تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت کابینت انزو و ممبران

کابینت Enzo اولین بار توسط یک کمپانی ایتالیایی آمریکایی به نام Zentique به بازار معرفی شد. این شرکت کابینت هایی با طرح های بسیار خاص تولید و به بازار عرضه کرد. این باعث شدتا تعداد بیشتری از مشتریان و افراد فعال در زمینه طراحی داخلی شیفته کابینت انزو شوند. امروزه بسیاری از افراد در کشورهای مختلف از این نوع کابینت برای زیباسازی منزل و آشپزخانه خود استفاده می کنند.

به عبارتی می توان این کابینت ها را ترکیبی از دو مدل شیشه ای و وکیوم دانست که طراحی متفاوتی دارد و توانسته امروز به شهرت جهانی دست یابد. اگر بخواهیم این کابینت ها را دسته بندی کنیم می توان آن را در دسته کابینت های پست مدرن پولیش شده قرار داد. کابینت انزو در دو نوع رنگ شده و روکش دار در بازار موجود می باشد. نوع روکش دار به صورت وکیوم پی وی سی طراحی و تولید می شود. البته بسیاری از افراد کابینت انزو رنگ شده را به دلیل ظرافت و زیبایی بیشتر به کابینت وکیوم ترجیح می دهند. توجه داشته باشید که کابینت وکیوم انزو قیمت کمتری نسبت به کابینت انزو رنگ شده دارد.

در کابینت های انزو توجه به کیفیت رنگ از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. همچنین کسانی که به دنبال یک کابینت زیبا و شیک انزو هستند. توصیه ما به شما این است که در انتخاب یراق آلات و لوازم جانبی با کیفیت بسیار دقت کنید.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت انزو و ممبران : قیمت کابینت چوبی لوکس اصفهان

تفاوت کابینت انزو و ممبران

تفاوت بین کابینت انزو و کابینت ممبران

شاید از نظر بسیاری از افرادی که آشنایی کامل با انواع کابینت ندارند، اما باید توجه داشته باشید که این نوع کابینت ها تفاوت های اساسی با یکدیگر دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. اول از همه، هر دو کابینت از ام دی اف روکش دار ساخته شده اند. به خصوص کابینت انزو با روکش پی وی سی شباهت زیادی به کابینت ممبران دارد.

مهمترین تفاوت این دو نوع کابینت در ضخامت درب آنهاست. در کابینت ممبران از ورق های ام دی اف با ضخامت 16 یا 18 میلی متر استفاده می شود. در حالی که درب کابینت های انزو ضخامت بیشتری دارد و این ضخامت حدود 25 میلی متر است. البته در برخی مواقع استفاده از ورق های ام دی اف با ضخامت 32 یا 40 میلی متر نیز مرسوم است.

از مهم ترین تفاوت های کابینت انزو و ممبران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یراق آلات به کار رفته در کابینت انزو کیفیت فوق العاده بالایی خواهند داشت. چون گفته شد ضخامت درب ها زیاد است و در نتیجه سنگین ترند. نتیجتا برای نگه داشتن آنها روی بدنه کابینت باید از یراق آلات مرغوب استفاده کرد. ضخامت روکش مورد استفاده در تولید کابینت انزو در مقایسه با کابینت ممبران بیشتر است. در نتیجه کیفیت بیشتری دارند.
  • در کابینت انزو گاهی به جای روکش از رنگ استفاده می کنند که تاثیر بسیار بیشتری خواهد داشت.
  • کابینت ممبران در مقایسه با کابینت انزو قیمت پایین تری دارد.
  • کابینت انزو دارای قطر روکش بیشتری نسبت به کابینت وکیوم می باشد.
  • کابینت انزو دارای قطری ۸ میلی متر کمتر از کابینت وکیوم در قسمت لبه های کابینت،می باشد.
  • کابینت آشپزخانه ممبران دارای تنوع طرح و رنگ گسترده تری نسبت به کابینت انزو می باشد.
  • کابینت آشپزخانه انزو تنوع رنگ محدودتری نسبت به کابینت آشپزخانه ممبران دارد.
  • کابینت ممبران فضایی کلاسیک و کابینت انزو فضایی نیمه مدرن در محیط ایجاد خواهد کرد.
  • فرآیند ساخت کابینت انزو و پیچیدگی آن، قیمت نهایی این کابینت را نسبت به کابینت ممبران افزایش داده است.
  • نظافت کابینت انزو به دلیل سطح صاف این مدل، بسیار راحت تر از کابینت وکیوم می باشد.
  • کابینت انزو مناسب فضاهای کوچک تر و کابینت ممبران مناسب فضاهای بزرگ تر می باشد.

به همین دلیل کسانی که به دنبال کابینت های اقتصادی با سبک طراحی مشابه هستند، کابینت ممبران را به کابینت انزو ترجیح دهند.

کابینت انزو بهتر است یا ممبران ؟

از آنجایی که این دو مدل کابینت از نظر ظاهری بسیار متفاوت هستند و سبک خاص خود را دارند، این سلیقه افراد است که تعیین می کند کدام یک را برای آشپزخانه خود انتخاب کنند. اگر می خواهید محیطی مدرن داشته باشید انزو بهترین گزینه است و اگر می خواهید به خانه خود شخصیت کلاسیک بدهید ممبران بهتر است.

کابینت های ممبران معمولا در رنگ های متنوع تولید می شوند اما انزو به دلیل درخشندگی معمولاً سفید است تا بتواند نور را بهتر منعکس کند. این ویژگی کابینت انزو باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شود. علاوه بر این، مدل انزو برای آشپزخانه های کوچکتر قابل نصب است، در حالی که ممبران باید در آشپزخانه های متوسط ​​و بزرگ نصب شود.

کابینت های انزو به دلیل سطح صیقلی و معمولا براق، در صورت لکه گیری بهتر خود را نشان می دهند، اما به راحتی با مواد شوینده مختلف تمیز می شوند و اولین جلا را به آن می دهند. در حالی که تمیز کردن کابینت های ممبران به دلیل شیارها و کنده کاری هایی که دارند کمی دشوار است.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت انزو و ممبران : اجرا کابینت پلی اورتان در اصفهان

تفاوت کابینت انزو و ممبران

مزایای کابینت ممبران

  • دارای هر دو سبک تولید شده مدرن و کلاسیک
  • انواع بسیار زیاد
  • تنوع رنگی بسیار زیاد
  • زیبایی و لاکچری بودن این کابینت ها

معایب کابینت ممبران

  • طراحی بسیار ظریف و زیبا و بسیار پیچیده
  • تعمیر کابینت ممبران : روکش های پی وی سی کابینت های ممبران حساس بوده و ممکن است پس از مدتی به نور خورشید واکنش نشان داده و تغییر رنگ دهند. ذکر این نکته ضروری است که این تغییر رنگ بستگی به نوع پوشش پی وی سی به کار رفته در کابینت دارد.
  • زمانی که در پوشش کابینت های ممبران به نکات تولید توجه نشود و از چسب درجه یک بی دقت استفاده نشود، ممکن است بعد از مدتی بین وکیوم و چوب فاصله ایجاد شود.

مزایای کابینت انزو

  • روی درب کابینت انزو طرح هایی با دستگاه CNC انجام می شود و این طرح ها زیبایی آشپزخانه را چند برابر می کند.
  • در گذشته امکان استفاده از رنگ براق برای کابینت های درجه یک وجود داشت. اما اکنون می توان از این رنگ ها در کابینت های انزو استفاده کرد که برخی از آنها CNC هستند. از آنجایی که در بالای درهای کابینت تعداد زیادی انزو زون وجود دارد، بهتر است از یراق آلات فونتونی استفاده کنید.
  • کابینت های انزو به دلیل داشتن درهای ضخیم تری قوی و بادوام هستند.
  • به دلیل رنگ روشن و براق، انعکاس نور در آشپزخانه باعث درخشش بیشتر آن و همچنین بزرگتر نشان دادن فضای خانه و آشپزخانه می شود.
  • در برابر حرارت و آب بسیار مقاوم هستند.

معایب کابینت انزو

چون که یافتن مواد کابینت های انزو، به طور دقیق باهمان طراحی و رنگ و ویژگی بسیار سخت است، از این رو تعمیر کردن این کابینت ها کار بسیار دشواری است. این نوع کابینت ها یعنی انزو به چیز های تیز بسیار حساس اند. به دلیل حک شدگی های این کابینت های انزو امکان دارد بعد از مدتی شکسته یا ترک خورده شوند.

بیشتر بخوانید مقاله تفاوت کابینت انزو و ممبران : اجرا کابینت چوبی لوکس

تفاوت کابینت انزو و ممبران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید