تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران

تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران

در ابتدای مقاله تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران ، باید بدانید که کابینت پلی اورتان چیست؟ کابینت پلی اورتان ، همان کابینت چوبی یا ام دی اف خام می باشد که پوششی از رنگ پلی اورتان (polyurethane paint)  روی سطوح و در سایز های بسیار مختلفی از آن اجرا می‌ گردد. رنگ پلی یورتان در مقایسه کردن با رنگ‌های دیگر در بازار، کیفیت و طول عمر بسیار بالاتری را داشته است و  از نظر قدرت چسبندگی روی سطح چوب و MDF خام بسیار مناسب می باشد و به سرعت خشک شده و صفت می شوند. چرا وقتی می‌توانید برای ساخت کابینت آشپزخانه از MDF معمولی یا هایگلاس استفاده کنید از MDF خام رنگ شده استفاده می‌نمایید؟

پاسخ دادن به این سوال مشخص است: کابینت‌ های گلاس یا MDF معمولی به دلیل  روکش و  ظاهری بسیار ساده‌ای که دارند نمی‌توان با CNC یا ابزار آلات نجاری مدل و طرح خاصی روی آنها درآورید و حکاکی کنید، برای محافظت از مغز ورق MDF  باید  از نوار لبه ی PVC استفاده نمایید که از زیبایی کابینت ها به شدت  می‌کاهد در ساخت کابینت ام دی اف خام رنگ شده تمام قسمت‌های درب کابینت با استفاده از رنگ polyurethane  پوشیده خواهند شد و هیچ محدودیتی از نظر ضخامت درب، رنگ بندی و مدل آن وجود نخواهد داشت. 

پیشنهاد مطالعه در مقاله تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران : اجرا کابینت پلی اورتان در اصفهان

تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران

تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران چیست؟

یکی از مهم‌ترین تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران ، تنوع بسیار زیاد و بالا در کابینت‌های رنگی پلی اورتان می باشد این مدل از کابینت ها برخلاف کابینت های ممبران از تنوع رنگی بسیار زیادی برخوردار می باشند که عمین تنوع کالیته های رنگی باعث تفاوت بسیار زیادی بین این مدل از کابینت ها شده است. دومین تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران، استحکام بسیار  بالا و خاصیت نفوذ ناپذیری بسیار بالای آن در مقابل آب و رطوبت شدید می باشد در مناطقی که از رطوبت و شرجی بودن هوا برای ساخت کابینت دچار مشکل خواهند شد کابینت پلی اورتان نسبت به کابینت ممبران از استحکام بسیار زیادی برخوردار است این ها مهمترین تفاوت بین این دو کابینت است، لازم به ذکر است این مقاومت ها آنقدری می باشد که بر اساس تجربه تیم طراحان آلپینو دکور، کابینت پلی اورتان باکیفیت بالا، حتی امکان استفاده در حمام و سرویس بهداشتی را دارا می باشد در صورتی که کابینت ممبران فاقد این ویژگی است.

این نوع از کابینت‌ها، به‌دلیل همین ویژگی، طرفداران بسیاری زیادی را در سال ۲۰۲۰ به خود جذب کرده است. از دیگر تفاوت کابینت‌های پلی اورتان با کابینت های ممبران، می‌توان به مشکلات پاشش رنگ اشاره ای کرد. ایزوله بودن محیط و عاری بودن از هر گونه گرد و غبار، پاشش رنگ در کابینت پلی اورتان را در بسیار دچار مشکل کرده است. هر چند، دقت و حساسیت پروسه وکیوم ممبران نیز، همین‌طور می باشد. هر گونه غبار و خرده‌ چوب در زیر کار، پس از وکیوم نمایان می‌شود و کار را، بسیار بی‌کیفیت جلوه می‌دهد اما از حساسیت بسیار کمتری برخوردار است.

کابینت ممبران

کابینت یکی از مهم ترین و اصلی ترین جزء در هر آشپزخانه است که برای هر کدبانویی بسیار اهمیت دارد، نه تنها بر زیبایی محیط، بلکه بر نظم و استفاده ی بسیار کارامد و بهینه از فضا و قرار دادن وسایل بیشتر و دسترسی بسیار  آسانتر به هر یک بسیار تاثیرگذار بوده است. به همین علت تنوع بسیار زیادی در متریال و طرح و نحوه تولید کابینت های ممبران موجود است و متناسب با سبک های بسیار مختلف دکوراسیون داخلی آشپزخانه می توانید گزینه های بسیار متعددی از قبیل کابینت کلاسیک و مدرن و…. را انتخاب کنید. کابینت ممبران که نام دیگر آن کابینت وکیوم می باشد یکی از گزینه های مناسب برای آشپزخانه ای با فضای باز و بزرگ می باشد که هدف ایجاد فضایی بسیار کلاسیک و لوکس است.

این کابینت ها دارای بدنه ام دی اف اند و می‌توانید آنها را بسیار متناسب با نوع طرح های ایجاد شده در آن، در دو گروه کلاسیک و مدرن تقسیم کنید. کابینت‌های ممبران نیز، با کیفیت‌های بسیار گوناگونی روانه بازار شده اند. هر چه کیفیت ضعیف‌تر باشد، در مقابل آب و رطوبت خیلی خراب می‌شوند. پوسیدگی در این مدل کابینت‌ بسیار رایج‌تر از کابینت پلی اورتان است. اما تنوع طرح‌ها در کابینت روکش دار، بسیار جذاب می بواشد و  طرفداران بسیار خاص خود را داشته است.

تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران

مزایا و معایب کابینت پلی اورتان را نام ببرید؟

ویژگی‌ها و مزایای کابینت پلی اورتان که آن‌ را از دیگر کابینت‌های  بازار متمایز کرده  و برجسته تر می‌کند، شامل موارد زیر می باشد: کابینت ام دی اف با رنگ پلی اورتان دارای طیفی بسیار زیاذ از رنگ‌های مختلف می باشد که موجب افزایش قدرت انتخاب مشتری در انتخاب رنگ کابینت  برای آشپرخانه و منزلش می‌شود. کیفیت بسیار بالا و ماندگاری بسیار بالا رنگ پلی یورتان در برابر اختلاف دما و اشعه ماوراء بنفش مزیت استفاده ی فراوان از این کابینت‌ها را چند برابر می نماید. کابینت رنگ پلی اورتان مخصوصاً انواع براق آن به راحتی که فکرش را می کنید تمیز خواهد شد، لازم به تذکر است که نگهداری از آنها بسیار آسان می باشد.

اختلاف قیمت کابینت آشپزخانه با پلی یورتان نسبت به کابینت هایگلاس اصلا زیاد نمی باشد با این تفاوت که با استفاده از پوشش رنگ و ام دی اف خام می‌توان کابینت های نظیر کابینت نئوکلاسیک را برای منزل خود طراحی کنید که بسیار پرطرفدارتر و زیباتر از کابینت های معمولی می باشند؛ از مهم ترین معایب کابینت با رنگ پلی اورتان می‌توان به گران قیمت بودن نوع مرغوب خارجی آن و تغییر رنگ دادن و کدر شدن در صورتی که درست نگهداری نشود اصولی و قرار گرفتن در شرایط محیطی کاملا  نامطلوب اشاره کنیم.

کابینت پلی اورتان براق در  مقایسه با ممبران

تمام محصولات چوبی که شناخته شده است و روکش چوب پس از ساخت، ب هر طریق ممکن که فکرش را می کنید قابلیت رنگ آمیزی شدن را دارد. رنگ پلی یورتان Polyurethane paint  همانند لاک روی سطح چوب به خوبی خوب می نشیند و از آن به نحوی بسیار عالی  محافظت می نماید. درصورت ایجاد خراش بسیار عمیق یا پایین بودن کیفیت رنگ مصرفی در آن وجود خواهد داشت، بافت چوب پس از مدتی خشک می شود و دچار ترک و یا سائیدگی فراوانی خواهد شد. انتخاب رنگ مات کابینت یا براق کابینت ها تاثیر بسیار  زیادی بر قیمت و کیفیت کار نخواهد گذاشت پس می توانید بجای رنگ های مات کابینت پلی اورتان براق سفارش داده و از مزیت های بیشمار آن در برابر کابینت ممبران استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه در مقاله تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران : قیمت کابینت پلی اورتان اصفهان

تفاوت کابینت پلی اورتان با ممبران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید