طراحی کابینت کلاسیک

طراحی کابینت کلاسیک

طراحی کابینت کلاسیک به دلیل سبک به خصوص آن، کار ساده ای نخواهد بود. درواقع، سبک کلاسیک به گونه ایست که در نهایت سادگی باید بتواند تجمل گرایی و زیبایی را به رخ کشیده و نمایی از هنر و اشرافی گری را به نمایش گذارد. به همین دلیل طراحی آشپزخانه‌ کلاسیک دارای اصول و راهکارهای به خصوصی می باشد که در روند طراحی و ساخت آن باید بدان عمل کرد.

توجه داشته باشید که در طراحی کابینت کلاسیک بدلیل تنوع بالا در نوع متریال و مدل های طراحی کابینت، حد و مرزی وجود نداشته و به راحتی می توان کابینتی بر اساس سلیقه خود در سبک کلاسیک طراحی و آن را در دست تولید قرار داد. تنوع بالای این کابینت ها یکی از اصلی ترین دلایلی است که موجب شده تا کابینت کلاسیک در سراسر دنیا محبوب شده و افراد زیادی این سبک را به سایر سبک های ساخت کابینت ترجیح دهند.

یکی از اصول طراحی کابینت کلاسیک توجه به جزئیات و تمام ریزه کاری هایی است که شاید در نگاه اول خیلی به چشم نیاید، اما همین پرداختن به جزئیات است که موجب جلوه گری این کابینت و همچنین پرطرفدار بودن سبک آن شده است. البته باید در نظر داشت که به دلیل گران قیمت بودن کابینت تمام چوب کلاسیک، بسیاری توانایی سفارش ساخت کابینت کلاسیک را ندارند! اما نکته مثبت این موضوع این است که با توجه به تنوع بالای متریال های سبک کلاسیک، با یک مشاوره عالی با متخصصین ساخت کابینت می توانید بر اساس هزینه مورد نظر خود کابینت کلاسیک خود را سفارش دهید. برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص سفارش کابینت کلاسیک می توانید با کارشناسان آلپینودکور به شماره 09133006214 تماس بگیرید.

اصول طراحی کابینت کلاسیک

یکی از پایه ای ترین اصولی که در طراحی کابینت کلاسیک باید در نظر گرفت، هماهنگی و ست شدن آن با محیط می باشد. به عنوان یک مثال ساده، می توان به ست کردن لباس افراد اشاره کرد، که برای آن سعی می کنیم پیراهن خود را با دیگر المان ها مانند شلوار، کفش و حتی کیف و دیگر اکسسوری های خود ست کنیم. در طراحی کابینت کلاسیک نیز رعایت این اصول یکی از اصلی ترین شروط تاثیرگذار در زیبایی و جلوه گری کابینت و محیط آشپزخانه خواهد بود.  مواردی همچون انتخاب رنگ کابینت کلاسیک، نقوش و ابزارآلات آن و همچنین جنس آن بر اساس همین اصول انجام می گیرد.

به طورکلی از اصلی ترین اصول و قواعد طراحی کابینت کلاسیک می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • استفاده از رنگ های سفید، طلایی، کرم و طوسی
  • لبه های گرد و تراش خورده
  • بکار گیری سنگ های طبیعی و مصنوعی برای صفحه کابینت
  • دستگیره ها و درب های طرح دار
  • استفاده از چوب و روکش چوب و همچنین رنگ در ساخت کابینت

طراحی کابینت کلاسیک

7 اصل اساسی در طراحی کابینت کلاسیک

  • عدم سادگی و استفاده از طراحی ها و ابزارآلات

بطورکلی طراحی و ساخت کابینت کلاسیک باید به صورتی انجام گیرد که علاوه کاربرد و کارایی موردنیاز، ظاهری لوکس و بسیار زیبا نیز به محیط آشپزخانه و منزل القا کند. در برخی موارد، تصور بسیاری از افراد بر این است که، طراحی کابینت کلاسیک حتما باید بسیار پر کار بوده و نقش و نگار شلوغی داشته باشد؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که کابینت کلاسیک سفارشی ترین نوع کابینت بوده و همه جزئیات  طراحی آن به سلیقه مشتری انجام خواهد شد. همچنین تنوع در طراحی آن موجب شده است تا بتوان طراحی این کابینت هارا برای انواع سلیقه ها انجام داد.

به عنوان مثال، بسیاری از افرادی که علاقه ای به طراحی های شلوغ نداشته و ترجیح آنها سادگی می باشد، می توانند با استفاده از طراحی کابینت نئوکلاسیک، کابینت دلخواه خود را سفارش دهند.

  • توجه در انتخاب رنگ

در طراحی کابینت ‌های کلاسیک معمولا رایج ترین رنگ های مورد استفاده سفید، کرم، قهوه‌ای، خاکستری یا رنگ چوب (فندقی، ماهگونی، گردویی) می باشند. رنگ سفید به دلیل اینکه موجب بزرگتر جلوه دادن فضا شده و زیبایی و آرامش خاصی را نیز به محیط القا می کند، از دسته رنگ های پر فروش کابینت کلاسیک بشمار می آید.

مهمترین رنگ هایی که در صنایع چوب و تولید کابینت آشپزخانه استفاده می شود رنگ های پولیش، پلی اورتان، پلی استر و نیم پلی استر می باشد که به ترتیبی که ذکر شده اند، دارای قیمت و کیفیت کمتری خواهند بود. البته پولیش هم قیمت قابل توجهی داشته و هم حالت عمومی ندارد و تنها برای سبک و مدل های خاصی مورد استفاده قرا می گیرد. اما رنگ پلی اورتان بهترین رنگ مورد استفاده در صنایع چوب بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد.

  • توجه به جزئیات

جالب است بدانید اکثر لبه ها و گوشه ها در سبک کلاسیک دارای حالت گرد و منحنی شکل می باشند. استفاده از صفحاتی با گوشه‌های گرد(سنگ‌های کورین یا کوارتز ابزار خورده) نمونه ای بارز از آن است که موجب زیبایی بیشتر کابینت آشپزخانه خواهد شد. البته بعضی از مردم طراحی سنتی را با طراحی کلاسیک اشتباه می گیرند، با اینکه این دو سبک دارای شباهت های زیادی می باشند اما لزوما یکسان نبوده و تفاوت های زیادی دارند.

طراحی کابینت کلاسیک

  • استفاده از تضاد رنگ ها در طراحی کلاسیک

همانطور که گفته شد در طراحی کابینت آشپزخانه‌ کلاسیک، استفاده از رنگ سفید کاربرد زیادی دارد اما استفاده بیش از حد رنگ‌های روشن موجب ایجاد یکنواختی در دکوراسیون و فضای آشپزخانه خواهد شد. به همین دلیل می‌توان با بهره گیری از رنگ تیره در سایر عوامل، مانند سنگ کوارتز طوسی یا مشکی برای روی کابینت رنگ روشن و یا استفاده از کفپوش‌های آشپزخانه با رنگ قهوه ای سوخته تضاد رنگی زیبایی ایجاد کرد که این موضوع موجب  جذابیت هرچه بیشتر دکوراسیون آشپزخانه خواهد شد.

در مقابل می توان از ترکیب کابینت بارنگ پوششی تیره مانند طوسی یا نوک مدادی و خاکستری با سنگ های سفید مثل گرانیت و مرمر بهره برد. در مجموع استفاده از تضاد رنگ ها امری رایج و یکی از اصول طراحی کابینت کلاسیک می باشد.

  • سادگی در عین پیچیدگی

به طورکلی کابینت کلاسیک از دسته کابینت های پرکار به شمار می آید؛ اما یکی از اصلی ترین خصیصه های کابینت های کلاسیک جلوه گری آنها در نهایت سادگی می باشد. از بین انواع کابینت‌های آشپزخانه طراحی کابینت کلاسیک چوبی به شکلی  می باشد که طرفداران بیشتری نسبت به کابینت های معمولی دارد.

البته باید بدانید که کابینت آشپزخانه تمام چوب جذاب ترین و گران قیمت ترین نوع کابینت کلاسیک است. در این سبک از کابینت، حکاکی‌های برجسته و زیبایی روی درب ها و دیگر بخش هایی که در معرض دید قرار دارند که اصطلاحاً به آنها نما می گویند صورت می گیرد. همچنین بعضی از قسمت های کابین هوایی و جزیره کابینت کلاسیک چوبی بصورت شیشه خور ساخته می شود که این قابلیت در طراحی نما و ویترین بسیار اهمیت دارد و موج زیباتر شدن فضای آشپزخانه خواهد شد.

بطور کلی خصوصیات کابینت طرح کلاسیک شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از چوب، روکش چوب و رنگ
  • دارای برجستگی و فرورفتگی
  • ستون و سرستون منبت کاری شده
  • طراحی و اجرای زمان بر
  • قیمت بالاتر نسبت سایر کابینت ها
  • استفاده از سنگ بجای صفحه کابینت های معمول

طراحی کابینت کلاسیک

  • تقارن در طراحی کابینت کلاسیک

قرینه بودن یکی از اصلی ترین ویژگی های کابینت کلاسیک می باشد؛ این بدین معناست که هر تعداد و هر مدل کابینتی که در یک طرف آشپزخانه نصب شده باشد، در طرف دیگر آشپزخانه نیز باید قرار گیرد. همچنین در نظر داشته باشید که نقوش حکاکی شده روی سطوح و حتی اندازه و تعداد ستون ها و سر ستون ها در دوطرف کابینت بایکدیگر هماهنگی و انطباق خواهند داشت.

  • استفاده از ویترین در طراحی کابینت کلاسیک

یکی از زیبایی‌های کابینت‌ کلاسیک در نظر گرفتن قسمتی شیشه بین کابینت‌هاست که نمای ویترین می باشد. وجود ویتیرین در نمای کابینت این امکان را به شما خواهد داد تا داخل آن را با اشیا زیبا پر کرده و موجب جلوه گری هرچه بیشتر کابینت ها شوید.

یکی از بهترین خصیصه های سبک کلاسیک این است که، اگر از کابینت کلاسیک در آشپزخانه خود استفاده کنید هیچ‌گاه نگران قدیمی شدن آن نخواهید بود!! مخصوصا اگر طراحی کابینت کلاسیک ساده باشد و از رنگ های روشن مثل سفید و کرم استفاده کرده باشید. چراکه این نوع کابینت در تمام ادوار جذابیت و زیبایی خود را حفظ خواهد کرد.

 

پیشنهادات داغ برای مطالعه :

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید