رنگ کابینت آشپزخانه

کابینت سازی در اصفهان

رنگ کابینت آشپزخانه، یکی از اصلی ترین مباحثی است که در هنگام سفارش و خرید، باید به آن توجه بسیار و کاملی داشت؛ چراکه اولین قسمتی که بعد از ورود به آشپزخانه توجه ما را به خود جلب می کند، کابینت ها هستند. ما در این مقاله سعی داریم به شما بگوییم که چرا در هنگام انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، لازم است غیر از سلیقه شخصی، نکات مهم دیگری را هم در نظر بگیرید، بهترین رنگ کابینت برای آشپزخانه شما چه رنگی است و از چه شیوه ای برای خرید استفاده کنید که هزینه ای برای این کار درنظر دارید، هدر نرود و بتوانید پس از آن، هر زمان که در محیط آشپزخانه خود هستید، از انتخابتان لذت ببرید؛ پس پیشنهاد می کنیم برای انتخاب درست و بهتر، ادامه ی این مقاله را از دست ندهید!

اهمیت انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه

تا چه اندازه با روانشناسی رنگ ها آشنایی دارید؟ و اگر ندارید، فکر می کنید اهمیت آن در انتخاب رنگ ها، به چه اندازه است؟ بدون شک، یکی از مهمترین گزینه هایی که باید در انتخاب رنگ به آن توجه داشت، آن هم چنین قسمت هایی از خانه که بسیار تاثیرگذار و در دید هستند، روانشناسی رنگ هاست؛ چرا که رنگ ها با ما سخن می گویند و می توانند در روحیه بسیار تاثیرگذار باشند. در واقع شما اگر بتوانید انتخاب درستی برای رنگ کابینت آشپزخانه خود داشته باشد، می توانید برخی از عیب ها و نواقص آشپزخانه خود را بپوشانید. به عنوان مثال با انتخاب رنگ های روشن، می تواند فضای کوچک آشپزخانه خود را بزرگتر نشان دهید.

انتخاب رنگ مناسب

امروزه کمتر آشپزخانه ای را می توان دید که برای خود به صورت مجزا باشد و در اکثر منازل، آشپزخانه ها به صورت اپن هستند، از این رو بسیار اهمیت دارد که رنگی که برای کابینت ها استفاده می کنید، به دکوراسیون منزل و رنگ قسمت های دیگر خانه هم نزدیک باشد. پس در انتخاب رنگ حتما این نکته را در نظر داشته باشید تا فضای خانه دلبازتر به نظر برسد.

همخوانی رنگ کابینت ها با دکوراسیون

اگر در منزل خود از کاغذ دیواری یا پارکت استفاده کرده اید، دقت داشته باشید که رنگ کابینت آشپزخانه را به نوعی انتخاب نکنید که به صورت مجزا از سایر قسمت های خانه به نظر برسد؛ لازم است یک هارمونی و هماهنگی رنگ در بین کابینت ها و رنگ دیوار، سرامیک و یا پارکت های شما، وجود داشته باشد. شما همچنین می توانید نمونه های رنگ کابینت را در لینک thekitchn.com نیز مشاهده کنید.

اصول انتخاب رنگ

در انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه، سعی کنید که بیشتر از دو رنگ را انتخاب نکنید؛ چرا که تعداد رنگ بیشتر باعث حس شلوغی در آشپزخانه شما می شود؛ پس اگر قصد انتخاب دو رنگ را داشتید، سعی کنید از رنگ های مکمل استفاده کنید؛ چرا که زیبایی آشپزخانه شما را بیشتر می‌کنند.

سعی کنید هنگام انتخاب رنگ تنها به سلیقه شخصی و رنگی که دوست دارید توجه نکنید، چرا که معیارهای مهم تری از جمله اندازه آشپزخانه شما هم، در این میان مطرح است. اگر آشپزخانه شما به اندازه کافی بزرگ و جادار است، دست شما هم در انتخاب رنگ بازتر است. اما اگر آشپزخانه شما زیاد بزرگ نیست و از نظر فضا، محدودیت دارید، پس بهتر است بدانید که در انتخاب رنگ هم لازم است این نکته را در نظر بگیرید و انتخاب خود را به سمت رنگ های روشن ببرید.

انتخاب رنگ چوب

شاید به نظر برسد انتخاب رنگ چوب برای کابینت ها، کار ساده ای است؛ اما بهتر است بدانید که حتی کابینت های چوبی هم رنگ های متفاوتی دارند که نیاز است قبل از انتخاب حتما آن ها را بررسی کنید. در صورتی که اطلاع کاملی از رنگ ها و انواع آن ندارید، می توانید ازمتخصصین گروه آلپینو در این زمینه کمک بگیرید. برای تصمیم و انتخاب بهتر، می توانید از صفحه نمونه کارهای ما، دیدن کنید.

گروه های اصلی رنگ کابینت آشپزخانه

  • طیف رنگ های روشن

شما در استفاده از رنگ های روشن در واقع هیچ محدودیتی ندارید، چه فضای آشپزخانه شما بزرگ باشد و چه کوچک و محدود، رنگ های روشن باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضای آشپزخانه شما می شوند. کابینت های رنگ روشن، باعث بازتاب نور در آشپزخانه شما می شوند و فضا را روشن تر می کنند. انتخاب رنگ های روشن، بهتر و ساده تر با دیگر اجزای دکوراسون، هماهنگ می شود.این رنگ ها، اکثرا سرد هستند . باعث ایجاد آرامش در فضا می شوند. از نمونه های رنگ های روشن می توان به رنگ های : سفید، طوسی روشن و کرم اشاره کرد.

  • رنگ های گرم

اگر میخواهید محیط آشپزخانه خود را به فضایی پرانرژی و گرم تبدیل کنید، پیشنهاد می کنیم از این قبیل رنگ ها استفاده کنید. رنگ های گرم باعث افزایش میل و اشتها برای غذا می شوند و بسیار محیط شما را شاد و گرم می کنند. اما پیشنهاد می کنیم که از این رنگ ها بیشتر در لابه لای رنگ های دیگر و دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید. از جمله رنگ های گرم می توان به رنگ قرمز و نارجی اشاره کرد.

  • رنگ های خنثی

درواقع رنگ های خنثی به رنگ های گفته  می شود که نه گرم هستند و نه سرد و انتخابشان برای کابینت و فضای آشپزخانه بسیار انتخاب خوب و مناسبی است؛ چرا که به راحتی می توان با وسایل دیگر هماهنگشان کرد. استفاده از این رنگ ها، در فضا تعادل خاصی ایجاد می کند و از نمونه های آن، می توان به رنگ های : مشکی، بژ و خاکستری اشاره کرد.

  • رنگ های روز

حتما توجه کرده اید که هر سال رنگ های جدید و مطابق مد، در زمینه های مختلف ارائه می شوند. یکی از جاهایی که شما می توانید از این رنگ ها در آن استفاده کنید، فضای خانه و رنگ کابینت آشپزخانه است. استفاده از این رنگ ها باعث می شود فضای آشپزخانه شما به روز و کاملا مدرن به نظر برد. اگر آشپزخانه شما یک فضای قدیمی و کوچک دارد، می توانید با استفاده از این رنگ ها، یک فضای متفاوت و کاملا جدیدی را حس کنید. اما باید توجه داشته باشد همانطور که در زمان خاصی این رنگ ها مد می شوند، در زمان خاصی هم از مد خارج می شوند و باز مجبور هستید آن ها را تغییر دهید. اگر ظاهر آشپزخانه شما برایتان بسیار اولویت دارد و از نظر هزینه هم هیچ محدودیتی ندارید، می توانید از این نوع رنگ استفاده کنید.

در صورتی که هم از دسته افراد به روز و روی مد هستید و هم نمیخواهید دائما مجبور به تغییر آن ها و انجام هزینه های متفاوت باشید، می توانید از مشاوران آلپینو در این زمینه کمک بگیرید.برای این کار تنها کافیست شماره تماس خود را در فیلد زیر وارد کنید؛ کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس گرفته و تمامی اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیارتان قرار خواهند داد.

در نهایت،

در نظر داشته باشید که یکی از چالشی ترین انتخابات برای دکوراسیون منزل، رنگ کابینت آشپزخانه است؛ پس حتما حتما برای انتخاب آن از مشاورین و متخصصین گروه آلپینو راهنمایی بگیرید.