ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

در قدیم ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه همیشه به میزان مشخصی تعیین می شد، ولی امروزه با توجه به افزایش مدل های کابینت آشپزخانه و تنوعی که در این زمینه صورت گرفته، اندازه کابینت ها تا حدودی تغییر کرده است و حتی در موارد استثنایی با کمبود فضا روبروییم، اندازه ها تغییر می کنند تا فضای کاربردی و مفیدتری در اختیار مشتری قرار دهند. وقتی از ابعاد استاندارد کابینت صحبت می کنیم منظور از طول، عرض، ارتفاع، عمق، فاصله کمد دیواری با کف و … است که برای دسترسی آسان به کابینت ها باید این ابعاد رعایت شود.

در تعیین ابعاد استاندارد کابینت باید ابعاد آشپزخانه، طرح و مدل کابینت ها، نوع کاربری هر کابینت، ابعاد وسایل مورد استفاده و … را در نظر گرفت. افرادی هم هستند که ویژگی های فیزیکی خاصی دارند. همه این موارد نقش مهمی در ابعاد کابینت دارند.

در گذشته به عمق کابینت ها بیشتر توجه می شد و فضای آن بدون استفاده هدر می رفت. در حال حاضر از عمق کابینت ها کاسته شده و بجای آن ارتفاع آن ها افزایش یافته است که این امکان را فراهم می کند تا فضای داخلی کابینت را بیشتر طبقه بندی کرده و موارد بیشتری را روی آن قرار داده و مرتب کنیم.

بیشتر بخوانید مقاله ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه :قیمت کابینت چوبی لوکس

ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه

  • ابعاد استاندارد کابینت دو قسمتی: از جمله کابینت زمینی و کمد دیواری

کابینت های دو قسمتی همان کابینت های زمینی و دیواری هستند که بارها مشاهده کردیم. کابینت های کف توسط پایه کوتاهی از کف جدا شده و بوسیله پیچ و یراق آلات به دیوار آشپزخانه متصل می شوند تا ثابت بمانند. کابینت های دیواری بسته به سلیقه مشتری و سبک کابینت در فواصل مختلف از سقف آشپزخانه به هم متصل می شوند. در گذشته کمدهای دیواری معمولاً در فاصله بیشتری از سقف نصب می شدند، اما امروزه فاصله کمدهای دیواری از سقف بسیار کمتر شده و حتی در بسیاری از موارد کاملاً از بین رفته و کابینت مماس به سقف نصب می شود. مزیت این کار بهینه سازی فضای کابینت آشپزخانه است که به مشتری این امکان را می دهد تا اقلام مورد نیاز خود را کمتر در ردیف های بالایی کابینت ها ذخیره کند.

  1. اندازه استاندارد کابینت دیواری

معمولا عمق کابینت دیواری کمتر از کابینت زمینی است و بسته به عمق کابینت زمینی تعیین می شود. حداکثر مقداری که معمولا برای کابینت دیواری محسوب می شود 32 سانتی متر است.

ارتفاع کابینت دیواری مثل کابینت زمینی 90 سانتی متر است که در فاصله 50 تا 65 سانتی متری از کابینت زمینی نصب می شود.

ارتفاع کابینت دیواری به دلایل گوناگونی می تواند متفاوت باشد و بسته به سبک کابینت آشپزخانه و سلیقه مشتری افزایش می یابد و حتی در آشپزخانه های کوچک و قابل حمل فضای بیشتری را در اختیار مشتری قرار می دهد. این مورد در تمامی کابینت ها حتی مدل ممبران وجود دارد.

  1. اندازه استاندارد کابینت زمینی

کابینت زمینی در ارتفاع 90 سانتی متری از سطح زمین نصب می شود. این اندازه بدون در نظر گرفتن صفحه نمایش Rokabinti اندازه گیری می شود. می توان حدس زد، عمق کابینت زمین بسته به مساحت و اندازه آشپزخانه متفاوت است. اصولا در آشپزخانه‌های وسیع تر که فضای بیشتری وجود دارد، بیشتر عمق کابینت در حداکثر حالت خود ساخته می‌شود و عمق کابینت‌ها تا 60 سانتی‌متر نصب می‌شود، اما در آشپزخانه‌های کوچک‌تر این اندازه به علت اشغال فضای کمتر است. آشپزخانه بزرگتر بنظر می رسد، کاهش می یابد و به 55 سانتی متر و شاید 50 سانتی متر می رسد.

اندازه و فاصله بین کابینت های دیواری و زمینی 

اگر آشپزخانه تان دارای کابینت های زمینی و دیواری است، اندازه استاندارد این دو کابینت حدود 50 تا 65 سانتی متر است. فاصله کمتر از این مقدار می تواند برای افراد مشکل ایجاد کند. پس باید حداقل فاصله 45 تا 50 سانتی متر رعایت شود. میزان این فاصله نمی تواند کمتر از 45 سانتی متر باشد ولی در شرایط ویژ می توان این فاصله را تغییر داد و افزایش داد. برای مثال: اگر افراد قد بلند در خانه زندگی می کنند، بهتر است بین کابینت های ردیف بالا و پایین فاصله بیشتری باشد تا سر افراد به آن برخورد نکند.

بیشتر بخوانید مقاله ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه : قیمت کابینت پولیشی

کابینت آشپزخانه

  • ابعاد استاندارد کابینت های سوپری و یک تکه

نوعی از کابینت آشپزخانه که به کابینت فوق العاده معروف است مانند کمد دیواری بلند می ماند و از کف تا سقف امتداد دارد و از داخل دارای قفسه ها و طبقات زیادی است. کابینت های جامد معمولا در آشپزخانه های مدرن با فضای کم بیشتر هستند زیرا فضای بهینه و کاربردی تری را برای مشتری ایجاد می کنند. در بسیاری از آشپزخانه‌ها، کل کابینت‌ها ممکن است از کابینت‌های محکم و بلند تشکیل شده و مانند دیوارهایی با رنگ روشن به نظر برسند.

  • ابعاد استاندارد کابینت سینک

ابعاد استاندارد کابینت ظرفشویی با این تفاوت که حداقل طول لازم برای ساخت سینک ظرفشویی نود سانتی متر می باشد. اگر سینک شما جلوی پنجره قرار می گیرد، باید ارتفاع سینک را حدود ده سانتی متر کمتر از قاب پنجره در نظر بگیرید. در بعضی موارد سینک ظرفشویی در گوشه آشپزخانه قرار می گیرد و ابعاد آن کمی سفارشی می شود، در هر صورت آنچه مهم است ارتفاع سینک است که نباید با کابینت های دیگر تفاوت داشته باشد و کار را سخت کند. برای دسترسی. فرد باید بتواند به راحتی در کنار سینک بایستد و به تمام کابینت ها و شیرآلات دسترسی کامل داشته باشد.

نکات قابل توجه

  • اگر از شیر آب های بلند و سینک های بزرگ استفاده می کنید، باید فاصله بین دو کابینت را کمی بیشتر کنید. طبیعی است که شیرهای دراز و کشیده نیاز به سینک بزرگتری دارند و در عین حال باعث کارایی بیشتر و جلوه زیباتری می شوند. بنابراین اگر می خواهید از شیر آب های بلند و کشیده و سپس سینک بزرگتر استفاده کنید، می توانید اندازه استاندارد کابینت بالا و پایین را کمی افزایش دهید.
  • اگر دیوار بین کابینت های زمینی و دیواری دارای تزیینات خاصی است که بهتر دیده شود، می توانید کمی فاصله و اندازه استاندارد کابینت ها را افزایش دهید تا تزیینات دیوار آشپزخانه کاملا دیده شود و دکوراسیون آشپزخانه شما را زیباتر کند.
  • برای زیباتر شدن کابینت و دکوراسیون آشپزخانه، فاصله بین کابینت های ردیف بالا و پایین قابل تغییر و افزایش است. بنابراین اگر سبک آشپزخانه شما به گونه ای است که بهتر است کابینت ها را نزدیک سقف نصب کنید و فاصله کابینت های زمینی و دیواری بیشتر باشد، هیچ مانعی برای این کار وجود ندارد.
  • دلیل دیگری که به شما کمک می کند فضای آشپزخانه بزرگتر و بازتر به نظر برسد، نصب کابینت های ردیف بالا در ارتفاع بالاتر است. این روش بدون هیچ ترفندی به تنهایی فضای آشپزخانه را بزرگتر و بازتر نشان می دهد. بنابراین در فضاهای کوچک می توانید از این محلول استفاده کنید و اندازه استاندارد کابینت های زمینی و دیواری را افزایش دهید و آشپزخانه خود را جادارتر جلوه دهید.

بیشتر بخوانید مقاله ابعاد استاندارد کابینت آشپزخانه : قیمت کابینت پلی اورتان

ابعاد کابینت آشپزخانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید