مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

در این مقاله به بررسی مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک پرداخته میشود. کابینت نئوکلاسیک در دهه 1750 در انگلستان و فرانسه پدیدار شد و تا کنون جدیدترین سبک کابینت آشپزخانه است. این سبک کابینت شامل کابینت انزو، کابینت پولیش است. یکی از ویژگی های آن سادگی و دوری از زرق و برق معمول سبک کلاسیک است، دقیقا بالعکس سبک مدرن که تا حدودی سرد و بی روح است، این مدل با استفاده از هنر و ظرافت در این سبک ظاهری آرامش بخش دارد.

کابینت سبک کلاسیک از منبت های چوبی و طرح برجسته تشکیل شده و طرفداران ویژه خود را دارد که امروزه بسیاری از افراد سبک های ساده تری را ترجیح می دهند. با توجه به اینکه اکثر کابینت های کلاسیک چوبی هستند در اکثر موارد قیمت کابینت های کلاسیک بالاتر از دیگر کابینت ها می باشد. کابینت های سبک نئوکلاسیک هزینه کمتری خواهند داشت و از نظر قیمت ارجحیت بیشتری دارند.

بیشتر بخوانید مقاله مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک :قیمت کابینت چوبی لوکس

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

مزایای کابینت های نئوکلاسیک

  • کابینت نئوکلاسیک دوام و مقاومت خوب و بالایی دارد و عمر طولانی دارد.
  • ترکیبی از کابینت های کلاسیک و مدرن است و یکی از جدیدترین محصولات موجود در بازار است.
  • به علت استفاده از رنگ پلی اورتان در این نوع کابینت ها به راحتی تمیز می شود.
  • وجود رنگ های براق در کابینت های CNC فقط در سبک نئوکلاسیک و کابینت های پولیش دیده می شود.
  • یکی از مزیت های کابینت نئوکلاسیک ظاهر ساده و زیبای آن است که نظر اکثر مشتریان را به خود جلب می کند.
  • و با توجه به ماهیت هنری و روحی این کابینت هیچ وقت خسته کننده نمی شود.
  • همچنین به دلیل عدم محدودیت در انتخاب رنگ (برخلاف کابینت های ام دی اف، هایگلاس و ممبران) این انتخاب، دست شما را در انتخاب رنگی که با سلیقه و لوازم منزل شما همخوانی دارد باز می گذارد.

معایب کابینت نئوکلاسیک

کابینت های نئوکلاسیک یکی از جدیدترین و زیباترین کابینت های موجود در بازار هستند و واقعا نمی توان از این کابینت ایراد گرفت. در این جا چند مورد را بررسی می کنیم که بهتر است بدانید :

  • کابینت های نئوکلاسیک در برابر رطوبت و اجسام تیز حساس و آسیب پذیر هستند:

از آنجایی که کابینت های نئوکلاسیک اغلب از MDF  خام ساخته می شوند و سپس رنگ شده یا روکش می شوند، در برابر اجسام نوک تیز بسیار آسیب پذیر هستند و این آسیب پذیری دارای عارضه ای است.  این سبک کابینت به رطوبت حساس است و خیس بودن فورا آن را از بین می برد. کابینت های رنگ شده که اغلب کابینت های نئوکلاسیک نامیده می شوند (اگر چه به اشتباه) دارای مقاومت قابل قبولی در برابر رطوبت هستند. اما از آنجایی که به اجسام نوک تیز حساس هستند، خراشیدن آنها در برابر رطوبت همان نقطه آسیب پذیر می شود.

  • تعویض به جای تعمیر :

 اگر درب کابینت آسیب دیده باشد، متاسفانه قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض کنید. برای مثال در صورت آسیب دیدن درب کابینت امکان تعمیر و رنگ آمیزی مجدد وجود ندارد.

  • قیمت بالا :

تنها چیزی که می تواند انتخاب را سخت کند قیمت بالای این کابینت نسبت به کابینت های دیگر است. در مقابل ظاهر زیبا و کیفیت بالای آن می تواند این مورد را برطرف کند.

  • کار با رنگ در کابینت نئوکلاسیک نیاز به یک ایزوله دارد:

 ساخت کابینت نئوکلاسیک، بسیار ظریف است و اگر کار در محیط ایزوله انجام نشود ممکن است کار تمیز نباشد و سطح ممکن است کابینت صاف و صیقلی نباشد. در این سبک در صورت استفاده از رنگ بی کیفیت ممکن است رنگ کدر شود یا رنگ لب مشخص باشد، پیشنهاد می کنم از مراکز معتبر و شناخته شده خرید کنید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید.

  • برای ساخت کابینت نئوکلاسیک امکانات زیادی نیاز است:

ساخت کابینت نئوکلاسیک به دلیل نوع حکاکی و رنگ آمیزی با دستگاه CNC کار ظریف و دقیقی است پس شاید هر کابینت ساز و کارگاهی توانایی انجام آن و تولید آن را نداشته باشد. نکته بعد که می توان به آن توجه کرد زمان بر بودن ساخت کابینت نئوکلاسیک است و آن هم به دلیل مراحل زیاد نقاشی است. اگر در ساخت کابینت نئوکلاسیک از رنگ بی کیفیت استفاده شود، رنگ لب پر یا کدر می شود. بنابراین توصیه می شود کابینت خود را از مراکز معتبر خریداری کنید.

بیشتر بخوانید مقاله مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک : قیمت کابینت پولیشی

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

  • نیازمند تجربه کابینت ساز در انجام کار :

در این راستا انتخاب متخصص در این زمینه بسیار مهم است، زیرا حتی در هنگام رنگ آمیزی کابینت نئوکلاسیک، اگر رنگ مناسب انتخاب و استفاده نشود، نتیجه یک کابینت رنگی خواهد بود. یکی از دلایلی که انتخاب طراح و مجری بسیار مهم است این است که طراحی در کیفیت نهایی متریال تاثیر زیادی دارد. مثلا در کابینت نوع نئوکلاسیک پولیش شده باید از سادگی طرح اطمینان حاصل کرد زیرا کار باید سمباده شود و اگر در این امر دقت نکنید ممکن است کابینتی تمیز به دست نیاید.

  • سادگی :

کابینت های نئوکلاسیک غالبا طرح های ساده ای دارند و این برای طرفداران سبک کلاسیک مشکل ساز است. اما باید بگوییم که این مشکل باعث می شود بسیاری از افرادی که شلوغی طرح های کلاسیک یا سادگی طرح های مدرن را دوست ندارند، شیفته سبک نئوکلاسیک شوند.

ویژگی های کابینت نئوکلاسیک

  1. ساده اما نه به سادگی سبک مدرن
  2. استفاده بهینه از فضا
  3. قیمت مناسب تر از کابینت های چوبی
  4. طراحی خلاقانه و به روز
  5. استفاده از چوب و MDF همزمان

دلیل محبوبیت کابینت های نئوکلاسیک

زندگی امروز به طور فزاینده ای سریع، گیج کننده و پر استرس است. نه تنها در محل کار، بلکه در خانه نیز باید تلاش کنیم و به کارها سرعت دهیم. بسیاری از مردم در آرزوی مکانی هستند که آرامش را برایشان به ارمغان بیاورد. یکی از محبوب ترین مکان ها برای ایجاد چنین فضایی برای خود آشپزخانه نئوکلاسیک است.

این سبک به ما حس آرامش می دهد. در فروشگاه اینترنتی ما نمونه های زیادی از کابینت نئوکلاسیک وجود دارد. و جوانانی که می خواهند اولین کابینت آشپزخانه خود را بخرند این سبک را دوست خواهند داشت. آنها اغلب با آشپزخانه های مدرن و بی روح بزرگ شده اند و اکنون کمی تنوع بیشتری می خواهند. و در کنار این سبک از کابینت، می خواهند از انواع لوازم آشپزخانه مدرن استفاده کنند زیرا دستگاه های مدرن با عملکرد هوشمند می توانند جلوه خوبی به کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک بدهند.

نکات طراحی کابینت نئوکلاسیک

اگر در فکر خرید یک کابینت نئوکلاسیک هستید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که فضای کافی برای میز ناهارخوری وجود داشته باشد. اگر شکل یا اندازه آشپزخانه به شما اجازه نمی دهد میز بزرگی داشته باشید، می توانید سبک اسکاندیناوی را انتخاب کنید. سبک آشپزخانه‌های آنجا به‌طور سنتی کوچک‌تر هستند و میز ناهارخوری اغلب در کابینت‌ها ادغام می‌شود و اگر این امکان وجود نداشته باشد، به کنار آشپزخانه منتقل می‌شود.

هرچه آشپزخانه کوچکتر باشد، نورپردازی اهمیت بیشتری دارد. از رنگ های روشن برای کابینت استفاده کنید تا فضا بزرگتر به نظر برسد. و نور کابینت را فراموش نکنید، به هر حال این یک پیشنهاد است، بسیاری از افراد از رنگ های تیره استفاده می کنند، پس باید این موضوع را از کارشناسان جویا شوید.

بیشتر بخوانید مقاله مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک : قیمت کابینت پلی اورتان

مزایا و معایب کابینت نئوکلاسیک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید