کابینت ممبران | به صرفه ترین نوع کابینت کلاسیک کدام است؟

کابینت ممبران

کابینت کلاسیک ممبران یکی از زیباترین نوع کابینت کلاسیک می باشد. بطورکلی کابینت کلاسیک یکی از اصیل ترین و زیباترین سبک کابینت در جهان است که از سالیان دراز تا به امروز در خانه های لوکس و زیبا پیاده سازی می شود. سبک کلاسیک کابینت، در واقع تلفیقی از هنر، طبیعت و دکوراسیون بوده که جلوه ی زیبا و مجللی را به فضای خانه و آشپزخانه خواهد بخشید. از اصلی ترین خصیصه ها و تفاوت کابینت ممبران با دیگر نمونه های کابینت کلاسیک در این است که، کابینت ممبران می تواند با هزینه حدودی بین یک سوم تا نصف کابینت کلاسیک چوبی، سبک کلاسیک و اشرافی را در دکوراسیون آشپزخانه شما پیاده سازی کرده و جلوه مجلل و هنری را به محیط القا کند.

با تمام این تفاسیر و تایید ارزشمندی کابینت ممبران، بهتر است قبل از هرگونه تصمیم گیری برای سفارش و ساخت این سبک از کابینت، با تمام ویژگی های آن آشنا شوید. در این مطلب با رایج ترین سوالات افراد مانند کابینت ممبران چیست، قیمت کابینت ممبران، مزایا و معایب کابینت کلاسیک ممبران و… آشنا شده و به شرح آنها خواهیم پرداخت.

پیشنهاد کارشناس:

برای کسب اطلاعات تکمیلی، مطلب کابینت کلاسیک چیست را مطالعه کنید.

کابینت ممبران چیست ؟

کابینت کلاسیک ممبران در واقع همان کابینت وکیوم می باشد؛ بسیاری از افراد بعضا کابینت ممبران و وکیوم را دو نوع مختلف از کابینت می دانند در حالیکه آنها یکسان بوده و هردو از متریال ممبران (وکیوم) ساخته می شوند. متریال ممبران یا وکیوم در واقع نوعی روکش PVC است که بر روی مغزی هایی با جنس مختلف مثل ام دی اف، چوب یا نئوپان قرار گرفته و نصب می شوند. البته در اکثر کابینت ها، روکش ممبران بر روی مغزی ام دی اف کشیده می شود. روند ساخت این کابینت به این صورت است که، روکش ممبران برای طراحی و حکاکی نقوش آماده شده و ابزارلازم روی آن پیاده سازی می شود، سپس مغزی موردنظر به چسب و رزین آغشته شده و در نهایت به کمک تجهیزات و تکنولوژی مخصوص این حرفهريال روکش ممبران روی آن قرار گرفته و اصطلاحا وکیوم می شود. از متریال ممبران نه تنها در ساخت کابینت کلاسیک، بلکه در ساخت کمد و ویترین های ممبران نیز استفاده می شود.

البته روکش ممبران تنها برای یک طرف از ورق چوب ام دی اف کشیده می شود و برای طرف دیگر از روکش های ارزان تری مانند PVC سفید به کار برده می شود. پس از مرحله وکیوم شدن ورق ام دی اف، از آن برای ساخت انواع کابینت، تخت، کمد و.. استفاده می شود.

محبوبیت کابینت ممبران کلاسیک

حکاکی نقوش و برجسته سازی درب کابینت کلاسیک ممبران جلوه بسیار زیبایی را به این نوع از کابینت بخشیده است و همین موضوع سبب شده تا این سازه ها از محبوبیت بالایی در میان خانواده های ایرانی برخوردار باشند.

همچنین، از آنجایی که در ساخت و طراحی نقوش این کابینت از ماشین آلات مخصوص استفاده می شود، قیمت بسیار مطلوب تری نسبت به کابینت کلاسیک چوبی که به وسیله دست ساخته و پرداخته می شوند، خواهد داشت. در ضمن، روکش محافظتی PVC این کابینت نیز، از بروز هرگونه آسیب دیدگی برای چوب کابینت جلوگیری می کند.

از دیگر ویژگی های مثبت کابینت کلاسیک ممبران می توان به تنوع بالای آن در طراحی و تولید اشاره کرد. در طراحی و ساخت این سبک از کابینت، می توان از انواع طرح و رنگ دلخواه استفاده کرده و آشپزخانه خود را طبق سلیقه خود دیزان کنید. همچنین این نوع کابینت کل فضای آشپزخانه و لوازم برقی را پوشش می دهد، زیباست، آشپزی را دلچسب می کند، همچون فلز زنگ نمی زند و به استفاده کاربردی آشپزخانه ها می افزاید.

مزایا و معایب کابینت کلاسیک ممبران

با تمام ویژگی های مثبت کابینت ممبران، این نوع از کابینت نیز مانند هر کالای دیگری مزایا و معایب مخصوص به خود را خواهد داشت. با توجه به هزینه های ریالی و زمانی، بهتر است برای هرگونه تصمیمی اعم از طراحی و ساخت کابینت کلاسیک ممبران و…، تمام نکات و مزایا و معایب آن را بررسی کرده و پس از آن، بهترین و مناسب ترین تصمیم را برای خود لحاظ کنید. در ادامه این بخش، تمامی نقاط ضعف و نقاط قوت این کابینت را بررسی خواهیم کرد؛ چراکه هرگونه بی اطلاعی از ویژگی ها و بعضا معایب این کابینت، ممکن است در آینده خسارات مالی و دیگر مشکلاتی را برای شما به همراه داشته باشد.

مزایای استفاده از کابینت ممبران

کابینت کلاسیک ممبران با طراحی زیبای معرق کاری و منبت که هر دو از هنر های اصیل ایرانی هستند زیبایی حیرت انگیزی را در محیط خانه ایجاد می نمایند و خانه را تبدیل به یک قصر افسانه ای تبدیل می سازند. از جمله مزایای نصب این نوع کابینت موارد زیر می باشد:

  • سفارش بر اساس رنگ و طرح دلخواه
  • پوشش دهی عالی فضای آشپزخانه و استفاده بهینه از تمام فضای موجود
  • ضد لک و سهولت در تمیزکاری
  • قیمت مناسب
  • مقاومت عالی در برابر حرارت و رطوبت
  • قابل اجرا در رنگ های متنوع و زیبا
  • وزن سبک
  • میزان هزینه های جانبی آن اندک است
  • آشپزخانه را یکدست و زیبا می سازد
  • قابل اجرا در طرح های چوبی (مشابه کابینت های چوبی)

معایب کابینت کلاسیک ممبران

با تمام مزایایی که از کابینت ممبران گفته شد، به نظر نمیرسد این کابینت معایبی را هم داشته باشد! اما بهتر است نگاه دقیق تری به این مسئله بیاندازیم؛ چراکه آگاهی از این موارد می تواند در تصمیم گیری، دقت سفارش و کیفیت کلی کابینت نهایی شما تاثیرگذار باشد.  بطورکلی نکات مهم و ضروری قبل از سفارش کابینت ممبران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وابستگی خیلی زیاد به کیفیت اجرای کابینت ساز
  • به اجسام تیز حساس است
  • احتمال باز شدن روکش از روی مغزی در صورتی که روکش به خوبی وکیوم نشده باشه
  • مقاومت پایین در برابر نور خورشید و حرارت مادام
  • اجرای روکش PVC روی طرح های بسیار ظریف این کابینت به خوبی انجام نمی گیرد
  • جنس نامرغوب چسب می تواند موجب بارکردن، کنده شدن روکش و بطورکلی خراب شدن کابینت شود
  • به دلیل تنوع زیاد این سبک، تعمیر کابینت در طرح قبلی ممکن است دشوار باشد

قیمت کابینت ممبران

خوشبخاتانه هزینه و قیمت کابینت کلاسیک ممبران خیلی زیاد نبوده و حتی در برابر کابینت های چوبی بسیار مناسب است. البته هزینه کلی این کار تا حدی زیادی به میزان پرکار و یا کم کار بودن طراحی و ساخت آن خواهد داشت که همین امر، بازه ی بسیار متفاوتی از قیمت و هزینه را برای درخواست کننده به دنبال خواهد داشت. در کنار این موارد، نوسانات شدید بازار، امکان ارائه قیمت های دقیق و ثابت را از ما سلب می کند؛ به همین منظور، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت کابینت ممبران و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ما در آلپینو تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید