تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

در این مقاله به بررسی تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس پرداخته میشود. این دو نوع کابینت این روزها، از پرطرفدارترین مدل‌های کابینت آشپزخانه در بازار است. کابینت ممبران از پوشش پی وی سی روی ام دی اف ساخته می شود. ظاهر بسیار زیبا و تنوع بالایی نیز به لحاظ طرح و رنگ دارد. کابینت هایگلاس نیز دارای مغزی ام دی اف بوده و ظاهری شیشه ای و براق دارد. دو تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس ویژگی های مثبت و منفی خاصی دارند و طرفداران خاص خود را دارند.

  • تفاوت قیمت کابینت ممبران و هایگلاس

یکی از تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس در قیمت آن است. در واقع برای نصب کابینت‌های ممبران در مقایسه با هایگلاس، زحمت بیشتر و هزینه بالاتری نیاز است. به همین دلیل است که بسیاری از افراد، هایگلاس را به جای ممبران انتخاب می‌کنند. البته به‌طورکلی تفاوت قیمت کابینت ممبران و هایگلاس چندان چشمگیر نیست.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس : قیمت کابینت لاکچری اصفهان

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

  • تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس در سرعت و راحتی اجرای کابینت‌های هایگلاس

برای ساخت کابینت ممبران ابتدا باید طرح آن تعریف و ساخته شود سپس لایه پی وی سی روی آن چسبانده شود و در نهایت در محل اجرا شود. اما در مورد کابینت هایگلاس کافی است ورق های MDF را برش بزنید و بعد از طراحی اجرا کنید.

معمولاً فاصله تقریبی بین سفارش و تکمیل کابینت ممبران تقریباً بیست روز تا یک ماه است. در حالی که این فاصله برای انواع کابینت MDF از جمله شیشه ای حدود یک هفته خواهد بود. ضمناً در صورت نیاز به اصلاح خاصی در حین کار، بلافاصله درب مورد نظر در کابینت هایگلاس بریده شده و بر روی محل برش لایه پی وی سی چسبانده شده و درب قبلی جایگزین می شود. در حالی که این فرآیند برای کابینت ممبران مستلزم انجام تمام مراحل ساخت است.

  • تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس در درخشش و براق بودن

کابینت هایگلاس از چوب ام دی اف با روکشی براق تولید شده است. این ظاهر زیبا و درخشان کابینت های هایگلاس باعث می‌شود که نور به‌طور مداوم منعکس شده و فضای آشپزخانه روشن‌تر و دلباز‌تر شود. به همین دلیل برای آشپزخانه‌های کوچک، استفاده از کابینت‌های گلاس ایده‌ای فوق‌العاده محسوب می‌شود؛ از میزان دلگیر و گرفته بودن فضای آشپزخانه می‌کاهد.

سطح درخشان و زیبایی خیره‌کننده کابینت‌های هایگلاس، این مدل‌ها را محبوب‌تر از کابینت‌های ممبران کرده است. معمولا افرادی که می‌خواهند آشپزخانه‌ای لوکس و فضایی چشم‌نواز داشته باشند، سراغ کابینت‌های هایگلاس می‌روند.

  • تفاوت مقاومت و استحکام پایین ممبران نسبت به هایگلاس

به دلیل جنس پوشش کابینت‌های هایگلاس، این مدل کابینت‌ها استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به کابینت ممبران دارند. جنس پوشش کابینت هایگلاس از جنس آکواریوم‌های بزرگ و غول‌پیکر است که در آن‌ها ماهی و کوسه‌ نگهداری می‌کنند. بدین‌ترتیب، کابینت هایگلاس استحکام بالاتری در برابر ضربه، آب و رطوبت دارد.

پوشش‌های کابینتی ممبران نیز در مقابل نم و رطوبت مقاوم هستند؛ اما ضربه و هم‌چنین نور خورشید به صورت مداوم و پیوسته ممکن است تاثیر منفی برای کابینت‌های شما داشته باشد. اگر بر اثر  برخورد جسم تیز لایه رویی کابینت ممبران دچار آسیب شود، این احتمال وجود دارد که به دلیل نفوذ رطوبت، آسیب گسترده‌تر شده و به بافت‌های داخلی کابینت نفوذ کند.

دیگر تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

  • کابینت هایگلاسبه علت سطح براق و سادگی طراحی آن که به سبک مدرن می باشد، برای هرگونه آشپزخانه ای با هر متراژی مناسب است. در صورتی که وسایل و دکوراسیون خانه شما به سبک مدرن باشد، مشکلی برای نصب این نوع کابینت نخواهید داشت. به طور معمول برای آشپزخانه های کوچک، کابینت هایگلاس سفید رنگ بهترین گزینه می باشد. زیرا فضای آشپزخانه را بزرگتر از آنچه که هست، نشان می دهد.
  • کابینت ممبرانکه نوعی از کابینت کلاسیک محسوب می ‌شود، مخصوص آشپزخانه های بزرگ است. زیرا کابینت کلاسیک به علت ظاهر پر زرق و برق، در فضای نسبتا بزرگی نصب می ‌شود تا زیبایی و جذابیت آن به خوبی نمایان شود. همچنین باعث شلوغی بیش از حد آشپزخانه نشود. پس حتما از این کابینت در فضاهای بزرگ استفاده نمایید.
  • از آنجایی که کابینت هایگلاس از جنس پلکسی گلاس ساخته شده است، ممکن است به شما اینگونه القا شود که سطح آن بسیار صیقلی تر از ممبران است اما این‌گونه نیست. سطح هردوی آن‌ها صاف و صیقلی است.
  • از آنجایی که هایگلاس با مصالح مستحکم پلکسی گلاس پوشش داده می شود، دوام و استحکام آن نیز از ممبران بیشتر است.

کیفیت هردوی این کابینت ها می تواند عالی باشد. برای این می گوییم «می تواند عالی باشد» چون کیفیت ممبران به مجری و سازنده آن بسیار بستگی دارد. اگر سازنده ممبران دارای تجربه و توان بالایی باشد، ممبران نیز از این الگو پیروی می کند و برعکس. این مسئله معمولاً در خصوص هایگلاس صادق نیست. بیشتر کابینت های هایگلاس دارای استحکام و کیفیت زیادی هستند.

  • کابینت هایگلاس بسیار زود له می گیرد اما این مسئله در مورد ممبران صدق نمی کند. ممبران بسیار دیرتر لکه دار می شود. همچنین میزان خش پذیری هایگلاس بیشتر از ممبران است.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس : قیمت کابینت چوبی لوکس اصفهان

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

معایب کابینت هایگلاس

  • احتمال خش پذیری و لکه پذیری بالا. به علت داشتن سطحی درخشان هرگونه لکه یا خط و خش به سرعت به چشم می آید.
  • حساسیت در برابر رطوبت در صورت آسیب دیدگی لایه محافظ

معایب کابینت ممبران

  • ضعف در برابر تابش نور آقتاب: تابش مستقیم نور آفتاب ممکن است باعث تغییر رنگ لایه PVC شود. همچنین ممکن است باعث ضعیف شدن چسب اتصال PVC و مغزی MDF شود.
  • در صورتی که طرح ها و ابزار خوری های کابینت خیلی ظریف باشد، لایه PVC به درستی وکیوم نمیشود. در این گونه موارد اگر میزان طراح ظریف کم میباشد، بهتر است طراحی روی چوب انجام شود و در نهایت روی کابینت پتینه کاری شود.
  • وابستگی زیاد به شرایط تولید و کیفیت کار کابینت ساز: اگر مراحل وکیوم به درستی صورت نگیرد و از چسب مرغوب استفاده نشود، ممکن است بعد از مدتی لایه محافظ از مغزی ام دی اف جدا شود. کابینت هایی که اسم کابینت ممبران شرکتی در بازار شناخته میشوند، معمولاً در کارگاه های مجهزتر و با متریال مرغوبتری تولید شده و دوام بیشتری دارند.
  • ضعف در برابر حرارت و گرما: باید فاصله مناسب تا شعله اجاق گاز رعایت شود.
  • ضعف در برابر بریدگی: در صورتی که لایه محافظ آسیب دیده و بریده شود، ممکن است باعث دردسرهای زیادی شود. زیرا در صورت نفوذ آب از طریق بخش بریده شده لایه محافظ به راحتی طبله میکند.
  • سخت بودن تعمیر یا همان طرح و رنگ در سال‌های بعد

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس و بهترین بودن آن ها

انتخاب نهایی بین کابینت ممبران و هایگلاس سلیقه‌ای بوده و به نظر شما بستگی دارد. ولی به طور کلی میتوان گفت که کابینت ممبران جایگزینی ارزانتر برای کابینت چوب، طرح چوب یا پلی اورتان است. اینگونه کابینتها در طراحی های کلاسیک و نئوکلاسیک کاربرد داشته ولی هزینه زیادی دارند. در صورتی که اصرار به طراحی کلاسیک داشته ولی هزینه کافی برای آن نداشته باشیم صحبت از کابینت ممبران مطرح می شود.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس : مجری کابینت پلی اورتان

تفاوت کابینت ممبران و هایگلاس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید