کابینت لاکچری هایگلاس

کابینت لاکچری هایگلاس

کابینت لاکچری هایگلاس Gloss در لغت به معنای براق است و high gloss به معنای سطحی با براقیت بالاست و در مقابل کابینت مات و حتی یک کابینت نسبتا براق قرار می گیرد. جنس کابینت هایگلاس از ام دی اف است که با روکش پلیمری پلاستیکی پوشانده شده است. مراقب باشید که دو طرف تخته در و یونیت کابینت با روکش های شیشه ای پوشانده نشود. فقط سطح بیرونی با هایگلاس و سطح داخلی با روکش معمولی پوشانده شده است. بنابراین فقط یک طرف آن براق و زیبا است و سطح داخلی آن ساده است.

کابینت های گلاس در اصفهان که هسته چوب آن از ام دی اف و روکش آن از پلکسی گلاس باشد، کابینت هایگلاس می گویند. این نوع کابینت به دلیل سادگی در طراحی، ظاهری جذاب و موجود در رنگ های مختلف در زمره کابینت های مدرن قرار می گیرد و به آن کابینت هایگلاس مدرن نیز می گویند. در برخی موارد برای کاهش هزینه های نهایی طراحی و اجرای کابینت هایگلاس مدرن از روکش پلکسی فقط در نمای خارجی کابینت ها استفاده می شود.

کابینت های لوکس از نظر عموم کابینت هایی بسیار لوکس و گران قیمت هستند. ممکن است هر فردی با شنیدن این کلمه به کابینت خاصی فکر کند. آنچه در بین همه مردم رایج است این است که کابینت لوکس بسیار گران است و در ساخت آن از بهترین مواد و یراق آلات و لوازم جانبی استفاده شده است و تیم حرفه ای کابینت در مشهد آن را طراحی و ساخته است.

بیشتر بخوانید : قیمت کابینت پولیشی

کابینت لاکچری هایگلاس

انواع کابینت لاکچری هایگلاس :

برای به دست آوردن سطح براق کابینت لاکچری هایگلاس، مواد اولیه به طور کلی با لاک، استات یا اکریلیک پوشانده می شود. اکثر کابینت های براق از لایه های ضخیم لاک روی هم ساخته می شوند یا روی لمینت ام دی اف، چوب یا پی وی سی رنگ می شوند. انواع مختلفی از پوشش های براق وجود دارد که هر کدام از نظر ظاهر و کیفیت تا حدودی متفاوت هستند. در زیر می توانید انواع کابینت هایگلاس را مشاهده کنید:

  1. کابینت اکریلیک هایگلاس

اکریلیک بر پایه پلیمر و غیر سمی است که به یک کابینت براق با روکش فوق العاده براق تبدیل می شود. این روکش ویژگی های زیر را به کابینت می دهد:

  • ضد خش و ضد آب است.
  • به راحتی با آب و صابون تمیز می شود و در صورت نظافت منظم فقط آب کافی است.
  • مقاومت حرارتی خوبی دارد.
  • در برابر ضربه کمی مقاوم تر است.
  • نمی توان از آن در کابینت های منحنی استفاده کرد.
  • نور را بهتر منعکس می کند و مانند آینه شفاف است.
  • به راحتی اثر انگشت می گیرد و باید مرتب تمیز شود.
  • نسبت به سایر پوشش ها کمی گران تر است.
  • به دلیل براق بودن این متریال برای آشپزخانه های کوچک بسیار مناسب است و با انعکاس نور فضا را بزرگتر نشان می دهد. به علاوه با سنگ های گرانیتی صیقلی همخوانی دارد و جلوه خوبی به خانه هایی با کف سنگ می دهد.
  1. کابینت های شیشه ای ترموفویل

  • مقاومت خوبی در برابر گرما و رطوبت ندارد بنابراین نیاز به لایه محافظ در نزدیکی اجاق گاز دارد.
  • قیمت آن بالاتر از اکریلیک و کمتر از لاک است.
  • ترموفویل یک لایه پلاستیکی است که روی ملامین یا ام دی اف کشیده شده و ظاهری براق به آن می بخشد.
  • در طول زمان رنگ ثابتی دارد.
  1. کابینت لاکچری هایگلاس با روکش لاک

  • لاک به داخل کابینت نفوذ می کند و بنابراین محصول نهایی مقاوم بوده و پوسته نمی شود.
  • لاک لایه شفافی است که روی کار تمام شده کشیده می شود و علاوه بر براقیت به آن استحکام بیشتری می بخشد.
  • به راحتی با آب و پارچه میکروفیبر تمیز می شود.
  • پوشش لاک به مرور زمان در تماس با گرما و رطوبت تخریب می شود و نیاز به پرداخت مجدد دارد.
  • طول عمر کلی آنها کوتاه و بین 8 تا 10 سال است.
  • خراش و فرورفتگی روی آن دیده می شود.
  • در برابر مواد شوینده، بخار و آب مقاوم نیست. بنابراین باید بلافاصله آب را از سطح آن تمیز کنید و از قرار دادن چای ساز، قهوه ساز، سینک و موارد مشابه زیر کابینت ها خودداری کنید.
  • نسبت به دو جلد دیگر ارزانتر است.

بیشتر بخوانید :قیمت کابینت چوبی لوکس

کابینت لاکچری هایگلاس

  1. کابینت هایگلاس با روکش پلی گلاس

می توان از پلی گلاس به عنوان یکی از شناخته شده ترین مدل های کابینت هایگلاس مدرن نام برد. پلی گلاس یکی از بهترین و مقاوم ترین انواع کابینت های شیشه ای مدرن است. این مدل کابینت بیشتر توسط برندهای ترکیه ای در بازار ایران عرضه می شود. قیمت کابینت هایگلاس با برند ترکیه نسبت به برند ایرانی گرانتر است.

  1. کابینت هایگلاس از نوع آکلیلی

امروزه کابینت لاکچری هایگلاس در بین کابینت ها محبوب ترین هستند. کابینت های هایگلاس مدرن در چند رنگ سفید، مشکی و … ساخته می شوند که اکلیل های روی درب کابینت نورپردازی مناسبی را در آشپزخانه ایجاد می کنند. به خصوص در شب منظره زیبایی به خانه شما می دهد. رنگ های آکالیلی قیمت بالاتری نسبت به سایر رنگ های براق دارند.

  1. کابینت لاکچری براق سفید هایگلاس

رنگ سفید یکی از مدل های کابینت لاکچری هایگلاس است که فضایی بسیار شیک و زیبا به آشپزخانه شما می بخشد. اگر تصمیم دارید کابینت های مدرن سفید براق را در آشپزخانه خود نصب کنید، از کفپوش هایی با رنگ های گرم در فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. زیرا این کار آشپزخانه شما را سرد و بی روح می کند. انتخاب دستگیره های طلایی رنگ برای درب کابینت هایگلاس مدرن می تواند راه حل مناسبی برای کاهش تیرگی فضای آشپزخانه باشد.

البته کابینت لوکس جدیدی که در سال های اخیر مورد استقبال طراحان و کاربران قرار گرفته است، کابینت ممبران یا وکیوم است. این کابینت نیز مانند کابینت های چوبی دارای منبت روی سطح و تاج می باشد. کابینت ممبران قیمت مناسب تری نسبت به کابینت های چوبی دارد و تقریبا همان زیبایی و جلوه ای را به آشپزخانه ما می دهد. عکس نمونه ای از کابینت ممبران لوکس سفید است که بسیار پرطرفدار است.

نوع، جنس و رنگ یراق ­آلات و تاثیر آن بر کابینت لاکچری هایگلاس

یراق ­آلات شامل لولا، ریل­ های کشوها، جک­ ها ، دستگیره ­ها و همچنین شیرآلات و سینک از بهترین جنس و مارک مورد استفاده قرار می­گیرد و خود همین یک کار به تنهایی کابینت مدرن را به یک کابینت لاکچری تبدیل می­کند. اولین چیزی که در مدل­ های کابینت لاکچری به چشم می ­آید یراق ­آلات به کار برده شده در آن است. شکل و مدل، رنگ و جنس یراق ­آلات بسیار مهم است.

رنگ های  لوکس طلایی، نقره­ای و برنزی با نقش و نگارهایی که مخصوص سبک کلاسیک هستند زیبایی خاصی به یراق ­می دهد.

بیشتر بخوانید : قیمت کابینت پلی اورتان

کابینت لاکچری هایگلاس

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید