کابینت آشپزخانه کوچک | مناسب ترین کابینت های آشپزخانه

کابینت آشپزخانه کوچک، مسئله ای است که انتخاب و خرید آن، نیازمند بررسی نکات بسیار مهمی خواهد بود. بطورکلی کابینت های کلاسیک، کابینت های زیبا و ملموسی هستند که بسیاری از افراد خواهان اجرای این سبک در منازل خود می باشند. در کنار تمام اینها، مسئله کمبود فضای خانه، مخصوصا در آپارتمان های کوچک امروزی، موضوع مهمی است که ممکن است محدودیت های زیادی را برای ما به دنبال داشته باشد. این بدان معناست که، با کوچک تر شدن خانه ها، فضاهای داخلی خانه مانند آشپزخانه، پذیرایی، سرویس های بهداشتی و.. محدود تر شده و برای حفظ زیبایی و جاداری فضا، از تمام ظرفیت فضای موجود، بهترین استفاده را داشته باشیم.

همانطورکه میدانید، آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های خانه است. طبیعتاً طراحی کابینت آشپزخانه  کوچک هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و در طراحی و اجرای کابینت کلاسیک برای اشپزخانه کوچک ، نحوه طراحی مناسب و استفاده مناسب از فضا بیش از پیش اهمیت می یابد.

کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک

 

بهترین کابینت آشپزخانه کوچک

آشپزخانه های کوچک با تمام فضای محدودی که دارند، با یک طراحی مناسب می توانند تمام آنچه که به آن نیاز دارید را برای شما به خوبی فراهم کنند. کابینت کلاسیک به دلیل زیبایی و اصالتی که به فضا می بخشد، انتخاب بسیاری از طراحان دور و صاحب خانه هاست؛ اما با توجه به سبک خاص این نوع کابینت، طراحی و اجرای آن در فضاهای کوچک، با تمام کارایی و زیبایی هایی که به دنبال خواهد داشت، نیازمند بررسی نکات بسیار مهمی می باشد.

همانطور که گفته شده، کابینت های کلاسیک به دلیل طراحی خاص خود در فضاهای بزرگ زیبایی و ظاهر اشرافی خاصی را به محیط میبخشد، اما به دلیل تنوع و گستردگی طراحی این سبک از کابینت، انتخاب کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های کوچک نیز می تواند زیبایی فوق العاده ای را به خانه ها و آپارتمان های نقلی ببخشد. از مهمترین نکاتی که در طراحی این سبک از کابینت برای فضای های کوچک باید بدان توجه کرد می توان به مواردی همچوم سبک طراحی و معرق کاری، رنگ بندی و طراحی کلی برای استفاده از تمامی فضا اشاره کرد. در ادامه این مطلب تمامی این موارد به طور کامل شرح داده خواهند شد.

چگونه از فضای کوچک آشپزخانه استفاده کنیم ؟!

چگونه از فضای کوچک آشپزخانه استفاده کنیم! این سوال تمام افرادی است که تصمیم به سفارش و ساخت کابینت های جدید برای آشپزخانه های خود دارند. در واقع پاسخ این سوال، بسیار راحت است! برای استفاده مفید و کاربردی از فضاها وبه کارگیری موثر کابینت آشپزخانه های کوچک، باید به دو نکته  اصلی توجه کرد:

طراحی کابینت آشپزخانه کوچک باید به گونه ای باشد که از حداقل فضا، بیشترین بهره وری را داشت. یعنی با طراحی مناسب و استفاده از اکسسوری های مناسب، از تمام محیط موجود استفاده کرده و هیچگونه فضای پرتی را خالی نگذاریم. به عنوان مثال، طراحی کابینت های دیواری می توانند تا سقف قرار بگیرند. و یا اینکه کشو ها طراحی خاصی داشته باشند که در حالی که باریک هستند، دسترسی به تمام قسمت های آنها به راحتی امکان پذیره باشد. و یا برای استفاده راحت تر و دسترسی کلی به تمامی فضا، از اکسسوری های ریلی و یا تاشو استفاده شود. مزیت این اکسسوری ها این است که در مواقع لزوم باز شده و مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

در طراحی ویژگی های ظاهری کابینت، به نقش و نگار و به طور کلی مدل کابینت و همچنین انتخاب رنگ آن دقت کرد. بطورخلاصه، طرح های بزرگ و شلوغ و همچنین رنگ بندی های تیره موجب کوچکتر نشان دادن فضا شده و حتی محیط را تاریک تر جلوه می دهند.

پیشنهاد کارشناس:

برای کسب اطلاعات تکمیلی، مطلب کابینت کلاسیک چیست را مطالعه کنید.

 

طراحی  کابینت آشپزخانه های کوچک

 برای استفاده مناسب از تمام فضا، در بسیاری از مواقع از شیوه خاصی برای طراحی کابینت استفاده می شود که می تواند تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و کارایی کابینت و محیط آشپزخانه داشته باشد. در این نوع طراحی، اغلب، آشپزخانه بدون درب، اوپن و حتی جزیره در نظر گرفته خواهد شد. در واقع کابینت ها در گوشه ای از سالن خانه قرار گرفته و چیزی برای جدا کردن آشپزخانه از سالن خانه وجود نخواهد داشت.

دومین نکته در بهبود فضای آشپزخانه های کوچک، تنظیم نورپردازی آشپزخانه و همچنین انتخاب رنگ مناسب المان هاست. نور و رنگ دو معیار مهمی می باشند که می توانند فضارا بزرگتر و یا حتی کوچکتر از چیزی که می باشند، نشان دهند. بطورکلی استفاده از نور و رنگ ههای روشن، آشپزخانه های کوچک را به محیط های دلبازتری تبدیل کرده و به چشم و احساس ما بزرگتر به نظر می رسند. و حتی برعکس، استفاده از رنگ های تیره و نوردهی ضعیف، فضاهای متوسط و کوچک را خفه، دلگیر و کوچکتر از چیزی که هست نشان خواهد داد. ای مسئله به این دلیل است که، حس و درک ما از فضا بسیار برروی تفکر ما تأثیر گذار است.

نورپردازی آشپزخانه های کوچک باید چگونه باشد ؟

در طراحی دکوراسیون و ساخت کابینت آشپزخانه کوچک، از جمله کارهایی که می توان برای بهبود نورپردازی آشپزخانه ها انجام داد، موارد زیر است:

  • فضاهای کم جا و کوچک باید نورپردازی قوی داشته باشند؛ چراکه استفاده از روشنایی و نور زیاد باعث می شود تا فضا بزرگتر از چیزی که هست، به نظر برسد. برای این منظور استفاده از نورهای سفید و زرد برای آشپزخانه های کوچک توصیه می شود.
  • در طراحی آشپزخانه های کوچک بهتر است از سطوح براق و یا آینه استفاده شود. چراکه این سطور به دلیل قابلیت انعکاس نور می توانند نور و فضارا دلباز تر نشان دهند.
  • بهتر است رنگ کابینت آشپزخانه های کوچک را از رنگ های روشن مانند سفید انتخاب کنید. رنگ های روشن مخصوصا رنگ سفید محیط را روشن تر و بزرگتر نشان می دهد.
بهترین کابینت آشپزخانه کوچک

بهترین کابینت آشپزخانه کوچک

طراحی کابینت کلاسیک برای اشپزخانه کوچک

کابینت کلاسیک برای آشپزخانه کوچک، می تواند یک انتخاب زیبا و کاربردی باشد. استفاده از کابینت کلاسیک در اشپزخانه های کوچک موجب می شود تا فضای آشپزخانه از 3 طرف کامل دید داشته و از نور محیط استفاده کند.

به دلیل طراحی های متنوع ، رنگبندی مناسب و طراحی مهندسی، به راحتی می توان گفت که انتخاب کابینت کلاسیک برای آشپزخانه کوچک، گزینه ی خوبی خواهد بود. بااینکه آشپزخانه های کوچک فضای کمی دارند، اما این سبک از کابینت می تواند از تمام فضای موجود بهره برده و فضای پرتی را به وجود نیاورده و در نهایت از کارایی آشپزخانه کم نکند.

طراحی کابینت کلاسیک آشپزخانه کوچک بسیار زیباست. با استفاده از این سبک ترکیب رنگی بسیار زیبایی ایجاد شده و هماهنگی پرده و دیوار ها با رنگ کابینت بسیار چشم نواز خواهد بود. تنظیم نوردهی و چرغ های آشپزخانه نیز به زیبایی با رنگ و مدل کابینت ها مچ شده و جلوه ی خاصی را به آنها خواهند بخشید.

با تمام این مزیت ها، یک نکته بسیار مهم وجود دارد که در صورت بی توجهی به آن، انتخاب کابینت کلاسیک برای آشپزخانه کوچک می تواند به یک اشتباه بزرگ تبدیل شود!! بطورکلی، ماهیت کابینت های کلاسیک از نوع اشرافی و سلطنتی بوده و تمامی مدل های آن با انواع طرح و نقش حکاکی می شوند. این سبک از کابینت بی شک در محیط ها و آشپزخانه های بزرگ زیبایی خاص و ظاهر مجللی خواهد داشت! همین مسئله، یک نکته بسیار مهم برای بکارگیری این کابینت در اشپزخانه های کوچک است! انتخاب طرح های شلوغ، اکسسوری های پرزرق و برق و بزرگ و رنگ بندی تیره، در آشپزخانه های کوچک نه تنها موجب دلگیری و کوچکتر نشان دادن فضا می شود بلکه از جلوه و زیبایی اصلی کابینت نیز کاسته می شود. پس سعی کنید نسبت به آشپزخانه خود، از طرح های ظریف تر، ساده تر و همچنین از رنگ های روشن تر استفاده کنید. در ادامه با دیگر ویژگی های کلی کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های کوچک آشنا خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید کابینت کلاسیک چوبی

کابینت مناسب آشپزخانه کوچک

ویژگی‌های کابینت آشپزخانه کوچک کلاسیک

  • قرینه‌سازی در همه بخش‌های کابینت الزامی است.
  • هود درون کاور قرار می‌گیرد و قابل مشاهده نمی ‌باشد.
  • جزئیات در این سبک پررنگ‌تر دیده می‌شود.
  • برای آشپزخانه‌هایی با متراژ بزرگ مناسب بوده و در آشپزخانه های کوچک نقش های ساده تر توصیه می شود
  • در کابینت کلاسیک از رنگ‌های سنگین و باوقار استفاده می‌شود و رنگ‌های خاص و پرانرژی معمولا کاربردی ندارند.
  • ارزشمندترین نمونه‌ی کابینت کلاسیک آشپزخانه، کابینت‌ های تمام چوب است.
  • در طراحی کابینت کلاسیک، نباید از یراق‌آلات و شیرآلات مدرن استفاده کرد.
  • کابینت کلاسیک برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که دکوراسیون کلی خانه، به سبک کلاسیک چیدمان و طراحی شده باشد.
  • کابینت کلاسیک مملو از طرح‌ها و مدل‌های باستانی و سنتی است.

نکات مهم در خرید، نصب و نگهداری کابینت کلاسیک برای آشپزخانه های کوچک

  • اگر آشپزخانه کوچکی دارید، طرح‌هایی را انتخاب کنید که نقش‌های آن ساده و واضح داشته باشند. انتخاب طرح‌های شلوغ، سبب کوچک نشان داده شدن فضا می‌گردد.
  • اگر آشپزخانه شما کم نور است، کابینت‌ها را با رنگ روشن را انتخاب کنید یا از نورپردازی قوی و هوشمند استفاده کنید.
  • محیط کابینت را از هجوم حشرات در امان نگه دارید. برای این کار لازم است هر سه ماه یک‌بار فضای درونی و زیر کابینت‌ها را به دقت وارسی و یا سم پاشی کنید.
  • محفظه کابینت را بر اساس فضای معمول آن پر کنید، پر کردن بیش از حد محفظه، کابینت را دفرمه خواهد کرد و از زیبایی آن می‌کاهد.
  • اجسام تیز را در مجاورت کابینت‌های کلاسیک قرار ندهید زیرا باعث ایجاد خراش بر روی سطح آن می‌شود و زیبایی آن از دست می‌رود.

کابینت آشپزخانه کوچک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید