلی اورتان

یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب کابینت و طراحی دکوراسیون آشپزخانه، برآورد هزینه های طراحی و نصب انواع مختلفی از کابینت ها می باشد. یکی از عوامل اصلی در محاسبه قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان ، ضخامت و کیفیت ورق ام دی افی است که در آن استفاده شده باشد، می باشد. هرچه ورق ام دی اف ضخامت بسیار بیشتری داشته باشد قیمت تمام شده کابینت نیز بسیار بیشتر خواهد بود. اجرتی که برای طراحی و ساخت کابینت، دریافت می شود نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان می باشد. این اجرت نسبت به مهارت و تجربه مجری طرح و همچنین شهر محل زندگی شما کاملا متفاوت می باشد.

یکی دیگر از مهم ترین عوامل مهم تعیین کننده قیمت کابینت پلی اورتان 1401 در بازار، نوسانات نرخ دلار و ارز است، با افزایش قیمت دلار در بازار، قیمت متریال مورد استفاده در ساخت کابینت ها تماما نیز افزایش پیدا می کند. به تبع آن، افزایش قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت تمام شده طراحی و نصب کابینت نیز می شود. از طرفی نرخ تورم نیز تاثیر بسیار مستقیمی بر قیمت کابینت پلی اورتان دارد به طوری که افزایش نرخ تورم منجر به افزایش هزینه های اجرا و دستمزد طراحان و سازندگان کابینت نیز می شود. متراژ آشپزخانه و نوع طراحی کابینت برای زوایا و کانتر آشپزخانه نیز روی قیمت نهایی کابینت تاثیرگذار خواهد شد.

نحوه تولید و ساخت و قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان را توضیح دهید؟

تولید این نوع خاص از کابینت نیز همانند بقیه کابینت ها می باشد با این تفاوت که در مراحل پایانی به شدت متفاوت بوده است که توضیح مختصری می دهیم: ساخت بدنه و درب ها، ساخت یونیت و سپس ساخت درب های آن می باشد،ابزار زنی: قسمت های طرح دار بصورت دستی یا با دستگاه سی ان سی آماده می شوند برای نصب کابینت ها در آشپزخانه.

  • پرس روکش انتخابی مشتری و سمباده زنی: این مرحله برای ازبین بردن ناصافی ها انجام می گیرد و سطحی صیقلی و بسیار یکدستی به دست می آید.
  • رنگ اولیه: پس از انتخاب مشتری به عنوان زیر سازی یک یا چند لایه رنگ اولیه استفاده می گردد.
  • پاشش رنگ: پس از موارد بالا رنگ پلی اورتان ( خارجی یا ایرانی) استفاده می شود که در چندین مرحله انجام می شود تا سطحی بسیار صیقلی بدست آید، به همین دلیل می باشد که زمان طولانی ای برای تولید این نوع کابینت باید صرف شود.

کابینت پلی اورتان چیست ؟

کابینت پلی اورتان در واقع از جنس ام دی اف و یا چوب بوده است که برای رنگ آمیزی آن از رنگ پلی اورتان خارجی یا ایرانی استفاده می شود. در بین انواع کابینت آشپزخانه، برتری های کابینت پلی اورتان به سایر مدل های کابینت ام دی اف، ماندگاری و طول عمر بیشتر آن ها می باشد. در ام دی اف هایی که با استفاده از روکش های مختلف پوشش داده می شوند، در حاشیه سطوح، باید از نوار لبه پی وی سی استفاده شود که استفاده از این نوار از دوام و زیبایی کابینت ها را به شدت می کاهد. اما در کابینت های پلی اورتان می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی تمامی قسمت های کابینت را اعم از درب ها، لبه ها و… با استفاده از رنگ پوشش بدهید. این موضوع ظرافت و زیبایی کار را به طور چشمگیری افزایش می دهد و مقاومت کابینت را نیز در برابر رطوبت و نم بسیار بالا می برد.

قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان با سبک کلاسیک

عوامل مهم در قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان را ذکر کردیم. کابینت پلی اورتان که با سبک کلاسیک طراحی و اجرا می شود، مشتریان قابل توجهی را به خود جذب کرده است. کابینت کلاسیک به دلیل ظاهری به شدت لوکس و اشرافی که دارد، از حساسیت بیشتری در طراحی برخوردار است خب این طبیعی است که قیمت بسیار بالاتری نسبت به کابینت پلی اورتان معمولی داشته باشد، به همین دلیل مرغوب بودن متریال مورد استفاده در طراحی و ساخت کابینت، تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی کار در آشپزخانه دارد.
رنگ پلی اورتان پس از اعمال بر روی سطح ام دی اف جلوه ی بسیار زیبایی در سطح ام دی اف ایجاد کرده و از آن به خوبی خوب محافظت می کند. تفاوتی ندارد که شما طرفدار کابینت مات هستید یا کابینت براق را بیشتر می پسندید. در هر صورت می توانید برای کابینت آشپزخانه خود از انواع کابینت پلی اورتان استفاده کنید.

کابینت هایی که با استفاده از رنگ پلی اورتان پوشش داده می شود، دارای ظاهری بسیار متمایز و فوق العاده تمیز می باشد. این موضوع موجب می شود که کابینت پلی اورتان یکی از گزینه های خوب برای اجرای کابینت سبک کلاسیک به حساب آید. با توجه به این که قیمت کابینت چوب نسبت به سایر متریال های موجود در بازار بالاتر است، کابینت پلی اورتان با جذابیت زیادی که دارد به راحتی می تواند جایگزین چوب شود. به همین جهت می توان کیفیتی عالی را در کنار قیمت مناسب برای طراحی و ساخت کابینت سبک کلاسیک ایجاد نمود.

رنگ پولیش در کابینت رنگ کلاسیک چه شیوه ای را دارد؟

اگر جلوه و جلای کابینت پلی اورتان براق را بیشتر دوست دارید و می پسندید، می توان برای شفافیت بیشتر کار از رنگ پولیش نیز استفاده کنید. این رنگ که به صورت مایعی بسیار غلیظ می باشد، سطح کار را به صورت کامل می پوشاند و نسبت به رنگ های معمولی تر از ضخامت بسیار بیشتری برخوردار می باشد. بنابراین می توان اذعان داشت که در میان انواع کابینت های موجود در بازار با روکش رنگ، کابینت پولیشی به عنوان بهترین کابینت براق شناخته شده اند.

مراحل تولید کابینت با چوب یا روکش چوب را توضیح دهید:

  • ساخت بدنه و درب ها: مرحله اول تولید کابینت آشپزخانه ساخت یونیت و سپس ساخت درب های آن است.
  • فرم دهی و ابزار زنی: قسمت های طرح دار به صورت دستی یا با CNC ابزار خورده و سپس برای رنگ کردن، آماده سازی می شوند.
  • پرس روکش چوب: اگر طرح انتخابی مشتری نیاز به گره‌ها و بافت چوب داشته باشد، یک لایه روکش چوب بر روی قسمت هایی مثل درب و نما، پرس می‌شود.
  • پرداخت و سنباده زنی: پس از مراحل بالا، قطعات سنباده زده می‌شوند. این مرحله به این دلیل است که تمامی ناهمواری ها بر روی سطح قطعه از بین برود و سطحی یک دست و تمیز برای پاشیدن رنگ آماده شود.
  • زیرسازی اولیه : در ادامه بسته به رنگ انتخابی مشتری که مد نظر دارد، یک یا چند لایه رنگ اولیه پاشیده می‌شود و پس از خشک شدن، برای رنگ انتخابی مشتری آماده می‌گردد.
  • پاشش رنگ و لاک محافظتی: پس از زیر سازی، رنگ پلی اورتان مورد نظر بر روی قطعه پاشیده می‌شود تا سطحی یک دست و صیقلی درست گردد، به این صورت که معمولا در سه الی پنج مرحله، هر قطعه رنگ می‌شود و پس از هر بار رنگ باید زمانی در حدود یک روز سپری شود. سپس مجدد رنگ پاشیده، تا در نهایت به سطح یکدست مورد نظر برسید.

رنگ پلی اورتان چیست و چه کاربرد و مزایایی را دارا است؟

رنگ پلی اورتان از ترکیب شیمیایی میان یک رزین پلیول (polyol resin) که اغلب به عنوان “part A” یا ماده ی پایه نیز می باشد، همچنین یک ماده ی مکمل با نام پلی ایزوسیانات (poly-isocyanate) که به عنوان “part B” یا ماده ی سخت کننده معروف هستند، بدست می آید. البته در بسیاری از موارد می توان نوع رزین را با موادی مانند: آکریلیک، پلی اتر، و یا پلی استر اصلاح و تکمیل تر کنید. رنگ پلی اورتان از لحاظ ساختاری کاملاً متفاوت با رنگ ساختمانی است. چرا: که آن ها دارای وزن مولکولی (molecular weight) فوق العاده بالایی می باشند. لذا این خاصیت موجب می شود تا پلیمرهای پلی اورتان یک لایه ی پوششی بادوام و سختی را ایجاد نمایند که سبب می شود در برابر شرایط نامطلوب محیطی اعم از وزش بادهای طوفانی سنگین، و نور مستقیم خورشید  بسیار مقاوم باشند.

فارغ از همه این مسائل رنگ پلی اورتان پس از اعمال روی سطح بسیار براق و زیبا می شود که سازگاری و هماهنگی بسیار بالایی با محیط داشته است. این رنگ ها دارای خاصیت خود تمیز شونده (self cleaning)  نیز می باشند به این صورت که اگر گرد و غبار یا آلودگی روی آن بنشیند به هیچ عنوان آن ها را جذب نمی نمایند به همین دلیل تنها با یک وزش باد یا باران خفیف همگی از روی سطح رویه ی رنگ پاک می شوند.

رنگ پلی اورتان چگونه تولید می شود؟

رنگ پلی اورتان یک نوع پلیمر است. این پلیمرها در یک زنجیره ی بسیار تکراری و طولانی از مولکول های کوچکی با نام مونومر ساخته شده است. برای تولید این نوع پلیمر لازم می شدبا که دو ترکیب ایزوسیانات و دیول (diol) را با یکدیگر مخلوط کنید. ماده ی حاصل از این ترکیب اغلب غیر قابل تخریب بوده است و در مقابل خراشیدگی و کشش به شدت مقاوم می باشند. اغلب به سه شکل جامد (solid) ، مایع (liquid) و فوم (foam) ساخته و پرداخته می گردند.

رنگ پلی اورتان از موادی هستند که چسبندگی بالایی دارند و می توانند برای پوشش دهی فولاد، بتن و سایر فلزات استفاده شوند. آن ها رزین های حرارتی هستند که با اعمال یک گرمای تنظیم شده می توانند به لایه های جامد تبدیل شوند.

 

دسته های متنوعی از رنگ پلی اورتان هستند که هر یک استفاده ی منحصر به فردی دارند و شامل مشتقات ذیل است :

  • الاستومرها

الاستومرها موادی می باشند که به جهت کیفیت بالای الاستیکی خود در هر شرایطی فرم خود را حفظ می کنند. اغلب این قابلیت را دارند تا فشارهای بسیار بالا را بدون تغییر ساختار تحمل نمایند. البته با توجه به خاصیت الاستیکی که دارند قدری تغییر شکل می دهند و مجددا به حالت اول برمی گردند.

  • ترموپلاستیک ها

این مواد پلاستیکی اغلب بسیار سخت و سطح رویه ی صافی دارند و می توانند یک حالت غیر قابل نفوذ در برابر سیالات ایجاد نمایند که عملاً مهر و موم کاملی را به وجود می آورند. این ماده در نواحی پر تنش و نقاطی که احتیاج به دوام و پایداری بسیار بالایی اشد بکار برده می شوند.

چرا باید از رنگ پلی اورتان در صنعت کابینت سازی استفاده کنیم؟

رنگ پلی اورتان برای پوشش دهی در دو حوزه ی معماری و صنعتی به کار گرفته می شوند. این رنگ ها معمولاً به صورت پوشش های پایانی و یا ثانویه روی برخی پرایمرها یا پوشش های آغازین سوار می شوند تا یک ترکیب به شدت منسجم و بسیار پایداری را ایجاد نمایند. البته شما می توانید آن ها را روی بسترهای فولادی و همچنین رویه های بتنی نیز استفاده نمایید. با این اوصاف رنگ پلی اورتان از لحاظ ویژگی های عمومی به شرح ذیل است:

  • رنگ پلی اورتان پس از اعمال یک سطح بسیار براقی را ایجاد می نماید که گذر زمان نمی تواند روی درخشندگی آن تأثیر عمیقی بگذارد.
  • در برابر سایش و کلیه ی فرآیندهایی که در اثر اصطکاک بالا ایجاد می گردد، مقاوم هستند و به هیچ عنوان دچار پوسته شدن نمی شوند.
  • در برابر اشعه ی ماوراء بنفش دوام بسیار بی نظیری دارند و به نوعی می توانند ساختار خود را در نواحی پر تنش محیطی که ناشی از تغییرات آب و هوا می باشد، به خوبی حفظ کنند.
  • رنگ پلی اورتان دامنه ی وسیعی از تغییرات دمایی را می تواند تحمل نماید به این صورت که در نواحی و مراکز صنعتی این بازه در حدود ۳۰ درجه زیر صفر و تا ۱۱۰ درجه بالای صفر قابل نوسان باشد.
  • از لحاظ تماس با مواد شیمیایی که دارای خاصیت خورندگی بسیار خفیف هستند و به مرور باعث تخریب ساختار رنگ می شوند، کاملاً مقاوم است و هیچ گونه واکنش با برخی مواد حلال ندارند.
  • قابل پوشش دهی مجدد نیز  هستند البته پس از آنکه سطح به طور کامل آماده سازی شدند. با این حال نیازی به حذف لایه های زیرین اولیه و اجرای فرآیند سنباده زنی به صورت گسترده و عمیق اصلا ندارند.

ویژگی های خاص رنگهای پلی اورتان در کابینت چیست؟

از میان ویژگی هایی که این دسته از رنگ ها به خود اختصاص داده اند، باید به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  • مقاومت بسیار بالای رنگ های پلی اورتان در برابر نور خورشید، مواد شیمیایی و آب بسیار خوب است.
  • خشک شدن سریع رنگ پلی اورتان به دلیل نیاز به درجه حرارت بسیار پایین.
  • رنگ های پلی اورتان در برابر اسید، املاح، روغن های شیمیایی و صنعتی نیز مقاومت بالایی را دارا هستند.
  • این دسته از رنگ ها در برابر ضربه پذیری بالا و سایش نیز مقاومت بسیار زیادی دارند
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید