مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

هر نوع کابینتی که مدنظرتان باشد با توجه به تمام قابلیت ها و زیبایی های ظاهری یک سری معایب وو مزیت هایی را در بر می گیرد. باید بدانید هر نوع کابینتی، مزایا و معایب خاص خود را دارا است که زمان انتخاب کردن باید به آن‌ها توجه بسیار خاصی داشته باشید. کابینت‌های پلی اورتان مدلی از کابینت های وارد شده در بازار است که هم از این قاعده اصلا مستثنا نمی باشد و نمی‌توان منکر مزایا و معایب کلی آن‌ها بشویم. اگر مایل هستید کابینت‌هایی از این نوع  را برای آشپزخانه ی خودتان تهیه کنید، بهتر است اطلاعاتی در خصوص مزایا و معایب کابینت پلی اورتان در این مقاله را مطالعه کنید.

 مزایای پلی اورتان برای ساخت کابینت را ذکر کنید؟

  • انتخاب کردن کابینت‌های پلی اورتان در رنگ‌های بسیار متنوعی در بازار موجود هستند و تنوع رنگ آن‌ها به خاطر پاسخگویی به سلیقه‌ و انتخاب تمامی افراد مختلف یکی از بهترین مزایای کابینت پلی اورتان به حساب می آید.
  • مزیت مهم دیگر کابینت‌های پلی اورتان، کیفیت بسیار عالی و ماندگاری بسیار خوب آن‌ها در بین دیگر اجناس در بازار است. بهتر است بدانید این کابینت‌های شیک و لاکچری بسیار مقاومت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید دارند و استقبال از آن‌ها را به همین دلیل افزایش شدیدی یاقته  است.
  • مزیت بعدی نگهداریبسیار راحت و آسان و مهم تر از آن که برای افراد بسیار تمیز و وسواسی اهمیت زیادی دارد راحت تمیز کردن بدون دردسر کابینت‌های پلی اورتان بوده است که در زمره مزایای اصلی آن‌ها در بازار است. برای تمیز کردن این کابینت‌ها کافی است از دستمال نم‌دار با یک شوینده ی بسیار معمولی استفاده نمایید.
  • یکی از مزایای دیگر کابینت پلی اورتان زیبا‌تر بودن این کابینت‌های شیک در مقایسه با کابینت‌های معمولی هم به‌عنوان یکی دیگر از مزایای بسیار مهم آن‌ها شناخته شده است.

کابینت پلی اورتان دارای مزایای زیر نیز هستند:

  • کابینت پلی اورتان در برابر نم و رطوبت از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده است.
  • این نوع کابینت ها در برابر خش و ضربه، مقاومت بسیار بالایی داشته اند.
  • رنگ کابینت پلی اورتان به دلیل تابش نور خورشید اصلا هیچ تغییری پیدا نمی کند.
  • این نوع از کابینت ها در رنگ های بسیار متنوع اجرا می شود.
  • در کابینت پلی اورتان از رنگ های مات و براق متناسب با سبک هر مدل دکوراسیونی که بخواهید قابل استفاده می باشد.

پیشنهاد مطالعه در مقاله مزایا و معایب کابینت پلی اورتان : اجرا کابینت پلی اورتان در اصفهان

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

معایب پلی اورتان برای ساخت کابینت را ذکر کنید ؟

  • مواد پلی اورتان ها در زمان خشک شدن، گرد و غبار، پرز و ذرات ریز را سریعا به خود جذب می‌ نمایند که دردسر بسیار زیادی دارد. شاید این مساله ی بسیار جدی در میان رنگ‌های مختلف مصرفی به‌عنوان وجهی بسیار مشترک شناخته شذه باشد، اما در کل یکی از بدترین معایب پلی اورتان به حساب می آید.
  • مورد بعدی که عیب بسیار مهمی در بین قشر متوسط مردم است، قیمت و نرخ بسیار بالای پلی اورتان خارجی و باکیفیت را می‌توان یکی از مهمترین معایب معرفی کنیم. البته بد نیست بدانید این روزها در بیشتر  کارخانه‌هایی در کشور ایران به تولید پلی اورتان‌هایی مشغول به کار هستندکه از نظر موارد و پارامترهای کیفیتی با نوع خارجی رقابت بسیار شدیدی می‌کنند.
  • نگهداری از کابینت پلی اورتان شاید بسیار آسان بوده باشد، اما نیازمند رعایت یک سری نکات ویژه و بسیار مهم است. رعایت نکردن این نکات در نگهداری کابینت‌های پلی اورتان و استفاده از آن‌ها در شرایط محیطی که مطلوب و مناسب نباشد، موجب کدر شدن و بد رنگ شدن رنگ کابینت و تغییر رنگ جزئی آن می شود. پس این موضوع را هم می‌توان جزئی از مهمترین معایب استفاده از پلی اورتان در ساخت کابینت ها بدانیم.

تنوع رنگ کابینت‌‌های پلی اورتان

فکرش را بکنید هر خانه‌ای لاکچری در سطح شهر دکوراسیون خاص خود را دارد و یک سری رنگ‌ها در آن بسیار قابل توجه می باشند. همان‌طور که می‌دانید، هم‌خوانی یا اصطلاح هنری آن هارمونی داشتن رنگ کابینت‌ها با کل دکوراسیون منزل یک مساله ی بسیار مهم و غیر قابل چشم‌پوشی بوده است. به همین دلیل  است که کارخانه‌های تولیدی این کابینت ها سعی داشته‌اند تا کالیته رنگ تکمیلی از کابینت‌های پلی اورتان را در تمامی بازار ارائه دهند تا بتوانند پاسخگوی نیاز افراد با سلیقه های خاص و مختلف باشند، خوشبختانه موفق نیز بوده اند، انواع رنگ کابینت پلی اورتان را به بازار برای دکوراسیون عرضه نمایند.

کالیته های پلی اوتان عبارت است از: رنگ‌های بسیار خنثی، رنگ‌های شاد پاستیلی و تابستانی، رنگ‌های رایجی مانند قهوه‌ای و…، بیشترین استفاده را در بازار دکوراسیون داخی این نوع کابینت‌ها را داشته‌است، البته بدانید که سبک کابینت باید با رنگ آن هم‌خوانی بسیار کاملی نیز داشته باشد و این مساله هرگز نباید نادیده گرفته شود.

تعریف دقیق کابینت پلی اورتان چیست؟

از سال‌های بسیار دور که کابینت به‌عنوان یکی از اجزای اصلی خانه و کاشانه ی افراد شناخته شد، طراحی‌ها و سبک‌های بسیار مختلفی از کابینت به بازار ارائه گردید. این مساله کمک بسیار فراوانی کرد تا افراد با همه‌ی سلیقه هایی که دارند بتوانند در منزل خود یک کابینت شیک و کاربردی نصب کنند که با دکوراسیون منزل آن‌ها کاملا هم‌خوانی و هارمونی رنگی داشته باشد. این روزها با پیشرفت فناوری صنعت کابینت‌سازی در تمامی حوزه های شهری ، متریال متنوعی در ساخت کابینت‌های آشپزخانه استفاده ی بسیار فراوانی می‌شود که یکی از پرطرفدارترین آن‌ها پلی اورتان شناخته شده  است.

پ

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

به نظر شما پلی اورتان چه نوع مادهای است؟

باید بدانید پی اورتان در واقع ماده‌ای می باشد که از ترکیب رزین پلیول به‌عنوان ماده ای بسیار اصلی یا پایه و عامل پخت پلی ایزوسیانات به‌عنوان سخت‌کننده درست می‌گردد. این ماده از وزن ملکولی بسیار زیادی برخوردار می باشد و زمانی که از آن روی هر سطحی استفاده کنند، آن سطح را در برابر هر چیزی که فکرش را بکنید مقاوم می‌سازد. نور کاملا مستقیم خورشید، باد و باران و موارد مشابه نمی‌توانند روی سطوحی که آغشته به پلی اورتان باشد، تاثیر بگذارند. پوشش‌های حاوی مواد پلی اورتان در موارد بسیار زیادی که فکرش را بکنید کاربرد بسیار فراوانی  دارند و استفاده از آن‌ها محدود به سطوح و جاهای خاصی نمی‌شود؛ به همین دلیلی که گفتیم، می‌توان گفت میزان پوشانندگی پلی اورتان روی سطوح سنگین و بسیار سخت، چوبی، فلزی، بتنی و… هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد؛ بنابراین، می‌توانیم این نتیجه را بگیریم چیزی به‌عنوان کابینت پلی اورتان اصلا وجود ندارد و این ماده به عنوان یک لاک پوششی بسیار کاربردی یا رنگی است که می‌تواند سطح کابینت را به خوبی بپوشاند.

انواع کالیته  های رنگ پلی اورتان را نام ببرید؟

کابینت های پلی اورتان در سه حالت براق، نیمه براق و مات قابل استفاده می باشد، که همگی قدرت پوشانندگی بسیار بالایی را داشته اند  و زیبایی منحصر‌به‌فردی را در بر می گیرند؛ اما، مساله ی بسیار مهم که ممکن می باشد ذهن بسیاری را به خود درگیر کند، انواع کالیته های رنگی پلی اورتان می باشد. کالیته رنگ پلی اورتان در کارخانه‌های تولیدی تکمیلع تکمیل می باشد و اصولا آن‌ها رنگ‌های اصلی را تولید می‌کنند و افراد بسیاری می‌توانند با ترکیب این رنگ‌ها، به رنگ دلخواه و مدنظر خود دسترسی پیدا کنند.

نحوه ی استفاده از پلی اورتان در ساخت کابینت

همان طور که در این مقاله درباره ی این کابینت ها توضیح دادیم، کابینت‌ پلی اورتان اصلا  وجود خارجی ندارد و فقط کابینت از جنس چوب، فلز و… با رنگ پلی اورتان پوشیده می شوند. در ساخت و ساز کابینت، پلی اورتان را باید با توجه به یک سری نکات بسیار مهم استفاده کرد. در زیر، مراحل استفاده از پل اورتان در ساخت یک کابینت چوبی را برایتان شرح می دهیم: در  ابتدا رنگ را از روی سطح کابینت پاک کنید،کابینت را سمباده بزنید و آب‌بندی نمایید، اگر از پرکننده چوب استفاده می کنید، اجازه دهید کاملا خشک باشد، با قلموی بسیار مخصوص یا پارچه‌ای که به هیچ وجه پرز نمی‌دهد، سطح را با رنگ پلی اورتان پایه آب یا روغن پوشش دهید بعد از آن اجازه دهید رنگ پلی اورتان روی سطح کابینت چوبی به خوبی خشک شود،  اگر قصد براق کردن سطح کابینت را  در نظر دارید، حالا از لاک پلی اورتان شفاف استفاده نمایید.

شاید کابینت‌هایی به‌رنگ مات را بیشتر دوست داشته باشید، اما باید بدانید پلی اورتان براق طول عمر مفید و بسیار بیشتری را دارد و علاوه بر آن پوشش بسیار مقاوم‌تری روی سطح کابینت ایجاد می‌نماید؛ پس، توصیه می‌کنیم حتما از پلی اورتان شفاف استفاده نمایید.

پیشنهاد مطالعه : قیمت کابینت پلی اورتان اصفهان

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید