تفاوت کابینت انزو و ممبران ( مزایا و معایب + ویژگی ها )

تفاوت کابینت انزو و ممبران : بسیاری از افرادی که به دنبال سفارش و ساخت سری جدیدی از کابینت برای آشپزخانه خود می باشند، با انواع گوناگونی از کابینت ها آشنا خواهند شد. در این بین، انواع کابینت کلاسیک نظیر، کابینت کلاسیک چوبی، روکش چوب، کابینت کلاسیک ممبران و همچنین کابینت انزو از پرطرفدار ترین انواع کابینت شمرده شده که مورد توجه و همچنین استقبال بسیاری از مشتریان قرار گرفته اند. متریال اصلی مورد استفاده در این کابینت ها چوب طبیعی بوده که با طراحی ها و ابزارآلات مختلف حکاکی شده و تلفیقی از هنر و طبیعت را به دکوراسیون منازل القا کرده که در نهایت حس خوب و مثبتی را برای خانه و اهالی ان به دنبال خواهد داشت.

تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت کابینت انزو و ممبران

معمولا افراد در روند پرس و جو و آشنایی خود با انواع کابینت، شاهد تفاوت ها و حتی در بیشتر مواقع شباهت های بسیاری خواهند بود که موجب سردرگمی آنها در سفارش کابینت مورد نظر خود می شود. درواقع بسیاری از کابینت ها از لحاظ ظاهری شباهت های زیادی داشته و مشتری معمولی متوجه تفاوت آنها با یکدیگر نمی شود؛ در این میان، بی اطلاعی مشتریان از ویژگی ها و تفاوت های قایم این کابینت ها ممکن است آنها را از خرید خود پشیمان کرده و یا حتی دلزده کند، پس وظیفه سازندگان کابینت خواهد بود که مشتریان خود را کاملا آگاه ساخته و ویژگی های هریک از انواع کابینت ها را برای آنها تشریح کند؛ با این حال مشتریان نیز بهتر است با توجه به هزینه و وقت خود، قبل از هرگونه سفارش تحقیقات خود را انجام داده، در مورد انواع کابینت اطلاعاتی بدست آورده و در نهایت خریدی رضایت بخش را تجربه کند.

یکی از بیشترین سوال های افراد در خصوص خرید کابینت، تفاوت کابینت انزو و ممبران می باشد. این دو کابینت ویژگی ها و شباهت های بسیاری داشته که موجب می شود تا عده ی کثیری از مشتریان متوجه تفاوت این دو با یکدیگر نشوند، اما با تمام ویژگی های ظاهری بسیار شبیه به هم این دو کابینت، تفاوت های فاحشی دارند که ممکن است نظر شما را بسته به نیاز و نظر خود، برای خرید هریک از آنها تغییر دهد. در این مطلب با ما همراه باشید تا با اصلی ترین موارد تفاوت کابینت انزو و ممبران آشنا شویم.

کابینت کلاسیک ممبران چیست

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشته باشیم که در کابینت‌ ممبران هم مانند دیگر انواع کابینت، چوب طبیعی، ام‌ دی ‌اف و یا حتی نئوپان به کار برده می شود. این متریال ها در نهایت با نوعی ورق پی ‌وی ‌سی (ممبران) یا وکیوم، روکش خواهند شد. بطورکلی، کابینتی که شما امروزه به عنوان کابینت ممبران شناخته اید در حقیقت نوعی از کابینت کلاسیک و ابزار خورده می باشد.

تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت کابینت انزو و ممبران

کابینت انزو چیست

کابینت انزو، نوعی از کابینت آشپزخانه  وکیوم است که مغزی آن از جنس ورق MDF می باشد. در این کابینت با استفاده از تکنولوژی وکیوم، توسط دستگاه پرس وکیوم، روکش دلخواه بر روی آن ها پرس خواهدشد. نکته ای که بسیاری از افراد از آن بی خبر بوده و موجب گمراهی آنها می شود، این است که کابینت وکیوم همان کابینت ممبران است که به نام کابینت وکیوم نیز شناخته شده است.

تفاوت کابینت انزو و کابینت ممبران در چیست

همانطور که در ابتدای کلام بدان اشاره کردیم، کابینت انزو و ممبران با تمام وجوه شباهت خود، دارای تفاوت های مهمی می باشند که خریداران حتما باید از آنها مطلع باشند. بطور کلی، تفاوت های اصلیکابینت انزو و ممبران را در پنج مورد خلاصه و مفید بیان می کنیم.

  • به عنوان اولین تفاوت کابینت انزو و ممبران، می توان به این نکته اشاره داشت که قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت انزو معادل ۲۵ میلی متر می باشد که این اندازه در کابینت ممبران نهایتاً به ۱۶ الی ۱۸ میلی متر خواهد بود. در نتیجه قطر ورق MDF به کار گرفته شده در کابینت انزو از قطر ورق MDF استفاده شده در کابینت ممبران بیشتر می باشد.
  • دومین تفاوت این دو کابینت در قطر روکش استفاده شده در آن ها می باشد. درواقع، قطر روکش استفاده شده  در کابینت انزو نسبت به قطر روکش استفاده شده در کابینت ممبران بیشتر می باشد.
  • دیگر تفاوت کابینت انزو و ممبران این است که در ساخت کابینت انزو، درب کابینت از چهار طرف توسط دستگاه سی ان سی، تراش می خورد. این کار موجب می شود که قطر لبه های کابینت انزو تا ۸ میلی متر کمتر از قطر لبه ها در کابینت ممبران باشد.
  • چهارمین تفاوت کابینت انزو و ممبران در این است که رنگ کابینت های انزو بطور ثابت به رنگ سفید براق ب.ده و رنگبندی متنوعی ندارند. این در حالی است که کابینت ممبران تنوع رنگی بیشتری داشته و طبق سلیقه مشتریان رنگ آمیزی خواهد شد.
  • و به عنوان پنجمین و آخرین تفاوت کابینت انزو و ممبران می توان به  قیمت نهایی هریک از آنها اشاره داشت که به دلیل جنس، میزان متریال و مواد استفاده شده، قیمت کابینت انزو به مراتب بیشتر از قیمت کابینت ممبران است.

مزایای کابینت ممبران

مقرون به صرفه بودن کابینت های ممبران، مهم ‌ترین مزیت آن ها در بین انواع کابینت کلاسیک محسوب می شود. این کابینت ها به دلیل این که شباهت زیادی به کابینت های چوبی کلاسیک دارند، بهترین گزینه مقرون به صرفه و زیبا برای اجرای کابینت های شما می باشند.

تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت کابینت انزو و ممبران

دیگر مزایای کابینت های ممبران، عبارتند از:

  • تنوع بسیار زیاد آن ها
  • طراحی و تولید در هر دو سبک مدرن و کلاسیک
  • تنوع بسیار بالای کاتالوگ رنگ آن ها
  • جذابیت و لوکس بودن کابینت های ممبران

معایب کابینت ممبران

با تمام مزایا و ویژگی های مثبت کابینت ممبران، این نوع از کابینت نیز دارای معایب مختص به خود بوده که لازم است خریدار از آنها مطلع باشد. این معایب عبارتند از:

  • ظرافت و پیچیدگی زیاد در طرح های  کابینت ممبران، مشکل عمده آن ها محسوب می شود.
  • تعمیر و نگهداری کابینت ممبران دشوار است.
  • به دلیل حساس بودن روکش های پی ‌وی ‌سی نسبت به نور مستقیم آفتاب، کابینت‌های ممبران ممکن است بعد از مدتی تغییر رنگ بدهند. البته این موضوع تا حد بسیار زیادی به جنس روکش و مرغوبیت آن نیز بستگی خواهد داشت.
  • اگر در مرحله وکیوم کردن کابینت‌ های ممبران، اصول آن به درستی رعایت نشود و از چسب‌های مرغوب استفاده نگردد، باعث می شود که به مرور و با گذشت زمان، فضای بین روکش و ام‌ دی ‌اف باد کند.
تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت کابینت انزو و ممبران

مزایای کابینت ‌انزو

  • حکاکی ها و ابزارهایی که به وسیله سی ان سی روی درب های آن ها زده می ‌شود، از مهم ترین مزایای کابینت ‌انزو می باشد که باعث زیبایی و جذابیت هرچه تمام تر آشپزخانه شما شده و جلوه ای زیبا و باشکوه را به فضا می بخشد.
  • در گذشته استفاده از رنگ های براق فقط برای کابینت های هایکلاس امکان پذیر بود؛ اما امروزه با استفاده از رنگ های پولیشی در کابینت های‌ انزو و کابینت های سی ان سی شده نیز می توان از رنگ های مناسب تری استفاده کرد.

معایب کابینت انزو

  • به دلیل این که پیدا کردن متریال کابینت انزو دقیقاً با همان رنگ و طرح، کار دشواری می باشد، تعمیر این نوع کابینت ها نیز کار سخت تری خواهد بود.
  • این نوع از کابینت ها حساسیت زیادی نسبت به اشیای برنده و تیز دارند.
  • این نوع کابینت ها ممکن است به دلیل عمق حکاکی های زیاد، دچار ترک خوردگی و یا شکستگی شوند.

بطور خلاصه تفاوت کابینت انزو و ممبران عبارت است از :

مغزی کابینت های انزو از جنس ام دی اف می باشد و روکش آن ها همانند کابینت های ممبران، از جنس وکیوم می باشد؛ با این تفاوت که روکش کابینت انزو نسبت به ممبران ضخیم تر بوده و در برابر عواملی مانند آب و رطوبت مقاومت بیشتری دارد. کابینت های انزو دارای رنگ سفید براق هستند و به خاطر متریال و میزان مواد اولیه استفاده شده در تولید آن ها، دارای قیمت بالا تری نسبت به سایر کابینت ها می باشند.

 

پیشنهادات داغ برای مطالعه :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید