راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه

راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه

راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه

در این مقاله به راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه پرداخته میشود. آشپزخانه جلوه و جذابیت خاص خود را از طریق کابینت به دست می آورد. این سن باعث نگرانی طراحان برای انتخاب کابینت شده است. در این متن نکات کلیدی و بسیار مهم برای داشتن انتخاب درست ارائه شده است تا بتوانید ایده درستی داشته باشید. خرید کابینت آشپزخانه چالش های زیادی را به همراه دارد، زیرا به طور کلی کابینت ها به صورت پیش ساخته خریداری نمی شوند. در واقع، کابینت آشپزخانه توسط یک تولید کننده سفارشی شده است تا متناسب با آشپزخانه شما باشد. در نتیجه باید به گونه ای خریداری و نصب شود که بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید.

بیشتر بخوانید مقاله راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه : قیمت کابینت پولیشی

راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه

راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه بطور کامل

  • مواد کابینت

با توجه به اینکه پنل کابینت بیشترین تماس را با رطوبت و گرما دارد، بنابراین ماندگاری آن بسیار مهم است. به همین دلیل معمولا از ام دی اف و چوب استفاده می شود و نئوپان توصیه نمی شود. همچنین روکش کابینت باید به گونه ای باشد که در اثر خط و خش و سایش آسیبی به آن وارد نشود. به عنوان مثال، پوشش ملامینه دارای سایش و پارگی زودرس است. البته برندهای خارجی مانند AGT و Niemann روکش های مصنوعی باکیفیت، متنوع و زیبا تولید می کنند. علاوه بر متریال کابینت، متریال پنل بین کابینت ها نیز اهمیت دارد.

  • جاداری کابینت

فضای کافی کابینت و قفسه های مناسب به شما این امکان را می دهد که چیدمان منظم تری داشته باشید، شایان ذکر است که هر چه کشوهای کابینت پهن تر باشد دسترسی شما آسان تر خواهد بود. برای استفاده بهتر از محیط آشپزخانه تاثیر جزیره آشپزخانه را دست کم نگیرید. نیازی به سفارش جزیره آشپزخانه لوکس نیست، حتی یک جزیره ساده هم می تواند از 3 طریق زندگی شما را راحت کند. یک فضای بیشتر برای نگهداری ظروف، دو فضای بیشتر برای جدا کردن فضای آشپزخانه و بیرون و سه تا برای استفاده از پیشخوان به عنوان میز ناهارخوری.

  • کیفیت یراق آلات کابینت

از لولای کابینت برای اتصال قطعات متحرک استفاده می شود و تاثیر بسزایی در عملکرد کابینت دارد بنابراین باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. تهیه صدا خفه کن برای جلوگیری از سر و صدا نیز بر عهده فروشنده است.

  • رعایت استاندارد ها در ساخت کابینت

ساخت کابینت آشپزخانه بر اساس استانداردهای مشخص به شرح زیر انجام می شود:

حداکثر ارتفاع تاج 12 سانتی متر است. ارتفاع لبه لامپ حداکثر 7 سانتی متر می باشد. عموما، عمق کابینت زمین 55 سانتی متر است. حداکثر تعداد طبقات کابینت زمینی 4 طبقه می باشد. ارتفاع کابینت زمینی بدون صفحه و پایه 72 سانتی متر می باشد. عمق کابینت هوا 35 سانتی متر است. پایه کابینت 14 سانتی متر است. حداکثر تعداد طبقات کابینت هوا 2 طبقه است. واحد همکف حداکثر 1 طبقه می باشد.

البته تمام این اعداد فقط استاندارد هستند و در صورت موافقت کارفرما می توان ابعاد بیشتری را سفارشی کرد. لازم به ذکر است در صورت تغییر استانداردها، ضرایب محاسبه قیمت کابینت نیز تغییر می کند.

  • رنگ کابینت

رنگ یکی از مهمترین عناصری است که باید به آن توجه کنید. معمولا برای رنگ آمیزی کابینت از دو نوع رنگ زیر استفاده می شود:

 پلی اورتان نیم پلی استر

رنگ پلی اورتان کیفیت، جنس و بافت بهتری دارد و در مقایسه با نیمه پلی استر قیمت بیشتری دارد. علاوه بر این، در برابر رطوبت آسیب پذیر نیست. از این رنگ ها به صورت موج مانند و پولیش حتی برای رنگ آمیزی روکش چوب طبیعی خودرنگ استفاده می شود. اما پوشش های مصنوعی نیازی به رنگ آمیزی ندارند. تلاش کنید برای انتخاب رنگ، ابعاد آشپزخانه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال رنگ های روشن ابعاد را بزرگتر نشان می دهند و استفاده از بیش از دو رنگ باعث شلوغی می شود. همچنین توجه داشته باشید که رنگ کابینت در روشنایی آشپزخانه تاثیر دارد.

بیشتر بخوانید مقاله راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه :قیمت کابینت چوبی لوکس

راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه

  • با توجه به سبک کابینت آشپزخانه

بدون شک سبک کابینت شما باید با دکوراسیون منزل همخوانی داشته باشد، معمولا برای خانه های کوچک سبک کلاسیک مناسب نیست. زیرا سبک کلاسیک نیاز به مقایسه و استفاده از منبت و استفاده از عناصر مجلل دارد و معمولا فضای بیشتری را نیاز دارد. اگر برای سبک مدرن، درهای کابینت بدون قاب و ساده هستند.

  • قیمت کابینت

اولین قدم مهم در انتخاب کابینت، استعلام قیمت و برآورد قیمت کابینت با توجه به بودجه ایده آل شماست. متاسفانه محاسبه قیمت نهایی کابینت چالش های مختلفی دارد و نمی توانید سایز مورد نظر خود را در قیمت یک متر کابینت ضرب کنید. هر واحد زمین، هوا، یخچال، فر و … ضریب و حتی فرمول خاص خود را دارد. به عنوان مثال قیمت کابینت دو مرحله ای نسبت به قیمت کابینت ساده ضریب متفاوتی دارد.

  • طراحی درب کابینت

انتخاب تونیک درب تاثیر زیادی در نمای کلی دارد. بنابراین یکی از تصمیمات اصلی یافتن طرح درب مورد نظر است. مدل های درب کابینت انواع مختلفی دارند از جمله: درب های قاب دار که مناسب سبک کلاسیک هستند. همچنین، پانل های تخت برای سبک مدرن مناسب هستند. کابینت به سبک مدرن با دسته مخفی طراحی شده است.

  • کابینت هوا با ارتفاع زیاد

در آشپزخانه های کوچک و مدرن، یونیت هوا تا سقف را می پوشاند. در نتیجه واحد متناسب با ارتفاع سقف و با ارتفاع 70 تا 90 سانتی متر در نظر گرفته می شود. وقتی ارتفاع زیاد باشد، دسترسی دشوارتر می شود. به همین دلیل بهتر است وسایلی را که به ندرت استفاده می شود در قسمت های بالایی نگه دارید. عمق استاندارد کابینت هوا 40 سانتی متر است تا سر افراد به کابینت هوا برخورد نکند.

نکات خرید دستگیره کابینت

در مقاله راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه ، نکات خرید دستگیره کابینت مورد توجه قرار گرفته است. برای خرید دستگیره اولین چیزی که باید در نظر بگیرید اندازه گیری دقیق ابعاد کابینت است. پس حتما دستگیره ای بخرید که با کابینت همخوانی داشته باشد. اندازه استاندارد دستگیره کابینت به قطر تقریبی 32 میلی متر و در سایزهای بزرگتر تا 38 میلی متر می باشد. عرض دسته های استاندارد بین 96 تا 128 میلی متر و همچنین طول های استاندارد از 50 تا 200 میلی متر می باشد.

عوامل موثر بر قیمت کابینت

  • متراژ کابینت، تعداد کشو و قفسه ها و نصب نماهای اضافه
  • کیفیت یراق آلات بکار رفته مانند لولا کابینت
  • مواد اولیه استفاده شده در ساخت کابینت

کلام آخر مقاله راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه

یک ایراد کابینت سازان این هست، که  به برخی از نیاز های امروزی هیچ توجهی ندارند و فقط به ساخت فکر میکنند. البته که تیز بین و خلاق بودن صفت مهمی است. یک کابینت ساز حرفه ایی باید بتواند فرم و شکل های بسیار متنوعی را ایجاد و طراحی کند.

فرم هایی به سبک فولدینگ، دیکانستراکشن، مینیمال، پست مدرن و همچنین بروتالیسم میتواند زیبایی و خاص بودن را به شما ببخشد.

بیشتر بخوانید مقاله راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه : قیمت کابینت پلی اورتان

راهنمای انتخاب مناسب کابینت آشپزخانه

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید