بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس

بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس

بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس

در این مقاله به بررسی بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس پرداخته میشود. کابینت چوبی لوکس آشپزخانه، بعلت قرار گرفتن در معرض رطوبت و چربی خاص حاصل از پخت غذا در معرض لکه ها و آلودگی های زیادی است. از سمتی هر نوع کابینتی نیاز به نوعی مراقبت خاص دارد. برای تمیز کردن کابینت چوبی باید از مواد مناسب برای چوب و برای تمیز کردن ام دی اف براق از مواد مناسب استفاده کنید. برخی از انواع کابینت ها بسیار حساس هستند و برخی دیگر در برابر آب و مواد شوینده مقاومت بالاتری دارند. برای تمیز کردن کابینت چوبی خود می‌توانید از مواد شوینده طبیعی و صنعتی استفاده کنید. هر کدام از این شوینده‌ها مزایا و معایب خود را دارند که در هنگام استفاده باید به آن توجه نمود.

بیشتر بخوانید مقاله بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس :قیمت کابینت چوبی لوکس

تمیز کردن کابینت چوبی لوکس

  1. تمیز کردن کابینت چوبی لوکس با شوینده های صنعتی

توجه! استفاده از شوینده های صنعتی می تواند مستقیما به کابینت چوبی شما آسیب برساند، بنابراین از مواد شوینده مانند وایتکس، الکل و … استفاده نکنید و آنها را با آب مخلوط نکنید.

نکات مهم در شستشوی کابینت های چوبی

  • از سیم ظرفشویی و نوار چسب استفاده نکنید، چنین وسایلی باعث ایجاد خط و خش روی کابینت می شوند.
  • مواد شوینده صنعتی را همیشه قبل از استفاده رقیق کنید.
  • قبل و بعد از شستشوی کابینت چوبی بهتر است گردگیری و با حوله خشک تمیز شود.
  • یک برس مثل مسواک و یک حوله خشک تمیز به همراه داشته باشید.
  • هنگام تمیز کردن کابینت بهتر است آن را خالی کنید و داخل آن را نیز تمیز نمایید.
  • شامپوفرش

شامپو فرش یکی از شوینده های صنعتی است که می توان برای تمیز کردن کابینت از آن استفاده کرد اما فراموش نکنید که آن را با آب مخلوط نمایید.

  • پاک کننده توماس ویل

معمولاً یک پارچه نخی تمیز و نرم – یا پارچه میکرو فیبر برای کابینت های لمینت و براق – که با آب گرم مرطوب شده باشد، این کار را انجام می دهد. برای مبارزه با آلودگی اضافی، محلول ملایم مایع ظرفشویی مخلوط شده با آب گرم، تمیز و گرم از آلودگی و چربی مراقبت می کند. 5 درصد مایع ظرفشویی به 95 درصد آب نسبت خوبی است. پس از تمیز کردن کابینت های لکه دار یا رنگ شده، آنها را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید و سطح مرطوب و مرطوب را با یک پارچه تمیز و نرم دیگر خشک کنید.

  • پاک کننده روغن پرتقال همه کاره

اگر کابینت شما شدیدا کثیف است، پس از اسپری کردن، اجازه دهید پاک کننده به مدت ده دقیقه بماند. سپس پاک کننده را با استفاده از یک پارچه گرم و مرطوب پاک کنید.

  • خمیر دندان و جوش شیرین

حدود یک دوم قاشق چای خوری صابون ظرفشویی یا پاک کننده چوب صابونی را روی اسفنج قرار دهید. اسفنج را کمی مرطوب نمایید و کابینت را به آرامی بشویید و بگذارید کف کند. با یک پارچه کمی مرطوب و آب تازه در آن پاک کنید. سپس آن را با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید. با جوش شیرین و آب خمیری درست کنید، آن را با حرکات دایره ای روی قسمت های چرب بمالید، کمی آن را داخل روغن فشار دهید تا از ساینده جوش شیرین برای بلند شدن چربی استفاده کنید و صبر کنید تا ده دقیقه خیس بخورد. با استفاده از یک پارچه تمیز و نمناک، جوش شیرین را با پاک کردن پاک کنید.

  1. تمیز کردن کابینت چوبی لوکس با شوینده های طبیعی

استفاده از مواد شوینده طبیعی در مناطقی مثل آشپزخانه که به علت وجود مواد غذایی حساس هستند، کاربردی و بهداشتی است.

بیشتر بخوانید مقاله بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس : قیمت کابینت پولیشی

بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس

  • تمیز کردن کابینت های چوبی با روغن گردو

یکی از بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس استفاده از روغن گردو میباشد. روغن گردو در صورت طبیعی بودن می تواند در رفع خط و خش روی کابینت های چوبی بسیار موثر باشد. روی سطوح کابینت چوبی که خراشیده است روغن گردو بمالید. این روغن می تواند این آسیب ها را برطرف کند.

  • استفاده از وازلین و لیمو برای تمیز کردن کابینت چوبی

یکی از بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس استفاده از وازلین و لیمو میباشد. اگر کابینت های چوبی شما دارای لکه های قدیمی هستند، می توانید از ترکیب لیمو و وازلین برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. کافی است چند قطره لیمو را در یک فنجان وازلین بریزید. این ترکیب قدرت خوبی برای از بین بردن لکه های روی چوب دارد. مخلوط را با انگشت یا برس نرم روی لکه بمالید و چند دقیقه صبر کنید. پس از آن می توانید با استفاده از دستمال، قسمت های خورده شده وازلین را تمیز کنید.

  • شستشوی کابینت های چوبی با سرکه

سرکه یکی از شوینده های طبیعی است که در خانه داری کاربرد بسزایی دارد. بخصوص در از بین بردن چربی! سرکه را با کمی آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری بریزید. برای تمیز کردن سطوح مختلف، مقداری از محلول را روی پارچه یا دستمال تمیز اسپری کنید. از پاشیدن محلول روی سطوح کابینت چوبی خودداری کنید. برای تهیه این محلول می توانید از چند قطره مایع ظرفشویی هم استفاده نمایید. خوشبختانه سرکه رنگ کابینت چوبی را از بین نمی برد و همچنین به چوب آسیبی نمی رساند مانند باد کردن آن.

  • ترکیب روغن زیتون و سرکه

این محلول مانند شوینده قبلی قدرت بالایی در از بین بردن لکه دارد. استفاده از این محلول می تواند به شما کمک زیادی برای از بین بردن لکه های روی کابینت کند. قدرت بالای این محلول پس از استفاده به وضوح قابل مشاهده است.

  • جلادهی کابینت چوبی با چای کیسه ای

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برای براق شدن کابینت چوبی باید آن را بشویید. اما ممکن است سعی نکرده باشید از کیسه های چای برای تمیز کردن کابینت های چوبی استفاده کنید. برای این منظور باید دو عدد چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید و صبر کنید تا دمای محلول با محیط برابر شود.  پس از آن محلول را با یک پارچه تمیز روی سطوح پاک کنید. چای ماده ای به نام اسید تونیک دارد که در صیقل دادن سطوح چوبی بسیار موثر است. بهتر است از یک پارچه خشک برای تمیز کردن قسمت هایی که سعی کردید پولیش کنید استفاده نمایید.

  • محلول نمک و سرکه

یکی از بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس استفاده از محلول نمک و سرکه میباشد. از ترکیب نمک و سرکه خمیری به دست می آید که توانایی بالایی در تمیز کردن کابینت های چوبی دارد. به این ترتیب می توانید به راحتی لکه های قدیمی مانند شربت را پاک کنید. ابتدا باید از یک برس استفاده کنید و خمیر را روی لکه بمالید. چند دقیقه صبر کنید و سپس نواحی را که زده اید با دستمال پاک کنید.

در پایان مقاله بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس

امروزه دستمال های نانو در بازار موجود است که به دلیل عدم کرکی و نرمی برای نظافت کابینت ها بسیار مناسب هستند. برای تمیز کردن کابینت‌ها می‌توانید از اسپری‌های تمیزکننده چند منظوره استفاده کنید و لکه‌های چربی را از روی سطح آن‌ها پاک کنید. هرگز حوله های آشپزخانه را به دستگیره یا درب کابینت ام دی اف براق آویزان نکنید، زیرا تماس طولانی مدت با کابینت به آن آسیب جدی وارد می کند. توجه شود که مواد شوینده و آب وارد درزهای کابینت نشوند زیرا به آن ها آسیب می زند.

بیشتر بخوانید مقاله بهترین روش های تمیز کردن کابینت چوبی لوکس : قیمت کابینت پلی اورتان

تمیز کردن کابینت چوبی لوکس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید