معایب و مزایای کابینت های گلاس

معایب و مزایای کابینت های گلاس

معایب و مزایای کابینت های گلاس را قبل از خرید بدانید !

در اینجا به بررسی معایب و مزایای کابینت های گلاس پرداخته میشود. روکش این کابینت ها از نوعی پلاستیک شبیه شیشه ساخته شده و به این روکش ها های گلاس گفته می‌شود. البته برخلاف تصور عموم، روکش کابینت های گلاس همیشه براق نیست بلکه این کابینت ها دارای روکش مات نیز می‌باشند. بنابرین امروزه این کابینت ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، که باعث شده این کابینت به یکی از کابینت های به روز و مدرن تبدیل شود.

در واقع کابینت های گلاس به دلیل براق بودن در سرتاسر جهان شناخته شده است.

بیشتر بخوانید مقاله معایب و مزایای کابینت های گلاس : ساخت کابینت کلاسیک

معایب و مزایای کابینت های گلاس

معایب کابینت های گلاس

  • ضد آب نبودن کابینت های گلاس

ورق‌های های‌گلاس ضدآب نیستند؛ اگر از افرادی هستید که برای تمیز کردن کابینت آن را با شلنگ آب می‌شویید، کابینت های‌گلاس سفیدنقره‌ای انتخاب مناسبی برای شما نیست. این ورق‌ های‌گلاس در برابر رطوبت مقاوم هستند ولی اگر روکش کابینت های‌گلاس آسیب ببیند، در برابر آب واکنش نشان می‌دهد.

  • لبه‌ های تیز در کابینت های‌ گلاس

ورق‌ های‌گلاس لبه‌های تیزی دارد که سمباده زدن آن غیرممکن است؛ در واقع کابینت‌ساز باید لبه‌های کابینت های‌گلاس شما را با نوارهای مخصوص بپوشاند. تیم نوین کابین این عمل را توسط دستگاه و ماشین آلات تمام اتوماتیک و با بهترین کیفیت اجرا می‌کند.

  • ورق ‌های‌ گلاس یک‌طرفه است

وقتی قرار است کابینت های‌گلاس از دو طرف دید داشته باشد این موضوع مهم است؛ زیرا در ساخت کابینت های‌گلاس، باید از دو ورق های‌گلس استفاده کند که هزینه را بالا می‌برد و تیم نوین کابین این موضوع را به شما پیشنهاد نمی‌کند. ولی برای زیبایی ظاهر بهتر است هر دو طرف های گلاس باشند.

  • ورق یک طرفه

ورق‌های گلاس معمولاً یک طرفه هستند یعنی فقط از یک سمت های گلاس محسوب می‌شوند و سمت دیگر ورق، لایه پلکسی‌گلاس ندارد. ایراد این قضیه کجاست؟! ایراد این ورق‌ها برای جاهایی است که باید هر دو سمتِ کار ظاهر شکیل و زیبایی داشته باشد. در این صورت باید از دو ورق استفاده کرد. (دوبل‌کردن قطعه) این عمل هزینه‌ و ضخامت کار را زیاد می‌کند. به هرحال موقع سفارش به کابینت‌ساز، در این زمینه با او صحبت کنید.

  • خش افتادن روی کابینت های گلاس

تماس مداوم جسم های سخت و ضربه های شدید باعث خش افتادن روی کابینت های گلاس می‌باشد. و این امر را می‌توان همانطور که در قسمت مزیت ها عنوان شد با انتخاب رنگ سفید جبران نمود. قاعدتاً هر محصولی در کنار مزایایی که دارد، کامل نیست. در این مطلب معایب کابینت های گلاس را برای شما ارائه می‌دهیم، آنچه در بازار به شما نمی‌گویند. کابینت های گلاس با وجود محبوبیتی که دارد، اشکالاتی نیز دارد که باید قبل از انتخاب آن بدانید. نوین کابین در ادامه نکاتی را برای شما در مورد کابینت های گلاس آورده است.

توهم تغییر رنگ در کابینت های گلاس

براق بودن سطح کابینت های‌گلاس باعث می‌شود انعکاس سایر وسایل رنگی یا دیوار و سقف در سطح آن، در ساعات مختلف روز، این تصور را ایجاد می‌کند که رنگ آن تغییر کرده است. این ویژگی در کابینت های‌گلاس می‌تواند مثبت یا منفی در نظر گرفته شود ولی برای بعضی افراد ناخوشایند است.

  • لک پذیری کابینت های گلاس

اگر ممکن است این موضوع شما را اذیت کند بنابراین کابینت های‌گلاس را انتخاب نکنید! سطح براق این سبک لک پذیری بالایی دارد و لک و جای انگشتان چرب را به خوبی نشان می‌دهد. که این علاوه بر این موضوع که میتواند حسن خوبی برای تمیز کردن کابینت ها باشد یکی از معایب این سبک نیز به حساب می‌آید.

  • امکان آسیب ناشی از رطوبت

همان‌طور که در مطلب های گلاس چیست اشاره شد، مغزی ورق های گلاس از جنس ام دی اف است. این یعنی اشکالات مربوط به رطوبت که در معایب کابینت ام دی اف گفته شد، در کابینت های گلاس (High Gloss) نیز صدق می‌کند (البته مقداری کمتر).

پس کابینت‌های های گلاس در برابر رطوبت، آسیب‌پذیری نسبتا زیادی دارند. البته این آسیب‌پذیری به دلیل نوع خاص روکش کابینت های گلاس که از جنس پلکسی‌گلاس است، از MDF مقداری کمتر است اما بالاخره آسیب‌پذیری این کابینت‌ها هم نسبتا زیاد می‌باشد.

مزایای کابینت های گلاس

  • منبع نور بودن کابینت گلاس

کابنت گلاس، سطحی صاف و صیقلی دارند. چرا که با روکش براق و شیشه مانند پلکسی پوشانده شده اند. به همین دلیل قادر هستند تا نور را از بیرون دریافت کرده و منتشر کنند. به همین دلیل با رفلکس نور یک منبع نور محسوب می‌شوند. این قابلیت برای آشپزخانه های کم نور بسیار مناسب است. چرا که موجب می‌شود تا روشنایی آشپزخانه بسیار زیادتر شود.

  • زیبایی نهفته در سادگی کابینت گلاس

که در عین سادگی زیبا هستند.

  • داشتن طرح های مختلف ساده و موج دار

یکی از مهم ترین مزایای کابینت های گلاس شفاف و براق بودن آن است که نمای زیبایی دارد. البته که های گلاس در دو نوع براق و مات تولید می‌شوند. که طرفداران های‌گلاس براق بیشتر از مات آن است. و می‌توان از رنگ های تلفیقی و مکمل در طراحی و ساخت آن استفاده کرد.

کابینت های گلاس قیمت نسبتاً مناسبی نسبت به کابینت سبک های دیگر دارد و می‌توان از لحاظ قیمت در صدر جدول کابینت های ام دی اف قرارش داد.

بیشتر بخوانید مقاله معایب و مزایای کابینت های گلاس : قیمت کابینت پولیشی

معایب و مزایای کابینت های گلاس

  • دوام و طول عمر بالا

کابینت های گلاس در برابر حرارت و رطوبت و گرد و غبار مقاومت زیادی دارد. برای همین استحکام و طول عمر بالایی دارد. به همین علت نگهداری کابینت های گلاس بسیار راحت می باشد.

  • وزن سبک

ورق های پلکسی گلاس وزن کمی دارند. برای همین روند ساخت و نصب کابینت های گلاس به مراتب سریع تر و حمل و نقل آن آسان تر از کابینت های دیگر انجام می شود. هر چه وزن مواد اولیه کمتر باشد کابینت سفارشی شما خیلی سریع تر ساخته و در آشپزخانه شما نصب می شود.

  • ضد گرد و غبار

روکش پلکسی گلاس این کابینت گرد و غبار زیادی به خود نمی گیرد و حتی اگر در زمان طولانی لایه ای از گردو غبار روی آن نشست به راحتی با یک دستمال پاک می شود. برای همین است که نگه داری این کابینت ها بسیار راحت است.

  • امکان تغییر درب و یراق آلات

کابینت های گلاس برخلاف دیگر کابینت ها انعطاف زیادی بعد از ساخته شدن دارد. مدل های دیگر کابینت بعد از اینکه ساخته و نصب شدند امکان تغییر ندارند یا اینکه خیلی سخت می توان تغییری در آنها ایجاد نمود. اما اگر بعد از مدتی از ظاهر کابینت های گلاس خسته یا دلزده شدید می توانید به راحتی درب آنها را تعویض کنید و رنگ دیگری انتخاب کنید. یا اگر همه کابینت های شما رنگ سفید یا خنثی هستند، رنگ دیگری را وارد کرده و ترکیب کنید. دستگیره های کابینت های گلاس هم به راحتی قابل تعویض هستند. تغییر مدل دستگیره های کابینت های گلاس هم می تواند شکل متفاوتی به کابینت ها بدهد.

مقایسه کابینت های گلاس خارجی یا ایرانی

کیفیت تولید ورق‌های های گلاس (High Gloss) کاملاً بستگی به کیفیت متریال‌های خام، تکنولوژی و دقت ساخت کارخانه تولیدی دارد. نمی‌توان به طور کلی گفت جنس خارجی‌ بهتر از ایرانی‌ است. اما با تجربه کارشناس‌های ما در سلام ساختمان، پیشنهاد می‌کنیم ورق‌های ساده را از برندهای مطمئن‌تر انتخاب کنید. چون در ورق‌های «های گلاس» ساده که طرح خاصی ندارند، عیب‌های سطح ورق های گلاس خیلی بیشتر به چشم می‌آید. منظور از ورق ساده، طرح ورق هست.

بیشتر بخوانید مقاله معایب و مزایای کابینت های گلاس : قیمت کابینت پلی اورتان 1401

معایب و مزایای کابینت های گلاس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید