تفاوت کابینت وکیوم و ممبران

تفاوت کابینت وکیوم و ممبران

تفاوت کابینت وکیوم و ممبران

در این مقاله به تفاوت کابینت وکیوم و ممبران پرداخته میشود. در حال حاضر اکثر مردم ما از کابینت ممبران استفاده می کنند. این کابینت جز کابینت های بسیار لوکس و زیبایی محسوب می‌شود که محبوبیت زیادی دارد اما از تفاوت کابینت ممبران و وکیوم باخبر نیستند. برای اطلاع بیشتر از این تفاوت ها با ما همراه شوید.

  • کابیت وکیوم 

کابینت وکیوم نیز نوعی از کابینت MDF است که در گروه کابینت های ممبران قرار دارد. وکیوم نام یک تکنولوژی است که برای چسباندن انواع روکش به کابینت MDF  از آن استفاده می شود. به کابینت هایی که با استفاده از این تکنولوژی تولید می شوند، کابینت وکیوم گویند.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت وکیوم و ممبران : قیمت کابینت چوبی لوکس اصفهان

کابینت وکیوم و ممبران

  • کابینت ممبران 

کابیت ممبران نوعی از کابینت تولید شده با MDF و انواع روکش است. این روکش روی کابینت ممبران با تکنولوژی وکیوم چسبانده می شود. این کابینت با نام  ممبران به زبان انگلیسی membrane kitchen نام گذاری شده است. اما به صورت اشتباه لفظی، گاهی از آن به عنوان کابینت منبران نیز یاد می شود.

بررسی مزایا در تفاوت کابینت وکیوم و ممبران

  1. سازگاری با محیط

به این دلیل که جنس و ماده اولیه کابینت های وکیوم چوب ام دی اف بوده و MDF نیز محصولی از کامپوزیت چوب محسوب می‌شود. و از الیاف و ضایعات چوب به عمل می آید. می توان گفت این دسته از کابینت با محیط زیست سازگار بوده و می توان آن را به راحتی دوباره بازیافت کرد. علاوه بر این چون از ضایعات اضافه چوب ها ساخته می شود سبب می شود درختان کمتری برای ساخت آنها قطع شوند.

  1. طراحی منحصر به فرد

یکی از دلایلی که سبب محبوبیت این کابینت در بین مردم شده است طراحی بسیار شیک و زیبای آن نسبت به سایر کابینت های چوبی معمولی و فلزی می باشد. ذوق هنری به کار رفته در تزیینات و جزئیات این مدل کابینت بسیار گسترده بوده و از این رو بسیاری از افراد را مجذوب خود می کند.

  1. مقاومت عالی

به این دلیل که برای ساخت کابینت ممبران یا وکیوم در کنار ام دی اف از یک لایه پی وی سی استفاده می شود. بنابراین استحکام و مقاومت آن در برابر عواملی مانند رطوبت آب و یا ضربه بسیار بالا می رود. و به همین دلیل می تواند یک مزیت بسیار خوب برای این کابینت محسوب شود.

  1. طرح های سه بعدی و کلاسیک

برای پیاده سازی نقش و نگار برجسته روی کابینت های چوبی شما مجبور هستید که هزینه بسیار بالایی را پرداخت کنید. اما کابینت وکیوم این ایراد را ندارد و شما می توانید با هزینه بسیار کمتری با استفاده از دستگاه های اتوماتیک یا پیشرفته هر طرح سه بعدی و کنده کاری که مورد نظر شما باشد را با استفاده از نرم افزار سه بعدی بر روی این مدل کابینت بیاندازید.

  1. وزن پایین کابینت وکیوم

استفاده کردن از کابینت هایی که دارای کیفیت بسیار بالا و همچنین وزن بسیار سبک هستند یک مزیت بسیار خوب برای مصرف کننده است. و همچنین نصاب کابینت محسوب می شود کابینت سبک باشد میزان فشار کمتری را برای نگهدارنده ها منتقل می کند. و در نتیجه دوام کابینت بالا می رود کابینت های وکیوم نیز وزن بسیار سبکی دارد و برای استفاده در محیط های خانه بسیار مناسب می باشند.

  1. تنوع رنگ و طرح

یکی از مزایای بسیار خوب این کابینت انعطاف پذیری بسیار بالا در تنوع رنگ برتر است. از نظر شما می‌توانید مناسب با سلیقه خود به طوری که با دکوراسیون خانه خود هماهنگی داشته باشد این مدل از کابینت را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت وکیوم و ممبران : قیمت کابینت لاکچری اصفهان

تفاوت کابینت وکیوم و ممبران

علل تفاوت هزینه های کابینت ممبران

عوامل زیادی قیمت این کابینت را زیاد و یا کم می کنند از جمله متراژ کابینت , کیفیت و مرغوبیت متریال , تجربه نجار و…. همچنین اینکه یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت جنس MDF به کاررفته است دو نوع ام دی اف کاستامونا و واناچای در تولید این نوع استفاده می شود که از لحاظ قیمت با یک دیگر متفاوت هستند .

  • MDF استفاده شده
  • یراق آلات استفاده شده
  • میزان مهارت، تجربه و برند کابینت ساز
  • سرستون های دکوراتیو استفاده شده در کابینت: هرچه تعداد اینگونه منبت ها بیشتر باشد، قیمت کار بیشتر می شود
  • همچنین منبت ها دو نوع چوبی و PVC (پلاستیکی) دارند، که چوبی ها گرانترند.
  • طرح CNC درب کابینت : هرچه طرح ریزتر و پرکارتر باشد، زمان سی ان سی بیشتر می شود و قیمت کار بیشتر می شود.
  • ایرانی یا خارجی بودن جنس روکشی که وکیوم می گردد.
  • کیفیت چسبی که روکش را به MDF می چسباند بسیار اهمیت دارد. اگر کیفیت چسب مناسب نباشد، روکش ممکن است به صورت تکه ای یا کامل از MDF جدا شود. بهترین چسب های موجود در بازار در حال حاضر چسب های آلمانی است که قیمت بالاتری نسبت به سایر چسب ها دارد.

بررسی معایب در تفاوت کابینت وکیوم و ممبران

عدم پوشش لایه PVC  بهتر های ظریفی که از معایبی است که تقریباً تمام طراحان کابینت درباره کابینت وکیوم و ممبران در آن اتفاق نظر دارند زمانی که طرح های کنده کاری های برجسته و فرورفتگی بسیار زیاد بر روی این کابینت باشد. ممکن است پوشش دادن لایه PVC بر روی آن مشکل باشد. از این رو سر می کنند که از طرح های نسبتاً درشت برای این کار استفاده کند.

  1. تعمیر دشوار

با وجود اینکه این کابینت در طرح و رنگ و تنوع بسیار زیادی دارد اما در صورت بروز هرگونه آسیب و یا خرابی برای تعمیر آن خیلی سخت می توان این همان طرح کابینت دیگر را با همان کد رنگ و طرح پیدا کرد. از این رو تعمیر دشوار است.  این از معایب کابینت وکیوم و ممبران می باشد.

  1. حساسیت به نور آفتاب و گرما

برخی از مدل های کابینت ممبران یا وکیوم لایه PVC روی آن نسبت به گرمای زیاد شعله و یا نور شدید آفتاب در زمان طولانی واکنش نشان می دهد و ممکن است تغییر رنگ نیز بدهد. چند نمونه از دیگر معایب می تواند ظرافت زیاد طرح‌ها در کابینت‌های ممبران و تنوع کیفیت اجرای کابینت ممبران باشد.

کلام آخر مقاله تفاوت کابینت وکیوم و ممبران

به دلیل اینکه روکش روی ام دی اف وکیوم می شود تعدادی به کابینت  وکیوم ممبران می گویند و به دلیل اینکه این نوع کابینت به کارهای روم باستان نیز شبیه هستند به اسم کابینت طرح رومی نیز خوانده می شوند بنابراین هر سه کابینت یک مدل بوده و تفاوت ظاهری چندانی با یکدیگر ندارد.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت وکیوم و ممبران : مجری کابینت پلی اورتان

تفاوت کابینت وکیوم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید