مراحل ساخت کابینت کلاسیک

مراحل ساخت کابینت کلاسیک

یکی از پرطرفدارترین و زیباترین کابینت هایی که می توان در آشپزخانه استفاده کرد، کابینت های کلاسیک است. استفاده از این سبک یکی از پرکاربردترین ایده طراحی دکوراسیون است. در این مقاله به بررسی مراحل ساخت کابینت کلاسیک میپردازیم.

کابینت کلاسیک چیست؟

ویژگی اصلی کابینت های کلاسیک، همان نوستالژی بودن آن است. دو متریال کابینت ممبران و چوبی کلاسیک، قابلیت این را دارند که نقش و طرح های ساده و یا پیچیده را به راحتی و با استفاده از دستگاه های سی ان سی می توان به راحتی روی آن ایجاد کرد. مراحل ساخت کابینت های کلاسیک آشپزخانه طرح های ساده ندارند بلکه نقش و نگارهای زیادی دارند. برای مثال پاخورها و تاج های پرنقش و یا درب های دارای معرق و منبت و درب هایی که سطح بالشی شکل و منحنی دارند از مشخصه های طرح های کلاسیک کابینت می باشد. این کابینت ها دارای سرستون ها، قاب های زیبا و تاج هایی هستند که در کابینت های مدرن به چشم نمی خورند. ولی قیمت این کابینت ها به دلیل نقش و نگارها و متریال های بسیار خوب، قیمت تقریبا بالایی دارد.

بیشتر بخوانید : کابینت کلاسیک چیست

کابینت آشپزخانه کلاسیک به چهار دسته متفاوت تقسیم بندی می شود. این چهار سبک شامل: کابینت کلاسیک چوبی، کابینت کلاسیک ممبران، کابینت کلاسیک روکش چوب و کابینت کلاسیک رومی می شود.

  • کابینت کلاسیک چوبی

این سبک از کابینت، مجلل ترین و زیباترین نوع کابینت به حساب می آید. جنس بدنه آن از چوب ام دی اف است و جنس درب های آن از چوب های طبیعی گردو، راش، گیلاس و بلوط است که در اندازه ها و ضخامت های مختلف تولید می شود. درب درب این نوع از کابینت ها، نقش و نگارهای بسیار زیبایی دارد که توسط دستگاه سی ان سی ایجاد می شوند. کابینت چوبی بعد از گذرکردن از مرحله سی ان سی با دستگاه های رنگ پاش رنگ آمیزی می شود. رنگ این کابینت از تنوع زیادی برخوردار است اما در سال های گذشته کابینت کلاسیک چوبی قهوه ای بیشترین عرضه و تقاضا را در بازار داشته است. کابینت کلاسیک چوبی شامل ستون و سر ستون های منبت و معرق کاری شده در شکل های متفاوتی است. همچنین این سبک کابینت برخلاف کابینت آشپزخانه مدرن شامل تاج و زیر چراغ در قسمت کابینت های دیواری است. معمولا در کابینت کلاسیک چوبی از صفحه سنگ مصنوعی کورین و یا سنگ های طبیعی همچون گرانیت و مرمر استفاده می شود.

مراحل ساخت کابینت کلاسیک

  • کابینت کلاسیک روکش چوب

کابینت های روکش چوب بیشترین سباهت را به کابینت چوبی دارند. این نوع کابینت با اسم کابینت طرح چوب نیز شناخته می شود. در قسمت بدنه، از ام دی اف سفید رنگ درجه یک استفاده می کنند ولی جنس درب این کابینت از ام دی اف خام است. دو طرف این ام دی اف خام را به صورت یک لایه نازک تقریبا یک میلی متری، از روکش طبیعی پرس می کنند. بعد از پرس کردن این لایه های چوبی، درب ها را به اندازه مورد نظر در می آورند. بعد از آن توسط دستگاه سی ان سی، نقش و نگارهای مورد نظر را روی قسمت های درب اجرا می کنند. در این سبک از کابینت مانند نوع قبلی، درب ها هم رنگ می شوند و نوع این رنگ ها، بسیار گسترده و متنوع است که نسبت به نوع معمولی آن قیمت کمتر و مناسب تری دارند. ولی از نظر داشتن سرستون های برجسته و تاج ها و زیرچراغ ها نیز مانند سبک کلاسیک معمولی آن است. در قسمت صفحه کابینت کلاسیک روکش چوب، بیشتر از سنگ مصنوعی کورین که قابلیت ابزار خورده شدن دارد استفاده می شود و همچنین در این سبک کابینت از دستگیره های سرامیکی استفاده می شود.

مراحل ساخت کابینت کلاسیک

  • کابینت کلاسیک ممبران

کابینت ممبران عضوی دیگر از خانواده کابینت های آشپزخانه کلاسیک است که با نام کابینت وکیوم یا کابینت پی وی سی نیز شناخته می شود. جنس بدنه این سبک از کابینت هم ام دی اف سفید است که در قسمت درب ها از ام دی اف خام و بدون روکش استفاده می شود. بعد از اندازه گیری ام دی اف های خام، این درب ها توسط دستگاه سی ان سی برش می خورد و طرح مورد نظر روی آن اجرا می شود. در مرحله بعد، روکش وکیوم یا ممبران توسط دستگاه پرس وکیوم روی درب های کابینت پرس می شود. جنس روکش کابینت ممبران نوعی از پلاستیک فشرده است که رنگ های بسیار زیاد و طرح های مختلفی روی آن درج می شود.

معمولا جنس صفحه پیشنهادی برای سبک کابینت کلاسیک ممبران، همان سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز می باشد. کابینت ممبران شامل ستون های نقش برجسته است که جنس آن ها رزین و چوب می باشد. این ستون ها و سرستون ها قابلیت این را دارند که به عنوان سوپر ادویه و… مورد استفاده قرار بگیرد. جالب است بدانید که در قسمت یونیت های دیواری این سبک کابینت آشپزخانه از تاج و زیر چراغ های ابزار خورده و نقش و نگاردار هم مانند دو نوع کابینت قبلی هم استفاده می شود.

مراحل ساخت کابینت کلاسیک

  • کابینت کلاسیک رومی:

کابینت کلاسیک رومی یک سبک کابینت ایتالیایی است و برای اولین بار در همین کشور تولید شده است. این سبک کابینت، شامل ستون هایی از جنس چوب های خراطی شده است که شباهت بسیار زیادی به ستون های تعبیه شده در روم باستان دارد. جنس بدنه این سبک از کابینت هم مانند کابینت ممبران از ام دی اف سفید است و در قسمت درب ها هم از ام دی اف خام استفاده می شود که این درب ها توسط دستگاه سی ان سی به شکل موردنظر طراحی می شوند و در نهایت برش می خورند. کابینت کلاسیک رومی در رنگ های متنوعی در دسترس است اما بیشترین تقاضا مربوط به رنگ سفید آن است.

جنس صفحه این نوع کابینت به طور معمول همان سنگ مصنوعی کورین یا کوارتز یا سنگ های طبیعی مثل گرانیت یا مرمر استفاده می شود. کابینت رومی تاج و زیر چراغ مختص به سبک خودش را دارد و این سبک کابینت آشپزخانه هیچ تشابهی به دیگر کابینت های کلاسیک ندارد. جنس دستگیره های این سبک کابینت، معمولا از نوع سرامیکی می باشد که زیبایی دوچندانی به کابینت آشپزخانه و دکور منزل شما می دهد.

مراحل ساخت کابینت کلاسیک

مراحل ساخت کابینت های کلاسیک چگونه است؟

برای مراحل ساخت کابینت های کلاسیک از پانل های لایه ای، تخته خرده چوب و ام دی اف با روکش های طبیعی و مصنوعی همچون لترون ملامینه، فرمیکا، تخته خرده چوب استفاده می شود و برای صفحات رویی کابینت که مستقیما در معرض نفوذ آب، سائیدگی، حرارت و دیگر عوامل فرسایشی قرار می گیرد، از تخته خرده چوب ها با ضخامت های بیشتر از 36 الی 40 میلی متر با روکش هایی از جنس اچ پی ال فرمیکا و دیگر روکش های مقاوم در برابر فرسایش که به وسیله رزین ضد آب به تخته خرده چوب می چسبد استفاده می کنند. در این بخش از پرس از دستگاه پست فرمینگ به صورت لبه گرد استفاده می کنند که زیبایی آن دوچندان می شود.

که البته از دو نوع پانل سفید سوزنی و صابونی بیشترین استفاده را می کنند. از نوع سوزنی آن برای ساخت درب های لبه ی تخت به کار می رود. از نوع صابونی آن هم بیشتر برای قسمت زیر سینکی که در تماس مستقیم با آب قرار دارد استفاده می کنند. علت اصلی این مسئله مقاومت زیادتر آن در برابر آب است که در مقیاس با تخته خرده چوب واجد روکش ملامینه است که البته این یکی از ویژگی های ام دی اف نیز می باشد. همچنین برای پشت کابینت هم از فیبرهای یک رو از نوع سفید با روکش لترون استفاده می کنند.

پیشنهادات داغ برای مطالعه :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید