مجری کابینت پلی اورتان

مجری کابینت پلی اورتان

در این مقاله به بررسی موضوع ساخت، اجرا و مجری کابینت پلی اورتان در اصفهان میپردازیم. ساخت انواع و اقسام بسیار متفاوت از کابینت ها در اصفهان رواج بسیار زیادی دارد. کابینت سازی روز به روز دچار تغییرات بسیار اساسی همراه با مد روز شده است از این جهت کارگاهای بسیار زیادی برای کابینت سازی در شهر اصفهان قرار دارد، یکی از ای کابینت های متناسب با مد روز کابینت های پلی اورتان می باشد که در دکوراسیون داخلی آشپزخانه های امروزی رواج بسیاری داشته است. آشپزخانه قلب خانه شماست. به همین دلیل دکوراسیون آن بسیار مهم است. مهم‎ترین عنصر دکوراسیون آشپزخانه، کابینت است. جنس، رنگ و ترکیب‌بندی کابینت، روح آشپزخانه شماست و اولین چیزی است که به چشم هر بیننده‌ای می‌خورد. بنابراین بهتر است در انتخاب کابینت خود نهایت دقت را به کار ببرید.

در گذشته اغلب کابینت‌ها را از جنس چوب یا فلز می‌ساختند، اما امروز با توجه به پیشرفت بسیار زیاد تکنولوژی، انواع متنوع‌تری از مدل‌های کابینت آشپزخانه با متریال‌های بسیار جدید در بازار وجود دارد، که شما می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته حتما قبل از انتخاب، در مورد انواع کابینت آشپزخانه و ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات لازم را کسب نمایید. طراحی داخلی آشپزخانه با سبک های جدید و روز آرزوی هر بانوی خانه می باشد ضمن آنکه هیچگاه نمی تواند طراحی داخلی آشپزخانه را کم اهمیت جلوه بدهد چون در کنار بانوی خانه، سایر اعضای خانواده نیز ساعاتی از روز را در آشپزخانه سپری می نمایند و نیز در اکثر منازل آشپزخانه پنجره ای رو اتاق پذیرایی می باشد و زیبایی آن نقش بسیار اساسی در طراحی داخلی منزل دارد.  ما در این مقاله مجری کابینت پلی اورتان در اصفهان یا ساخت کابینت پلی اورتان در اصفهان می پردازیم پس معطل چه چیزی هستید؟! همراه ما باشید.

تولید و ساخت کابینت پلی اورتان در اصفهان به چه شیوه ای است؟

ساخت کابینت پلی اورتان در اصفهان ، همان کابینت چوبی یا ام دی اف خام می باشد که پوششی از رنگ پلی اورتان (polyurethane paint)  روی سطوح آن اجرا می گردد. رنگ پلی یورتان در مقایسه با رنگ‌های دیگر، کیفیت و طول عمر بسیار بالاتری را دارد همچنین از نظر قدرت چسبندگی خصوصاً روی سطح چوب و MDF خام بسیار مناسب بوده است و به سرعت بسیار زیادی خشک می‌شود. اما چرا وقتی می‌توان برای ساخت کابینت آشپزخانه از MDF معمولی یا هایگلاس استفاده کرد از MDF خام رنگ شده استفاده می نماییم؟

مجری کابینت پلی اورتان

پاسخ : کابینت‌ های گلاس یا MDF معمولی به دلیل داشتن روکش ظاهر بسیار ساده‌ای که دارند، نمی‌توان با CNC یا ابزار آلات نجاری مدل و طرح خاصی روی آن حکاکی صورت بگیرد. همچنین برای محافظت از مغز ورق MDF یا هایگلاس باید حتماً از نوار لبه ی PVC استفاده نمایید که از زیبایی کار به شدت می‌کاهد در صورتی که در ساخت کابینت ام دی اف خام رنگ شده تمام قسمت‌های درب کابینت با استفاده از رنگ polyurethane پوشش داده می‌شوند و هیچ محدودیتی از نظر ضخامت درب، رنگ بندی وجود نخواهد داشت.

مزایای رنگ تولیدی و ساخت کابینت پلی اورتان در اصفهان چیست؟

  1. کیفیت و ماندگاری بالای رنگ زیاد است.
  2. سریع خشک می‌شود (مناسب برای چوب) در هر سایز و اندازه ای.
  3. مقاوم در برابر اشعه UV و رطوبت  هوا و محیط.
  4. محافظ خوب برای سطوح چوبی.
  5. ترکیب رنگی بسیار متنوع و نامحدود را دارد.

اجرای رنگ پلی اورتان روی ام دی اف خام در آلپینو دکور 

رنگ پلی اورتان از ترکیب رزین و هادرنر (سخت کننده؛ مشابه رنگی که در اتومبیل مورد استفاده قرار می‌گیرد) ساخته شده است، که باعث افزایش مقاومت کابینت در برابر رطوبت، مواد شوینده و اشعه‌ خورشید می‌گردد. این رنگ کیفیت بسیار بالایی داشته و مانند رنگ‌های پودری پوست پرتقالی نمی‌ گردد. ضمناً در مدت زمان بسیار کوتاهی حتی در درجه حرارت پایین بر روی سطح خشک می‌شود و رطوبت موجود در آن به بافت چوب آسیبی را نمی‌رساند که در رنگ آمیزی متریال چوبی بسیار پر اهمیت هستند. کابینت پلی اورتان مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط و خش را دارد.

  • خشک شدن در دمای پایین و پوست پرتقالی و گچی نشد از مزیت خوب است.
  • پایداری عالی در برابر رطوبت و اشعه UVرا دارد.
  • مناسب برای تولید انواع کابینت و محصولات چوبی از جمله انواع درب لابی و اتاقی

اجرا کابینت پلی اورتان در اصفهان

انواع رنگ پلی اورتان در تولید کابینت های پلی اورتان چیست؟

به طور کلی رنگ‌های پلی اورتان به دو دسته اصلی تقسیم بندی می‌شوند که یکی از آنها بر پایه روغن و دیگری بر پایه آب می باشد رنگ پلی اورتانی که بر پایه روغن تولید می‌ گردد غلظت بسیار بیشتری دارد و خیلی دیرتر خشک می‌شود اما از نظر کیفیتی و طول عمر دوام بسیار بالاتری نیز دارد. رنگ‌های پلی اورتان بر پایه آب رقیق می باشند و به سرعت نیز خشک می شوند به همین دلیل برای تولید کابینت با رنگ پلی اورتان بر پایه آب لازم است چند دست رنگ روی سطوح مختلف کابینت پاشیده بشود. در بازار دو نوع رنگ پلی اورتان ایرانی و خارجی وجود دارد که نوع خارجی آن کیفیت و قیمت بسیار بالایی دارد. در مجموع این رنگ جزو رنگ های گران قیمت صنایع چوب محسوب می گردد و در تولید کابینت آشپزخانه و کمد دیواری پلی یورتان استفاده می‌شوند.

  1. رنگ پلی اورتان بر پایه آب : خشک شدن سریع + غلظت خیلی کم.
  2. رنگ پلی یورتان بر پایه روغن : کمی دیرتر خشک می‌شود و غلظت بسیار زیادی دارد. 

مزایا و معایب تولید و ساخت کابینت پلی اورتان در اصفهان چیست؟

ویژگی‌ها و مزایای کابینت پلی اورتان که آن‌ را از دیگر کابینت‌های موجود در بازار به شدت متمایز و برجسته می‌کند، شامل موارد زیر می باشد: کابینت ام دی اف با رنگ پلی اورتان دارای طیفی از رنگ‌های بسیار مختلف می باشد که باعث افزایش قدرت انتخاب مشتری در انتخاب رنگ کابینت شده است. کیفیت و ماندگاری رنگ پلی اورتان در برابر اختلاف دما ها و همچنین اشعه ماوراء بنفش مزیت استفاده از این کابینت‌ها را چندبرابر می‌نماید. کابینت رنگ پلی اورتان مخصوصاً انواع براق آن به راحتی و آسانی تمیز می‌شود و نگهداری از آنها بسیار آسان می باشد. اختلاف قیمت کابینت آشپزخانه با رنگ پلی اورتان نسبت به کابینت هایگلاس اصلا زیاد نیست با این تفاوت که با استفاده از پوشش رنگ و ام دی اف خام می‌توان کابینت های نظیر کابینت نئوکلاسیک طراحی شود که بسیار پرطرفدارتر و زیباتر از کابینت های معمولی می باشند. از مهم ترین معایب کابینت با رنگ پلی اورتان می‌توان به گران قیمت بودن نوع خارجی آن و تغییر رنگ دادن و کدر شدن در صورت عدم نگهداری اصولی و قرار گرفتن در شرایط محیطی نامطلوب اشاره ای داشته باشیم.

ساخت کابینت پلی اروتان در اصفهان

مجری کابینت پلی اورتان براق در اصفهان

تمام محصولات چوبی و روکش چوب پس از ساخت، رنگ آمیزی می شوند و بعد از آن به بازار ارائه می شوند. رنگ پلی یورتان مانند لاک روی سطح چوب می چسبد و از آن محافظت می کند. درصورت ایجاد خراش عمیق یا پایین بودن کیفیت رنگ مصرفی، بافت چوب پس از مدتی کوتاه خشک شده و دچار ترک و یا سائیدگی بسیار زیادی‌ میشود. انتخاب رنگ مات یا براق تاثیر زیادی بر قیمت و کیفیت کار ندارد پس می توانید بجای رنگ های مات کابینت پلی اورتان براق را به آلپینو دکور اصفهان سفارش دهید. همچنین برای شفافیت بیشتر کار می توان از رنگ پولیش هم استفاده ای شود که به صورت مایع ای غلیظ روی سطح کار را می پوشاند و ضخامت بیشتری نسبت به رنگ های معمول دارد. به عبارت بهتر می‌توان کابینت پولیشی را بهترین نوع کابینت با رنگ براق بدانیم.

اشاره ای کلی به تاریخچه کابینت سازی

امروزه برای همه ما سخت و غیر ممکن است که آشپزخانه و اتاق ها فاقد کابینت و کمد باشند. بدون شک ما برای نظم بخشیدن به لوازم آشپزخانه، حمام و …به قفسه، کابینت و کمد نیازمندیم. از آن جا که هر وسیله و ابزاری قدمت و تاریخچه بسیار مشخصی دارد اجرا کابینت پلی ارتان در اصفهان نیز از این امر اصلا مستثنی نیست.

قدمت کابینت: کابینت یک کلمه فرانسوی می باشد که وارد فرهنگ لغت کشورهای دیگر شده است، کابینت از لحاظ لغوی به معنای قفسه و کمد محل نگهداری اشیا و لوازم مختلف است. در ابتدا کشورهای اروپایی پیش قدم شدند و قفسه هایی را برای نگهداری لوازم مختلف تولید کردند. نخستین کابینت ها در دوره رنسانس در ایتالیا مورد استفاده ی فراوانی قرار گرفتند و با توجه به نقش و نگارهایی که داشتند محل بسیار مناسبی برای نگهداری ظروف و اشیای قیمتی محسوب می شدند. با گذر زمان و در آغاز قرن شانزدهم میلادی استفاده از کابینت در انگلستان و فرانسه نیز بسیار رایج شد و در ساخت آن ها از چوب های مرغوب گردو و بلوط استفاده ی فراوانی می شد که با توجه به هزینه و قیمت به شدت بالایی داشتند افراد عادی توانایی خرید کابنت را اصلا نداشتند بلکه اشراف و ثروتمندان از آن ها استفاده می کردند.

جالب است بدانید فرانسوی ها در ساخت کابینت از معماری های آن دوره الهام بسیار زیادی می گرفتند و انگلیسی ها از کمد های بلند با چندین کشو شبیه بوفه استفاده می کردند. شاید برایتان جالب باشد که اشراف آن زمان از این قفسه ها در پذیرایی و نشیمن ساختمانشان نیز استفاده می کردند. در زمان چارلز دوم انگلیسی ها از کابینت هایی استفاده می کردند که در تزیین آن از طلا و نقره بود!!

اجرا کابینت پلی اورتان در اصفهان

عوامل مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه در اصفهان

  • سبک خانه

اینکه خانه شما چه سبکی را دارد، در انتخاب نوع کابینت بسیار مهم می باشد. اگر سبک خانه شما مدرن است، کابینت‌های های‌گلس، ام‌دی‌اف و فلزی برای شما مناسب می باشد و اگر سبک خانه کلاسیک است، کابینت‌های چوبی و ممبران، بهترین انتخاب هایتان هستند.

  • اندازه آشپزخانه

اگر آشپزخانه کوچک و نقلی دارید و می‎خواهید از همه فضای موجود استفاده کنید، کابینت‌های با طراحی کشیده و تا سقف را انتخاب نمایید. کابینت‎های مدرن بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌ است.

  • نور آشپزخانه

 اگر آشپزخانه ی بسیار کم نوری دارید، استفاده از رنگ‌های براق و منعکس‌کننده همچون کابینت‌های گلاس بسیار تاثیر‌گذار خواهند شد. استفاده از کابینت‌ های‌گلاس برای آپارتمان‌ها می‌تواند به میزان نور و دلبازی آن اضافه نماید.

  • رنگ کابینت

 استفاده از رنگ‌های تیز و تند خیلی خیلی زود شما را کلافه و دلزده می‌کند، بنابراین بهتر می باشد رنگ‌های بسیار ملایم و تک‌رنگ و یا مکمل را انتخاب کنید. همچنین اگر آشپزخانه‌تان بسیار کوچک است، از رنگ روشن و  اگر آشپزخانه ی بسیار بزرگی دارید، از کابینت‌هایی با رنگ تیره استفاده نمایید. هیچ وقت بیشتر از دو رنگ در کابینت استفاده نکنید. این کار به خصوص در آشپزخانه‌های کوچک جز شلوغی هیچ نتیجه دیگری را نخواهد داشت.

  • کاربرد آشپزخانه

بعد از اینکه در مورد سبک و رنگ کابینت‌های خود تصمیم اساسی گرفتید، راجع به کاربرد آشپزخانه خود فکری کنید. شما آشپز و در واقع صاحب آشپزخانه‌تان هستید و به همین خاطر دقیقاً می‌دانید که چه چیزی به بهترین شکل برایتان مفید است. مثلا  اگر قد کوتاه دارید، انتخاب کابینت‌های بلند شما را به دردسر خواهد اناخت، بنابراین استفاده از کابینت کلاسیک می‌تواند به‌صرفه و موثر واقع باشد.

  • نهایت استفاده از فضا

سعی کنید که از هر سانتی‌ متر نهایت استفاده را ببرید. یک آشپزخانه اثر بخش بسیار برای شما مفید و خوشحال‌کننده خواهد بود. علاوه بر زیبایی و ظاهر کابینت به فضای کاربردی آن و تعداد محفظه‌ها نیز توجه کنید.

خصوصیت آلپینو دکور مجری کابینت پلی اورتان در اصفهان

بررسی همه جانبه: یکی از خصوصیت هایی  که آلپینو دکور دارد این است که که کابینت سازی را برای پروژه های آشپزخانه ی شما در نظر میگیرد که، تمام مسائل و موارد را بررسی کند اگر محصولی زمان بر است و شما عجله دارید باید تمام مراحل را در نظر داشته باشد و همچنین اگر بخواهید مدل یا طرحی ویژه داشته باشید تمام جوانب مثل هزینه، انرژی، زمان و نیروی کار را برآورد کند و به صورت همه جانبه گزارش دهد.

صداقت در کیفیت: شاید به جرات می‌توان گفت مهمترین ویژگی آلپینو دکور صداقت او در کیفیت و اجرا کابینت پلی ارتان در اصفهان می باشد. اگر بخواهید یک روزی میوخواهید پروژه های بسیار موفقی را رقم بزنید  همین طور و با یک تیم کابینت ساز موفق کار کنید و از خدمات او استفاده کنید؛ باید ارزش زیادی برای صداقت در کیفیت در نظر داشته باشید. یک تیم کابینت ساز موفق زمانی که می‌خواهید محصولی را به صاحبان پروژه معرفی کنید درباره مواد اولیه استفاده شده در آن، کیفیت، ماندگاری و مهم تر از همه هزینه صادق است.

ساخت کابینت پلی اروتان در اصفهان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید