قیمت کابینت پلی اورتان

 قیمت کابینت پلی اورتان

یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب کابینت و طراحی دکوراسیون آشپزخانه، برآورد هزینه های طراحی و نصب انواع مختلفی از کابینت ها می باشد. یکی از عوامل اصلی در محاسبه قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان ، ضخامت و کیفیت ورق ام دی افی است که در آن استفاده شده باشد، می باشد. هرچه ورق ام دی اف ضخامت بسیار بیشتری داشته باشد قیمت تمام شده کابینت نیز بسیار بیشتر خواهد بود. اجرتی که برای طراحی و ساخت کابینت، دریافت می شود نیز از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان می باشد. این اجرت نسبت به مهارت و تجربه مجری طرح و همچنین شهر محل زندگی شما کاملا متفاوت می باشد.

یکی دیگر از مهم ترین عوامل مهم تعیین کننده قیمت کابینت پلی اورتان 1401 در بازار، نوسانات نرخ دلار و ارز است، با افزایش قیمت دلار در بازار، قیمت متریال مورد استفاده در ساخت کابینت ها تماما نیز افزایش پیدا می کند. به تبع آن، افزایش قیمت مواد اولیه باعث افزایش قیمت تمام شده طراحی و نصب کابینت نیز می شود. از طرفی نرخ تورم نیز تاثیر بسیار مستقیمی بر قیمت کابینت پلی اورتان دارد به طوری که افزایش نرخ تورم منجر به افزایش هزینه های اجرا و دستمزد طراحان و سازندگان کابینت نیز می شود. متراژ آشپزخانه و نوع طراحی کابینت برای زوایا و کانتر آشپزخانه نیز روی قیمت نهایی کابینت تاثیرگذار خواهد شد.

نحوه تولید و ساخت و قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان را توضیح دهید؟

تولید این نوع خاص از کابینت نیز همانند بقیه کابینت ها می باشد با این تفاوت که در مراحل پایانی به شدت متفاوت بوده است که توضیح مختصری می دهیم: ساخت بدنه و درب ها، ساخت یونیت و سپس ساخت درب های آن می باشد،ابزار زنی: قسمت های طرح دار بصورت دستی یا با دستگاه سی ان سی آماده می شوند برای نصب کابینت ها در آشپزخانه.

  • پرس روکش انتخابی مشتری و سمباده زنی: این مرحله برای ازبین بردن ناصافی ها انجام می گیرد و سطحی صیقلی و بسیار یکدستی به دست می آید.
  • رنگ اولیه: پس از انتخاب مشتری به عنوان زیر سازی یک یا چند لایه رنگ اولیه استفاده می گردد.
  • پاشش رنگ: پس از موارد بالا رنگ پلی اورتان ( خارجی یا ایرانی) استفاده می شود که در چندین مرحله انجام می شود تا سطحی بسیار صیقلی بدست آید، به همین دلیل می باشد که زمان طولانی ای برای تولید این نوع کابینت باید صرف شود.

قیمت کابینت پلی اورتان

کابینت پلی اورتان چیست ؟

کابینت پلی اورتان در واقع از جنس ام دی اف و یا چوب بوده است که برای رنگ آمیزی آن از رنگ پلی اورتان خارجی یا ایرانی استفاده می شود. در بین انواع کابینت آشپزخانه، برتری های کابینت پلی اورتان به سایر مدل های کابینت ام دی اف، ماندگاری و طول عمر بیشتر آن ها می باشد. در ام دی اف هایی که با استفاده از روکش های مختلف پوشش داده می شوند، در حاشیه سطوح، باید از نوار لبه پی وی سی استفاده شود که استفاده از این نوار از دوام و زیبایی کابینت ها را به شدت می کاهد. اما در کابینت های پلی اورتان می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی تمامی قسمت های کابینت را اعم از درب ها، لبه ها و… با استفاده از رنگ پوشش بدهید. این موضوع ظرافت و زیبایی کار را به طور چشمگیری افزایش می دهد و مقاومت کابینت را نیز در برابر رطوبت و نم بسیار بالا می برد.

قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان با سبک کلاسیک

عوامل مهم در قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان را ذکر کردیم. کابینت پلی اورتان که با سبک کلاسیک طراحی و اجرا می شود، مشتریان قابل توجهی را به خود جذب کرده است. کابینت کلاسیک به دلیل ظاهری به شدت لوکس و اشرافی که دارد، از حساسیت بیشتری در طراحی برخوردار است خب این طبیعی است که قیمت بسیار بالاتری نسبت به کابینت پلی اورتان معمولی داشته باشد، به همین دلیل مرغوب بودن متریال مورد استفاده در طراحی و ساخت کابینت، تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی کار در آشپزخانه دارد.
رنگ پلی اورتان پس از اعمال بر روی سطح ام دی اف جلوه ی بسیار زیبایی در سطح ام دی اف ایجاد کرده و از آن به خوبی خوب محافظت می کند. تفاوتی ندارد که شما طرفدار کابینت مات هستید یا کابینت براق را بیشتر می پسندید. در هر صورت می توانید برای کابینت آشپزخانه خود از انواع کابینت پلی اورتان استفاده کنید.

کابینت هایی که با استفاده از رنگ پلی اورتان پوشش داده می شود، دارای ظاهری بسیار متمایز و فوق العاده تمیز می باشد. این موضوع موجب می شود که کابینت پلی اورتان یکی از گزینه های خوب برای اجرای کابینت سبک کلاسیک به حساب آید. با توجه به این که قیمت کابینت چوب نسبت به سایر متریال های موجود در بازار بالاتر است، کابینت پلی اورتان با جذابیت زیادی که دارد به راحتی می تواند جایگزین چوب شود. به همین جهت می توان کیفیتی عالی را در کنار قیمت مناسب برای طراحی و ساخت کابینت سبک کلاسیک ایجاد نمود.

رنگ پولیش در کابینت رنگ کلاسیک چه شیوه ای را دارد؟

اگر جلوه و جلای کابینت پلی اورتان براق را بیشتر دوست دارید و می پسندید، می توان برای شفافیت بیشتر کار از رنگ پولیش نیز استفاده کنید. این رنگ که به صورت مایعی بسیار غلیظ می باشد، سطح کار را به صورت کامل می پوشاند و نسبت به رنگ های معمولی تر از ضخامت بسیار بیشتری برخوردار می باشد. بنابراین می توان اذعان داشت که در میان انواع کابینت های موجود در بازار با روکش رنگ، کابینت پولیشی به عنوان بهترین کابینت براق شناخته شده اند.

قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان

مراحل تولید کابینت با چوب یا روکش چوب را توضیح دهید:

  • ساخت بدنه و درب ها: مرحله اول تولید کابینت آشپزخانه ساخت یونیت و سپس ساخت درب های آن است.
  • فرم دهی و ابزار زنی: قسمت های طرح دار به صورت دستی یا با CNC ابزار خورده و سپس برای رنگ کردن، آماده سازی می شوند.
  • پرس روکش چوب: اگر طرح انتخابی مشتری نیاز به گره‌ها و بافت چوب داشته باشد، یک لایه روکش چوب بر روی قسمت هایی مثل درب و نما، پرس می‌شود.
  • پرداخت و سنباده زنی: پس از مراحل بالا، قطعات سنباده زده می‌شوند. این مرحله به این دلیل است که تمامی ناهمواری ها بر روی سطح قطعه از بین برود و سطحی یک دست و تمیز برای پاشیدن رنگ آماده شود.
  • زیرسازی اولیه : در ادامه بسته به رنگ انتخابی مشتری که مد نظر دارد، یک یا چند لایه رنگ اولیه پاشیده می‌شود و پس از خشک شدن، برای رنگ انتخابی مشتری آماده می‌گردد.
  • پاشش رنگ و لاک محافظتی: پس از زیر سازی، رنگ پلی اورتان مورد نظر بر روی قطعه پاشیده می‌شود تا سطحی یک دست و صیقلی درست گردد، به این صورت که معمولا در سه الی پنج مرحله، هر قطعه رنگ می‌شود و پس از هر بار رنگ باید زمانی در حدود یک روز سپری شود. سپس مجدد رنگ پاشیده، تا در نهایت به سطح یکدست مورد نظر برسید.

رنگ پلی اورتان چیست و چه کاربرد و مزایایی را دارا است؟

رنگ پلی اورتان از ترکیب شیمیایی میان یک رزین پلیول (polyol resin) که اغلب به عنوان “part A” یا ماده ی پایه نیز می باشد، همچنین یک ماده ی مکمل با نام پلی ایزوسیانات (poly-isocyanate) که به عنوان “part B” یا ماده ی سخت کننده معروف هستند، بدست می آید. البته در بسیاری از موارد می توان نوع رزین را با موادی مانند: آکریلیک، پلی اتر، و یا پلی استر اصلاح و تکمیل تر کنید. رنگ پلی اورتان از لحاظ ساختاری کاملاً متفاوت با رنگ ساختمانی است. چرا: که آن ها دارای وزن مولکولی (molecular weight) فوق العاده بالایی می باشند. لذا این خاصیت موجب می شود تا پلیمرهای پلی اورتان یک لایه ی پوششی بادوام و سختی را ایجاد نمایند که سبب می شود در برابر شرایط نامطلوب محیطی اعم از وزش بادهای طوفانی سنگین، و نور مستقیم خورشید  بسیار مقاوم باشند.

فارغ از همه این مسائل رنگ پلی اورتان پس از اعمال روی سطح بسیار براق و زیبا می شود که سازگاری و هماهنگی بسیار بالایی با محیط داشته است. این رنگ ها دارای خاصیت خود تمیز شونده (self cleaning)  نیز می باشند به این صورت که اگر گرد و غبار یا آلودگی روی آن بنشیند به هیچ عنوان آن ها را جذب نمی نمایند به همین دلیل تنها با یک وزش باد یا باران خفیف همگی از روی سطح رویه ی رنگ پاک می شوند.

رنگ پلی اورتان چگونه تولید می شود؟

رنگ پلی اورتان یک نوع پلیمر است. این پلیمرها در یک زنجیره ی بسیار تکراری و طولانی از مولکول های کوچکی با نام مونومر ساخته شده است. برای تولید این نوع پلیمر لازم می شدبا که دو ترکیب ایزوسیانات و دیول (diol) را با یکدیگر مخلوط کنید. ماده ی حاصل از این ترکیب اغلب غیر قابل تخریب بوده است و در مقابل خراشیدگی و کشش به شدت مقاوم می باشند. اغلب به سه شکل جامد (solid) ، مایع (liquid) و فوم (foam) ساخته و پرداخته می گردند.

رنگ پلی اورتان از موادی هستند که چسبندگی بالایی دارند و می توانند برای پوشش دهی فولاد، بتن و سایر فلزات استفاده شوند. آن ها رزین های حرارتی هستند که با اعمال یک گرمای تنظیم شده می توانند به لایه های جامد تبدیل شوند.

قیمت کابینت پلی اورتان 1401

دسته های متنوعی از رنگ پلی اورتان هستند که هر یک استفاده ی منحصر به فردی دارند و شامل مشتقات ذیل است :

  • الاستومرها

الاستومرها موادی می باشند که به جهت کیفیت بالای الاستیکی خود در هر شرایطی فرم خود را حفظ می کنند. اغلب این قابلیت را دارند تا فشارهای بسیار بالا را بدون تغییر ساختار تحمل نمایند. البته با توجه به خاصیت الاستیکی که دارند قدری تغییر شکل می دهند و مجددا به حالت اول برمی گردند.

  • ترموپلاستیک ها

این مواد پلاستیکی اغلب بسیار سخت و سطح رویه ی صافی دارند و می توانند یک حالت غیر قابل نفوذ در برابر سیالات ایجاد نمایند که عملاً مهر و موم کاملی را به وجود می آورند. این ماده در نواحی پر تنش و نقاطی که احتیاج به دوام و پایداری بسیار بالایی اشد بکار برده می شوند.

چرا باید از رنگ پلی اورتان در صنعت کابینت سازی استفاده کنیم؟

رنگ پلی اورتان برای پوشش دهی در دو حوزه ی معماری و صنعتی به کار گرفته می شوند. این رنگ ها معمولاً به صورت پوشش های پایانی و یا ثانویه روی برخی پرایمرها یا پوشش های آغازین سوار می شوند تا یک ترکیب به شدت منسجم و بسیار پایداری را ایجاد نمایند. البته شما می توانید آن ها را روی بسترهای فولادی و همچنین رویه های بتنی نیز استفاده نمایید. با این اوصاف رنگ پلی اورتان از لحاظ ویژگی های عمومی به شرح ذیل است:

  • رنگ پلی اورتان پس از اعمال یک سطح بسیار براقی را ایجاد می نماید که گذر زمان نمی تواند روی درخشندگی آن تأثیر عمیقی بگذارد.
  • در برابر سایش و کلیه ی فرآیندهایی که در اثر اصطکاک بالا ایجاد می گردد، مقاوم هستند و به هیچ عنوان دچار پوسته شدن نمی شوند.
  • در برابر اشعه ی ماوراء بنفش دوام بسیار بی نظیری دارند و به نوعی می توانند ساختار خود را در نواحی پر تنش محیطی که ناشی از تغییرات آب و هوا می باشد، به خوبی حفظ کنند.
  • رنگ پلی اورتان دامنه ی وسیعی از تغییرات دمایی را می تواند تحمل نماید به این صورت که در نواحی و مراکز صنعتی این بازه در حدود ۳۰ درجه زیر صفر و تا ۱۱۰ درجه بالای صفر قابل نوسان باشد.
  • از لحاظ تماس با مواد شیمیایی که دارای خاصیت خورندگی بسیار خفیف هستند و به مرور باعث تخریب ساختار رنگ می شوند، کاملاً مقاوم است و هیچ گونه واکنش با برخی مواد حلال ندارند.
  • قابل پوشش دهی مجدد نیز  هستند البته پس از آنکه سطح به طور کامل آماده سازی شدند. با این حال نیازی به حذف لایه های زیرین اولیه و اجرای فرآیند سنباده زنی به صورت گسترده و عمیق اصلا ندارند.

ویژگی های خاص رنگهای پلی اورتان در کابینت چیست؟

از میان ویژگی هایی که این دسته از رنگ ها به خود اختصاص داده اند، باید به موارد زیر اشاره ای داشته باشیم:

  • مقاومت بسیار بالای رنگ های پلی اورتان در برابر نور خورشید، مواد شیمیایی و آب بسیار خوب است.
  • خشک شدن سریع رنگ پلی اورتان به دلیل نیاز به درجه حرارت بسیار پایین.
  • رنگ های پلی اورتان در برابر اسید، املاح، روغن های شیمیایی و صنعتی نیز مقاومت بالایی را دارا هستند.
  • این دسته از رنگ ها در برابر ضربه پذیری بالا و سایش نیز مقاومت بسیار زیادی دارند.

قیمت کابینت پلی اورتان در اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید