کابینت کلاسیک خارجی

کابینت کلاسیک خارجی

کابینت کلاسیک خارجی

به طور کلی کابینت ها در ایران به سه دسته طبقه بندی می شوند: 1. کابینت مدرن 2. کابینت کلاسیک 3. کابینت نئوکلاسیک تقسیم بندی می شود. کابینت مدرن ساده و به دور از تجملات و تزئینات است و به سبک معماری مدرن برمی گردد. از هرگونه کنده کاری و طرح های پیچیده سبک کلاسیک پرهیز می کند و در نهایت همه چیز شیک و زیبا است.

در مقابل سبک مدرن، سبک کلاسیک قرار می گیرد که در آن از طرح ها و تزیینات پیچیده و جزییات و حکاکی های ریز و درشت استفاده شده است و بیانگر سبک زندگی سلطنتی و باشکوه است، بنابراین می تواند محیط شما را اشرافی کند و آن را مجلل جلوه دهد. درب ها و بدنه کابینت کلاسیک دارای طرح های ریز و درشت برجسته یا فرو رفته است و انواع کنده کاری روی آن ها دیده می شود.

انواع نقوش سنتی یا شاهانه، منبت، گل های تزیینی، سرستون های حکاکی شده، سر ستون های برگردان، گل گونیا و بسیاری طرح های دیگر فقط روی کابینت های کلاسیک اجرا می شود. معمولا رنگ هایی که در کابینت کلاسیک استفاده می شود ،طیف های قهوه ای ،سفید کرم ، خاکستری و مشکی هستند.

رنگ های شاد و انرژی بخش معمولا در کابینت کلاسیک به کار نمی روند و بیشتر درسبک کابینت های مدرن به کار می روند اما با توجه به سلیقه مشتری قابل ساخت و اجرا هستند کابینت کلاسیک باید به صورت قیاسی با محیط طراحی شود.

بیشتر بخوانید مقاله کابینت کلاسیک خارجی : قیمت کابینت چوبی لوکس اصفهان

کابینت کلاسیک خارجی

استفاده از ویترین

تزیینات در کابینت های کلاسیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین دلیل بخشی از کابینت برای اجسام دکوری در نظر گرفته شده است. این کابینت ها به کابینت های ویترینی معروف هستند و دارای درهای شیشه ای هستند. در داخل آنها از نورپردازی برای جذابیت بیشتر استفاده شده است. البته کابینت های ویترینی فقط برای سبک کابینت کلاسیک خارجی در نظر گرفته نمی شوند و مدل های ساده تر آن در طراحی کابینت های مدرن با درب های شیشه ای ساده دیده می شود.

دستگیره های کابینت کلاسیک

یکی دیگر از عواملی که بر ظاهر کابینت کلاسیک تاثیر می گذارد ،استفاده از دستگیره های لوکس و زیبا است. شما با توجه به سلیقه خودتان می توانید از دستگیره هایی از جنس برنز، برنج، مس و حتی نقره استفاده کنید. از دستگیره های دیگر هم مانند دستگیره های شیشه ای و چینی و چوبی هم می توانید استفاد کنید. هرگز از دستگیره هایی که برای کابینت مدرن استفاده می شود مانند دستگیره های ساده و کشیده در کابینت های کلاسیک استفاده نکنید.

از دیگر ویژگی های کابینت های خارجی کلاسیک می توان به ترکیب فلز و شیشه در ساخت آنها اشاره کرد. گاهی اوقات ترکیب شیشه و فلز با طرح های پیچیده و ظریف نتیجه را زیباتر می کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از شیشه بسیار محدود است و فقط در قسمت های کمی از کار استفاده می شود.

انواع کابینت کلاسیک خارجی :

  1. کابینت ممبران: کابینت های ممبران کابینت هایی هستند که پوشش را روی سطوح مختلف جاروبرقی می کنند. حال هر چه سطح کیفیت بهتری داشته باشد و کیفیت وکیوم بالاتر باشد، کار طولانی تری خواهد ماند.
  2. کابینت روکش چوب: همانطور که از نام این کابینت مشخص است روکش چوب شبیه سازی تمام کابینت های چوبی می باشد. در این کابینت ها ام دی اف با چوب پوشانده می شود. این حس همان کابینت های تمام چوب کلاسیک را به مخاطب القا می کند. البته نباید انتظار کیفیت و دوام یکسانی داشته باشید.
  3. کابینت های ترکیبی نئوکلاسیک: کابینت های نئوکلاسیک ترکیبی از مدل های مدرن و کلاسیک هستند. یعنی در عین سادگی و مینیمال بودن، جذابیت خاص خود را دارند.
  4. کابینت تمام چوب: کابینت های تمام چوب بهترین و باکیفیت ترین مدل های کابینت کلاسیک هستند که البته قیمت آن ها از همه مدل های دیگر بیشتر است. دلیل آن این است که برای ساخت این مدل از چوب طبیعی استفاده شده است.

مواردی که در طراحی کلاسیک نباید رعایت شود..!

  • استفاده از کمد و ویترین کوتاه
  • درهای جک دار
  • شناسایی هود در چشم بیننده
  • از دستگیره های ساده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید مقاله کابینت کلاسیک خارجی : اجرا کابینت پلی اورتان در اصفهان

کابینت کلاسیک خارجیویژگی های کابینت کلاسیک

  • ابعاد بزرگ و برجسته
  • استفاده از اتصالات برنزی یا مسی
  • طرح ها و نقوش سنتی و سر ستون های منبت کاری شده.
  • کنده کاری درب
  • دسته های متنوع و طرح دار
  • نورپردازی مخفی در تاج ها
  • قفسه های بزرگ
  • سیاهی در طراحی

مزایا و معایب کابینت کلاسیک خارجی

اگر قصد دارید این کابینت ها را برای منزل خود سفارش دهید، حتما باید با مزایا و معایب آن ها آشنا شوید و نکات مثبت و منفی آن ها را بدانید.

مزایای کابینت کلاسیک خارجی :

  • کابینت های کلاسیک خارجی تنوع زیادی دارند و در رنگ ها و طرح های مختلف قابل سفارش هستند.
  • این کابینت ها برای هر فضایی مناسب هستند.
  • یکی دیگر از نکات مثبت این کابینت ها فضای بزرگ آنهاست. یعنی نیازی نیست نگران کمبود فضا باشید.
  • زیبایی کابینت های کلاسیک خارجی با مدل های دیگر قابل مقایسه نیست و واقعا محیط را تغییر می دهد.
  • کابینت های کلاسیک برای فضاهای کوچک نیز مناسب هستند اما استفاده از آن ها در فضاهای بزرگ توصیه می شود تا زیبایی خود را به طور کامل نشان دهند.
  • کابینت های کلاسیک اگر به خوبی نگهداری شوند عمر طولانی دارند.

معایب کابینت های خارجی کلاسیک

  • یکی از معایب کابینت های کلاسیک قیمت بالای آنهاست. این باعث می شود همه نتوانند آنها را بخرند.
  • کابینت های کلاسیک به ضربه اشیای نوک تیز بسیار حساس هستند و برای تعمیر آنها باید هزینه زیادی صرف کنید.
  • کابینت های کلاسیک نیاز به نگهداری مداوم دارند و باید همیشه تمیز شوند، در غیر این صورت ممکن است زودتر فرسوده شوند.
  • زمان آماده سازی کابینت های کلاسیک بسیار بیشتر است و دلیل آن هم این است که این مدل جزئیات زیادی دارد.

پروسه ساخت کابینت کلاسیک خارجی

جنس بدنه کابینت کلاسیک از ام دی اف است و برای درب های آن ازچوب های طبیعی مختلف با ضخامت های مختلف می توان استفاده کرد. نقش و نگار ها بر روی درب های کابینت کلاسیک توسط دستگاه سی ان سی اجرا می شود سپس توسط رنگ پاش بر روی آن رنگ پاشیده می شود و سمباده می خورد این مرحله چندین بار تکرار می شود .

بدنه های کابینت بعد از ساخت به محل پروژه فرستاده و نصب می شوند سپس اندازه گیری نهایی برای اطمینان کامل انجام می شود و درب های کابینت برای ساخت برده می شوند. درب ها بعد از ساخت نیز برای نصب برده می شوند و بعد از اندازه گیری نهایی باز شده وبرای رنگ به کارگاه فرستاده میشوند بعد از خشک شدن درب ها ،آن ها را به بدنه کابینت متصل می کنند و کابینت کلاسیک آماده استفاده خواهد بود.

دلیل تکرار این مراحل حساس بودن چوب و قیمت بالای آن است به همین دلیل برای جلوگیری از اشتباهات فرایند ساخت و نصب آن این پروسه را طی میکند.

بیشتر بخوانید مقاله کابینت کلاسیک خارجی : اجرا کابینت چوبی لوکس

کابینت کلاسیک خارجی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید