تفاوت کابینت چوبی و وکیوم

تفاوت کابینت چوبی و وکیوم

تفاوت کابینت چوبی و وکیوم

در این مقاله به بررسی تفاوت کابینت چوبی و وکیوم میپردازیم. اگر در حال خرید خانه ای نو می باشید و یا این که قصد دارید بعد مدتها دکوراسیون آشپزخانه تان را کلا متحول نمایید باید درمورد انواع کابینت تحقیقی اصولی کرده باشید و جنس و مدل های بسیار مختلف آن ها شما را بسیار گیج کرده است. کابینت چوب و وکیوم دو مدل از انواع کابینت ها می باشند که درابتدا قصد داریم به تفاوت های این دو بپردازیم؛ انتخاب انواع بسیار مختلفی از کابینت قطعا به بودجه ی مالی ،سلیقه ، انداره آشپزخانه و عوامل مهم دیگری وابسته است اما دانستن در مورد اینکه این کابینت هایی که در تیتر بالا گفتیم از چه موادی ساخته شده اند شاید برایتان  بسیار جالب  شده باشد و به انتخاب شما کمک بسیار زیادی نماید. با پیشرفت کردن دستگاه ها و مدرن شدن کارخانه ها تنوع کابینت ها بیشتر از آنچه که فکر کنید بیشتر شده است و درست است که این امر بسیار مطلوب می باشد ولی در انتخاب کردن خانواده ها را به شدت گیج میکند؛ از این جهت به بررسی کابینت چوب و وکیوم پرداختیم و سایر تفاوت های بین این دو را ذکر می کنیم.

به طور بسیار کلی اگر به دنبال کابینتی بسیار شیک با کلی جزییات می باشید؛ یا از طرح‌هایی که دارای منبت‌کاری و سرستون‌ هستند بسیار لذت می‌برید؛ و البته نیم‌نگاهی هم به اوضاع جیبتان دارید و به دنبال هزینه‌ی کمتری هستید، می‌توانید به سراغ کابینت وکیوم می رویم.

ولی اگر به دنبال یک حس بسیار کلاسیک خالص و لاکچری می باشید و دوست‌دارید صاحب یک آشپزخانه ای سبکی بسیار مجلل با اصالت و با دوام می گردید، به سراغ کابینت‌های چوبی می رویم. ساخت و نصب این نوع کابینت  هزینه‌های بسیار اضافی را به همراه خواهد داشت؛ البته اگر همچنان عاشق این مدل خاص کابینت ها یم باشید پس باید هزینه های بسیار گران قیمت آن را هم به گردن بگیرید.

پیشنهاد مطالعه در مقاله تفاوت کابینت چوبی و وکیوم : اجرا کابینت چوبی لوکس

تفاوت کابینت چوبی و وکیوم

تفاوت کابینت چوبی و وکیوم را نام ببرید؟

به بررسی سایر تفاوت های کابینت چوب و وکیوم می پردازیم پس این تیتر را اصلا از دست ندهید و مطالعه کنید:

  • تنوع طرح‌ و رنگ کابینت آشپزخانه وکیوم و سازگار با دکوراسیون سنتی و مدرن

 کابینت های وکیوم را باید متنوع‌ترین و منعطف‌ترین کابینت های موجود در بازار از لحاظ طراحی و رنگ بدانید. این کابینت ها دارای تنوع بسیار زیاد طرح و رنگ بسیار بالایی می باشند به همین علت میتوانید انتخاب های بسیار زیبایی مطابق با سلیقه خود را داشته باشید و کاری کنید که با انواع دکوراسیون‌های سنتی و مدرن همخوانی بسیار زیادی داشته باشد. از طرفی طرح‌های سنتی حکاکی شده بر روی این کابینت بدین معنی می باشد که می‌توان از طرح‌های سنتی و قدیمی به بهترین شکل ایده گرفت؛ ولی کابینت های چوب طبق نقش و نگار های بسیار محدود چوب ها و بافتی که دارند تنوع بسیار زیادی همانند: کابینت های وکیوم را هرگز نخواهند داشت.

اجرای طرح های کلاسیک و ( ۳D سه بعدی) در کابینت آشپزخانه وکیوم

طرح های کابینت های کلاسیک دارای نقش و نگارهای بسیار زیادی برآمده و فرورفته ی بسیار زیادی را دارند و اجرای آنها بر روی کابینت چوب صرف نظر از زمان بر بودن، هزینه بسیار گزاف و بسیار بسیار زیادی را به خریدار تحمیل می کنند، ولی بر روی کابینت های وکیوم به راحتی و به سرعت بسیار زیادی  و با هزینه ای بسیار کم و خیلی اندک تحقق می یابد.  از آنجایی که در تولید کردن کابینت اشپزخانه وکیوم از دستگاه های کاملا  اتوماتیک و پیشرفته استفاده ی بسیار زیادی خواهد آمد؛ شما می توانید طرح های بسیار دلخواه خود را با نرم افزارهای ۳D به طرح روی MDF تبدیل می نمایند. کابینت‌های چوب در مقایسه نمودن با سایر انواع کابینت، بسیار گرانقیمت تر می باشند.

تمیز کردن  این نوع کابینت ها هم اگر به سراغ یک طرح پر از جزییات  بسیار زیاد بروید به شدت به مشکل برخواهید خورد. یک نکته ی بسیار مهم دیگر این‌که اگر رنگ ‌پلی‌استر و روکش این نوع کابینت دچار خش هایی حتی جزیئ بشود؛ راه را برای نفوذ رطوبت به داخل کابینت ها به شدت باز می‌ کند و این یعنی باید خیلی زود با کابینت دوست‌داشتنی‌تان خداحافظی نمایید. حالا چرا خداحافظی کنید؟ به خاطر نوع رنگ نمی‌توانید یک قلم رنگ آمیزی دستتان بگیرید و با لکه‌گیری کردن، آن را ترمیم کنید؛ بلکه باید آن قسمت را باز کرده و به کارخانه بفرستید تا دوباره رنگ و رو پیدا کند خب با دانستن این موارد درباره ی کابینت های چوبی کابینت های وکیوم این دردسر ها را اصلا ندارند.

پیشنهاد مطالعه در مقاله تفاوت کابینت چوبی و وکیوم : اجرا کابینت پلی اورتان در اصفهان

تفاوت کابینت چوبی و وکیوم

کابینت وکیوم چیست؟

کابینت های وکیوم  از لحاظ مواد و سایر متریال، نسل سوم کابینت های آشپزخانه می باشند. نسل اول کابینت‌ها را کابینت های چوبی شکل می‌دادند، کابینت‌های چوبی به دلیل داشتن طرح‌های بسیار شلوغ و مجلل دست ساز اصلا مطابق با سلیقه افراد مدرن نبوده است و ترجیح می‌دادند که از کابینت‌های بسیار منظم و با ریتمی بسیار یکسان استفاده نمایند.

به همین علت این کابینت های چوب جای خود را به کابینت‌ های فلزی داده است که هم طول عمر بسیار بالایی داشته باشد  و هم هزینه چندانی را در برنگیرد.کابینت های فلزی نیز ایرادات و معایب بسیار خاص خود را دارند. اولین و بزرگترین ایرادی که بر کابینت های فلزی وارد بود. با عبور کردن  از دوره کابینت‌های فلزی نوبت به استفاده از MDF در طراحی کابینت رسید. کابینت ام دی اف؛ خام به دلیل قیمت بسیار  پایین هنوز در بین عده ی بسیار زیادی از مردم رواج یافته است، اما با وجود محاسن بسیار زیاد به دلیل ضعف آن در برابر رطوبت، سازندگان به فکر ب روکش PVC بر قامت آن افتادند و از سویی دیگر به دنبال مسیری برای اجرای طرح های کنده کاری بر روی آن تشویق شدند. و اینجا بود که کابینت های وکیوم به بازار روانه شد.

کابینت های وکیوم با پیدایش تکنولوژِی بسیار کاربردی وکیوم و  دستگاه‌ تراش CNC، رونق بسیار زیادی یافته است و موفق شده است  تا محبوبیت بسیار زیادی بین کابینت های آشپزخانه‌ را کسب نماید. این امکانات باعث شده است  تا علاوه بر افزایش بسیار زیاد مقاومت در برابر رطوبت، طراحی روی کابینت با تکرارپذیری بسیار زیاد و بالایی اجرا گردد و هر طرح دلخواهی امکان پیاده سازی در این کابینت ها را بیابد.

بکابینت هایی که دارای روکش وکیوم بوده باشند را کابینت وکیوم نام داده اند. روکش وکیوم نام یک محصول یا یک شی خاص نمی باشد،  نام یک تکنولوژی می باشد که از آن برای فشرده سازی کردن ذرات و ایجاد خلا استفاده ی بسیار زیادی می‌شود.

کابینت تمام چوب چیست ؟

کابینت چوب اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین نوع کابینت در آشپزخانه می باشد که  در خانه‌های بسیار مجلل و بسیار بزرگ مورد استفاده ی بسیار زیادی قرار خواهد گرفت و زینت بخش فضای خانه و محیط طبخ غذا خواهد شد. بطور بسیار معمول بدنه کابینت چوب از بسیار عالی و  MDF درجه یک و بقیه قسمت‌ها که شامل درب، ستون و سر‌ستون، تاج و زیرچراغ از چوب و روکش چوب طراحی می‌شود. آسیب پذیر بودن بسیار زیاد چوب خام در برابر رطوبت و عوامل محیطی تمامی کابینت‌های چوب طبیعی به رنگ آمیزی بسیار دقیق و ایمنی نیازمند می باشند. روکش رنگ هم از سطوح چوبی به خوبی محافظت می نماید و هم باعث زیبایی بسیار زیاد و بیشتر کابینت ها خواهد شد. مهم ترین مزایا کابینت چوب عبارتند از :

  1. جذابیت و گرمی بسیار زیاد و خاص بدلیل استفاده کردن از چوب طبیعی
  2. تولید سفارشی و تطابق حداکثری با سلیقه افراد
  3. استفاده کردن بسیار بهینه از فضا با کم ترین پرتی ممکن
  4. تنوع بسیار زیاد و بالا در انتخاب مدل و رنگ کابینت
  5. طول عمر و دوام بسیار زیاد

پیشنهاد مطالعه در مقاله تفاوت کابینت چوبی و وکیوم : قیمت کابیت چوبی لوکس اصفهان

تفاوت کابینت چوبی و وکیوم

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید