تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک؛ یکی از زیباترین کابینت‌های آشپزخانه ، انواع کابینت آن است که باعث جلوه و شکوه ویژه‌ای در آشپزخانه که قلب هر خانه ای هستند می‌‌شوند. کابینت‌های سبک کلاسیک ، از گذشته تا به امروز همواره مورد استفاده قرار می‌گرفتند و در واقع مُد بوده‌اند و خواهان همیشگی خود را داشته‌اند و امروزه نیز، به تعداد طرفداران آن‌ها اضافه شده است. اگر به دنبال یک کابینت زیبا و باشکوه، با المان‌های سلطنتی و تجملی می باشید، کابینت کلاسیک و در مقیاس ساده‌تر آن، کابینت نئوکلاسیک ، گزینه‌ی مناسبی برای آشپزخانه شما خواهد بود؛ البته به شرط آنکه فضای آشپزخانه و منزل شما، شرایط پذیرش چنین کابینت‌هایی را داشته باشد. در ادامه همراه ما باشید تا راجع به این دو مدل کابینت و تفاوت‌های میان‌شان بیشتر بدانیم.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک

 

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در چیست؟                                                                                       

چنانچه به سبک کلاسیک و المان‌های اشرافی علاقمند هستید، احتمالا نام کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را شنیده‌‌اید و تا حدودی با سبک کار آن، آشنایی دارید؛ اما این دو سبک، در عین حالی که شباهت‌های بسیاری به هم هستند، تفاوت‌های بسیاری نیز از نظر ظاهری دارند. برای درک بهتر موضوع باید اشاره کنیم که کابینت آشپزخانه در دو سبک کلی کابینت کلاسیک و کابینت مدرن ، تولید می‌شود. کابینت کلاسیک برگرفته از مدل‌های باستانی و کلاسیک بناهای تاریخی و اشرافی در قرن‌های گذشته است؛ خصوصا ساختمان‌ها و بناهای رومی، در مدل کابینت کلاسیک نقش عمده‌ای دارند و طرح کلی این کابینت‌ها، از آن‌ها الهام می‌گیرد.بسیاری از انواع کابینت کلاسیک ، برگرفته از مدل‌های ستون‌های تخت ‌جمشید هستند و مدل‌های بومی و سنتی ایرانی دارند. در هر صورت به خواست مشتری، مدل‌ها و سبک‌های مختلفی برای کابینت کلاسیک وجود دارند که می‌تواند زینت‌بخش منزل شما باشد و با دکوراسیون منزل شما هماهنگ بوده و هم‌خوانی داشته باشد. در مقابل کابینت کلاسیک و المان‌های پر زرق‌ و برق و مدل‌های اشرافی‌اش، کابینت مدرن قرار دارد که سادگی، اصلی‌ترین ویژگی‌ آن است. کابینت مدرن بسیار ساده است و به دلیل همین ویژگی، حتی در آشپزخانه‌های بسیار کوچک و مینیمال، قابلیت اجرا دارد. انواع کابینت‌های بدون دستگیره ، کابینت‌های دستگیره‌ نواری، کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس ، در زمره‌ی کابینت مدرن قرار دارند و فضایی مدرن و بسیار شیک را در آشپزخانه‌‌های کوچک و بزرگ به وجود می‌آورند.

و اما کابینت‌های نئوکلاسیک ؛ دقیقا چیزی مابین این دو سبک کابینت هستند! یعنی نه به سادگی کابینت‌های مدرن هستند و نه به پیچیدگی و طرح‌‌های پر زرق و برق کابینت‌های کلاسیک هستند. کابینت‌های نئوکلاسیک ، طرح‌ها و طرح های نسبتا ساده دارند اما به سادگی کابینت‌های مدرن نیز نمی باشند. این کابینت‌ها در واقع، هم طرح و مدل‌های سنتی و کلاسیک دارند و هم آمیخته با سادگی کابینت‌های مدرن می باشند. با این توضیح، کاملا مشخص هست که مهم‌ترین فرق کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در این است که کابینت‌های نئوکلاسیک بسیار ساده‌تر از کابینت‌های کلاسیک هستند و در واقع، کابینت نئوکلاسیک همان سبک و سیاق کابینت کلاسیک را پیروی می کند اما شکل و ظاهر آن به سمت مدرنیته و مدل‌های ساده‌تر گرایش پیدا کرده است.

تاریخچه‌ی پیدایش سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک ، برگرفته از دوره رنسانس روم و یونان باستان است که زمان پیدایش و تولد آن به قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی که موسوم به دوره ویکتوریایی است، برمی‌گردد. در کل، سبک نئوکلاسیک ، آمیخته شده ازعلایق مدرن انسان امروز با ویژگی‌های کلاسیک و سنتی انسان دیروز می باشد. زیبایی، سادگی، تنوع رنگ‌ بیشتر،  استفاده از خطوط منحنی و نرم، بکارگیری نورپردازی مدرن و … از ویژگی‌های بارز سبک نئوکلاسیک هست که باعث زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر این مدل از طراحی داخلی ساختمان های امروزی می‌شود.

تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک در متریال مصرفی

کابینت کلاسیک در ایده آل ترین حالت خود، از چوب طبیعی ساخته می‌شود. گران قیمت ترین و نفیس ترین مدل کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک ، کابینت‌های تمام چوب می باشندکه بسته به نوع چوب و درختی که از آن ساخته شده‌اند و نیز مدل انتخابی، قیمت آن تفاوت خواهد داشت. کابینت‌های چوبی، مدل هایی با شکوه و با اصالت هستند که در هر آشپزخانه‌ای گذاشته شود، زیبایی و اصالت نمایان خواهد شد. کابینت روکش چوب، نمونه‌ای دیگری است که از مغزی ام‌دی‌اف با روکش چوب طبیعی تولید می شود. در این مدل، طرح‌ها و منبت‌های ایجاد شده بر روی ام‌دی‌اف خام، توسط ماشین سی‌ان‌سی بوجود می آید. کابینت رنگ پولیشی، نمونه‌ی دیگری است که از ام‌دی‌اف خام منبت شده توسط ماشین cnc و رنگ پولیشی ساخته شده است. در این مدل، کابینت پس از هر بار رنگ شدن، سمباده می‌خورد و مجددا در محیطی کاملا استرلیزه و عاری از هر گونه گرد و غبار، رنگ می‌شود. این مراحل، چندین بار تکرار می‌شود تا نتیجه‌ی کار، کابینتی زیبا و صاف ساخته شود.

کابینت نئوکلاسیک ؛ بهترین انتخاب برای طرفداران سبک‌های تلفیقی !

اگر در انتخاب کابینت کلاسیک و کابینت مدرن مردد مانده‌اید، کابینت نئوکلاسیک که تلفیقی از سبک مدرن و سبک کلاسیک است، بهترین انتخاب برای آشپزخانه‌ی شما خواهد بود. در این سبک، خصوصیات و ویژگی‌های مثبت کابینت‌های مدرن  و کلاسیک با هم تلفیق شده و یک سبک جدید و زیبا را به وجود آورده است که می‌تواند در عین زیبایی و آرامش، یک آشپزخانه مدرن را نیز به شما هدیه دهد.

کلام پایانی

دنیای امروز، دنیای تنوع و انتخاب‌های متفاوت هست؛ هر سبک در کنار مزیت‌ها و معایبی را نیز دارا می باشد، هوادارن خود را دارد و گروه خاصی و نظر افراد را به سمت خود جذب می کند. زیبا بودن یک سبک از دکوراسیون و به دنبال آن کابینت‌های آشپزخانه ، به معنای بدنما  بودن یا جالب نبودن، مدل های کابینت های دیگر نیست ؛ این به این معناست که با توجه به شرایط کنونی، چه گزینه‌ای می‌تواند درخور و کارایی داشته باشد و به بهترین شکل ممکن، زیبایی خود را به نمایان بگذارد. در این مقاله تلاش داشتیم به طور مختصر تفاوت کابینت کلاسیک و نئوکلاسیک را به شما دوستداران این سبک کابینت ها بگوییم تا اگر قصد خرید دارید یکی ازین دو کابینت را انتخاب کنید با دید بازتر و نگاه جامع‌تری دست بتوانید خرید کنید. امیدواریم آنچه بیان شد، برایتان مفید و سودمند بوده باشد.

 

پیشنهادات داغ برای مطالعه :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید