کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه

کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه

در مقاله کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه بیان میشود که جزیره آشپزخانه یا کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه یک پیشخوان مستقل هستند که جدا از دیگر کابینت‌ها و پیشخوان‌ها، درست در وسط فضای آشپزخانه قرار دارند این قطعه چند کاره به کارایی آشپزخانه افزوده و ظاهر آشپزخانه را زیباتر می‌کند.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی و جدید، جزیره به یک عنصر بسیار ضروری بدل شده است. یک جزیره آشپزخانه، به کارایی آشپزخانه بسیار می‌افزاید و نحوه کار در آشپزخانه را به کل تغییر داده است. کمتر کاری که یک جزیره انجام می‌دهد، این است که یک پیشخوان اضافی و جای بیشتر برای وسیله‌ها به آشپزخانه اضافه می‌کند. با اضافه کردن گاز، سینک ظرف‌شویی و صندلی به یک جزیره آشپزخانه، این پیشخوان به تنهایی مرکز فعالیت‌های زیادی در آشپزخانه می‌شود. به همین خاطر است که وقتی می‌خواهید آشپزخانه‌تان را توسعه دهید، بیشتر طراحان و کابینت سازها استفاده از جزیره آشپزخانه در دکوراسیون خانه را پیشنهاد می‌کنند.

کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه

پیشنهاد داغ مطالعه: قیمت کابینت چوبی لوکس

کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه به چند دسته تقسیم می شوند؟

کابینت جزیره ای به دو گروه اصلی: ثابت و متحرک تقسیم می شود. کابینت جزیره، علاوه بر اینکه زیبایی بسیار زیادی دارد، کاربرد آشپزخانه شما را متحول می کند و فضای کار بسیار زیادتری را برایتان مهیا می کند. آشپزخانه جزیره، از جدید ترین سبک های دکوراسیون داخلی آشپزخانه است که در دنیای مد و طراحی داخلی ساختمان، بسیار خوش درخشیده است. کابینت جزیره، کاربرد های فراوانی دارد، برای قرار دادن وسایل آشپزخانه یا در نظر گرفتن جزیره، به عنوان میز ناهارخوری با قرار دادن چند صندلی در اطراف بسیار استفاده می شود.

اندازه مناسب جزیره ی آشپزخانه چقدر است؟

یک جزیره ی موجود در آشپزخانه باید فضای بسیار کافی برای پیشخوان را داشته باشد تا بتوانید فعالیت‌های مورد نیازتان را بر روی آنها انجام بدهید. به علاوه نباید آنقدر بزرگ باشد که فضای آشپزخانه را به کل اشغال کند و اجازه حرکت آزادانه در فضا را از شما سلب کند در بیشتر آشپزخانه‌ها به جای جزیره‌های ثابت و غیر متحرکت، از میزهای متحرک هم استفاده می‌شود. 

موارد کاربرد جزیره در آشپزخانه را نام ببرید؟

مخصوص انبار وسایل مختلف: این نوع جزیره (کابینت جزیره)، یک کابینت کاملا ثابت با پیشخوانی بسیار ساده و  معمولی بوده است و سینک ظرف‌شویی یا گاز ندارد و شبیه به یک کمد در وسط آشپزخانه است که بسیار کاربرد دارد.

مخصوص آماده سازی مواد غذایی و شستشو: در این نوع از جزیره آشپزخانه از سینک ظرفشویی فقط استفاده شده است. به علاوه فضایی بر روی پیشخوان این جزیره‌ها فراهم می شود که بر روی آن می‌توانید مواد غذایی را هم آماده کنید و هم برای مهمانی‌های سلف سرویستان از آن استفاده کنید، اگر بر روی آن از سینک های صفحه کشویی نیز استفاده کتید کارایی بسیار بیشتری را خواهید داشت.

مخصوص میز غذاخوری: یک کابینت جزیره ای آشپزخانه که برای غذاخوری طراحی شده است، باید فضای بسیار کافی برای قرارگیری زانوهای افراد را در زیر آن را داشته باشد. به همین خاطر، لبه‌های پیشخوان در سمت صندلی‌ها باید به اندازه ۶۰ سانتی‌متر، از جزیره بیرون زده باشد. با داشتن این جزیره در آشپزخانه هم میتوانید با توجه به حجم این جزیره درآن وسیله های اضافی آشپزخانه را جای دهید و هم از مهمانانتان بروی آن پذیرایی شام، صبحانه و نهار کنید.

مخصوص آشپزی: وقتی اجاق‌ گاز صقحع ای یا برقی خود را بر روی جزیره آشپزخانه قراردهید، آشپز به وسط اشپزخانه هدایت می‌شود و به این ترتیب تسط کامل به فضای اطراف پیدا می‌کند.

مخصوص آشپزی و غذاخوری: این مدل از جزیره هم دارای گاز و فرگاز می باشد و هم شبیه یک بار غذا خوری لاکچری است بری فضاهای بزرگ بسیار کاربردی است. بهتر است سطح غذاخوری از سطح آشپزی پیشخوان بالاتر باشد تا امنیت بیشتری برقرار باشد.

کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه

پیشنهاد داغ مطالعه: قیمت کابینت پولیشی

انواع مختلف جزیره آشپزخانه چیست؟

میز متحرک چرخ‌دار: این نوع جزیره برای آشپزخانه‌های کوچک بسیار مناسب و کاربردی است تا هر زمان آن را نیاز نداشتید به یک گوشه حرکت دهید و از کوچک کردن فضا با جابه جایی آن جلوگیری کنید. ابعاد این نوع جزیره آشپزخانه معمولا ۶۰ سانتی‌متر در ۹۰ سانتی‌متر می باشد.

جزیره‌های L-شکل: چیدمان ال، تنها به مبل‌های ال شکل اصلا محدود نمی‌شوند. این شکل از جزیره آشپزخانه، امکان انجام فعالیت‌های خیلی زیادی را به شما می‌دهد. می‌توانید از یک طرف آن برای آشپزی و از طرف دیگرش به عنوان میز غذاخوری یا سینک ظرف شویی یا هر چیز دیگری که مد نظرتان باشد، استفاده کنید.

جزیره‌های T-شکل: می‌توانید میز غذاخوری را به وسط جزیره آشپزخانه بچسبانید و فضای آشپزخانه ی یکپارچه ای داشته باشید همانجور که تی شکل نامیده می شود دقیقا همین شکل می باشد.

جزیره آشپزخانه منحنی: جزیره آشپزخانه منحنی، برای ایجاد حس حرکت و پویایی در محیط آشپزخانه های بزرگ بسیار مناسب است. به علاوه، به دلیل احاطه شدن توسط جزیره، تسلط شما بر قسمت‌های مختلف جزیره بیشتر خواهد شد خیلی از افراد از جزیره های گوشه دار اصلا خوششات نمی آید ای مدل از جزیره بسیار ماسب است.

چه وسایلی را می‌توانیم بر روی یک جزیره آشپزخانه نصب کنیم؟

سینک ظرفشویی: سینک ظرفشویی چه بزرگ باشد و چه کوچک، باید به چاه تخلیه در آشپزخانه متصل باشد. لوله تخلیه را هم میتوانید از داخل کابینت ها رد کرد و هم از زیر زمین بستگی به لوله کشی ساختمان دارد.

ماشین ظرفشویی: ماشین ظرفشویی  در سینک ظرفشویی در جزیره ی آشپزخانه بسیار عالی است. بهتر است ماشین ظرفشویی و سینک ظرفشویی نزدیک به هم باشند، تا هم استفاده از آن‌ها راحت باشد و هم از یک چاه تخلیه استفاده کنند تا دردسری برای اتصال به لوله کشی نداشته باشید.

یخچال در جزیره آشپزخانه: یخچال زیر پیشخوان برای نگهداری مواد غذایی، و پذیرایی از مهمانان و افراد خانواده، ایده بسیار جالبی شده است.

گاز روکار: گاز روکار جزیره آشپزخانه از آن جهت گزینه ی خوبی است که به آشپز امکان می‌دهد، به جای نگاه کردن به دیوار، به تمام فضا تسلط داشته باشد. بهتر است گاز از هر طرف ۶۰ سانتی‌متر با لبه های کناری جزیره و حداقل ۱۵ سانتی‌متر با لبه عقبی جزیره فاصله داشته باشد. برای راه‌اندازی گازهای برقی به یک مدار ۲۴۰ ولتی در زیر گاز نیاز دارید.

کلام آخر در کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه :

در آخر در مقاله کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه باید به یاد داشته باشید که از جزیره آشپزخانه سلیقه ای نبوده است و شما باید با توجه به نیازتان استفاده کنید تا هم فضای کافی برای کار در آشپزخانه فراهم شود و هم ظاهر آشپزخانه‌تان زیبا و مرتب باقی بماند. اضافه کردن مواردی که از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌کنید، تنها مساله را پیچیده‌تر می‌کند. امیدواریم از مطالب ارائه شده در مقاله لذت برده باشید و به سوال شما در مورد جزیره آشپزخانه پاسخ  کامل را داده باشیم.

 

کابینت های جزیره ای برای آشپزخانه

پیشنهاد داغ مطالعه: قیمت کابینت چوبی لوکس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید